2022-10-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Du skrev ’neutralitet’. Flyttas det målstolpar nu eller?

Förlåt,jag använde fel ord…
Citera
2022-10-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ingen är fri i Ryssland. Tio år i finkan om du uttrycker din åsikt. 10% lever gott, resten utedass, vodka och för tidig död.
Ingen tror på allvar att någon vill bli "befriad" till den tillvaron.
Jag måste problematisera din siffra 10% mår gott. Jag har haft (det tveksamma) nöjet att frottera mig en smula med den ryska ekonomiska eliten och jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att en majoritet av dem mår gott.

Typisk scen: lyxrestaurant i valfritt land. In kommer ryskt par bestående av 1) elegant, sofistikerad och vältränad kvinna i 35-årsåldern och 2) rysk man i obestämd ålder (kan vara 60 år men lika väl 33 efter flitigt vodkapimplande från tidiga tonår) med ansikte som en trasig träslev och kropp som en grisbil. Beställer in utsökt middag med lika utsökt vin. Förtär denna festmåltid i absolut tystnad, då och då avbruten av mannens grötmyndiga klagomål på restaurantpersonalen. Damen tittar på mobilen.

Efter avslutad måltid lommar det lyckliga paret iväg, säkerligen till en natt av ljuvaste älskog sådan som bara en rysk grisbil kan erbjuda.

Lever gott? Upp till var och en att bedöma.
Citera
2022-10-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tror att Sverige, liksom de flesta länder vill slippa krig.

Utan FN-beslut skulle en spärr av Öresund strida mot internationell rätt då Öresund är ett sund som ska vara öppet för all sjötrafik under vissa förutsättningar enligt Öresundstraktaten från 1857 som ingicks efter Krimkriget.

Nog måste invasion av Ukraina kunna motivera stopp av ryska fartyg genom Öresund.
Man kan inte vara passiv när en nation försöker förinta en annan nation.

Nödvärnsrätt gäller även i vardagen.
Man tittar inte passivt på när en stor man misshandlar en liten kvinna.
Citera
2022-10-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Och om en sjuk människa får medicin stöttar man sjukdom...

Att skicka vapen till Ukraina är att stötta fred, och fred får vi när fasciststaten Ryssland har förlorat.

Det skickas redan enorma mängder vapen så om åtminstone ett land kan agera diplomatiskt skulle vara fördelaktigt enligt mig och kan ha fel
Citera
2022-10-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja du missade iaf explicit vad han sa Övergav alliansfriheten samt neutraliteten . Läs på lite istället om du är okunnig eller omedveten

Ytterligare en ordmärkare,,tack och jag ber om ursäkt för fel ordval…
Citera
2022-10-11, 12:12
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
My bad,förlåt herr ordmärkare!!

Haha, märks att du är ryssvän och lever i en värld där ord inte betyder något utan det är husse, Putin som bestämmer vad ord betyder. Säger han att någon är nazist då är han det oavsett vad fakta säger. Om man inte använder ord för vad de betyder utan för något annat, blir det svårt att diskutera, vilket ju är ert syfte, förvirra och förstöra seriösa diskussioner, liksom Trumpen i USA.
Citera
2022-10-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men det är ju för fan Sveriges historia med "fornstora dar" som grundar regeringens politik och medias rapportering.
Sverige och svenskar har ingen som helst anledning att vara något annat än strikt neutrala i konflikten om Ukraina.

Jo vi har all anledning att stå på Ukrainas sida i detta krig och absolut inga skäl att stå på Rysslands.
Citera
2022-10-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Eller halvvägs över Östersjön, i sina värdelösa rosthögar till fartyg.

Kan ingen få idioten att sluta spamma tråden med sina imbecilla tankar?

Så du tycker vi ska bomba skiten ut Ryssland?
Antar att din intelligens inte når längre än så!
Citera
2022-10-11, 12:15
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Väst kan skeppa på och stötta men det jag menar är att Sverige skulle varit landet mittemellan som innan kriget och agerat mer med diplomatiska påtryckningar.
Tror inte kriget i Ukraina avgörs om Sverige inte skickar vapen då övriga väst kan stå för det,det är så jag tänker.
Det är klart Ukraina ska ha hjälp men på fler fronter än bara skicka vapen och ammunition om du förstår hur jag menar.
Ukraina får ju mer hjälp än bara vapen. Västvärlden har ju tolererat Ryssland länge. Sen är väl Putin knappast mottaglig för diplomati av lilla Sverige? Kanske från Kina och Usa.
Citera
2022-10-11, 12:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo vi har all anledning att stå på Ukrainas sida i detta krig och absolut inga skäl att stå på Rysslands.

Han sa ju "strikt neutral". Men så skriver du om det till "stå på Rysslands". IG i diskussion.
Citera
2022-10-11, 12:17
Medlem
Citat:
Så om du fick bestämma så är det bara skicka atombomber över Ryssland då?

Den part som hotat med kärnvapen och massförstörelse i denna konflikt är Ryssland, att stödja Ukraina betyder inte att man vill invadera Ryssland. Hur förhandlar man med någon som hotar att nuka London, Berlin och Washington om denne inte får sin vilja igenom ? Vad för förhandlingutrymme tycker du att det lämnar ?

Putin kan ta sitt pick å pack lämna det Ukraina som Yeltsin erkände som ett sjävständigt land 1991.
Citera
2022-10-11, 12:19
Bannlyst
missilerna flyger utav bara helvete på ukraina idag igen! flera städer helt utan ström. nu har ryssland lessnat på att spelat snäll mot råttan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in