2022-10-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej vi stöttade Finland under vinterkriget också. Det enda landet i världen som gjorde det.

Det är sant men tillhör det förflutna mer enligt mig då Sverige även varit en krigsmakt i gamla dar,,tills nu.
Det jag tänker på är Sveriges neutralitet innan Maggan,som inte ens var folkvald,vände på det.
Att Sverige med EU i ryggen skulle agera förhandlare tror jag hade gett bättre förutsättningar att ev fått stopp på kriget än att alla valt en sida,bara mina tankar!
Citera
2022-10-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Som sagt.. våldtäkt sker i alla krig och överallt i alla länder men bara för att väst skriver att Ryssar våldtar och mördar konstant så behöver inte det alltid vara sant. Det är just därför det kallas "war propaganda". du ser och får bara informationen från en sida.

Det har varit mycket propaganda om Azov i åratal. Nu visade det sig att i jämförelse med ryska armen så framstår Azov som good guys.
Citera
2022-10-11, 11:45
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det har jag missat utan fick känslan av att EU utan snack valde att stötta krigsmaskinen USA med krig som lösning.Och det är något nytt för Sverige om jag inte har fel,med att stötta krig menar jag.

Jag har helt missat att EU stöder krigsmaskinen USA i något krig? Denna tråd handlar dessutom om Rysslands angreppskrig på Ukraina. Om du vill prata om något krig som USA för med stöd av EU (oklart om det finns något sådant eller om det enbart äger rum i din hjärna) får du göra en annan tråd om det.

Dessutom i det som är relevant för denna tråd, så stöttar Sverige inget krig, utan Ukrainas försvar. Sverige, liksom övriga västvärlden och framförallt Ukraina, hade gärna sluppit krig. Det är bara det fascistiska Ryssland med maktgalningen Putin i spetsen som ville ha krig och fick det.
Citera
2022-10-11, 11:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Du har alltså inte noterat att Ukraina har öst iväg dumma bomber mot separatisternas huvudstad Donetsk ända sedan 2014? De har säkert också velat träffa militära mål - men dödat en massa civila.
Men skärp dig. Det finns ingen likhet med vad ryssarna sysslar med idag. Det är bara rena terrorbombningar. Döda, döda, döda, Ukrainare, skriker man ut i Rysk tv. Utrota dem! Atombomba dem! Allt i rysk tv.
Citera
2022-10-11, 11:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är sant men tillhör det förflutna mer enligt mig då Sverige även varit en krigsmakt i gamla dar,,tills nu.
Det jag tänker på är Sveriges neutralitet innan Maggan,som inte ens var folkvald,vände på det.
Att Sverige med EU i ryggen skulle agera förhandlare tror jag hade gett bättre förutsättningar att ev fått stopp på kriget än att alla valt en sida,bara mina tankar!

’Maggan’? Sverige övergav uttalad neutralitet i början på 90-talet. Hallå, dags att vakna snart?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Xi vill givetvis inte visa upp sig med en loser som barnamördare v.puttin så här dagarna före partikongressen. Man kan ju undra om "detaljstudera gränsdragningsjusteringar i Sibirien" finns som punkt på programmet, eller om kineserna tycker det är tillräckligt att ha fått incel-puttler som sin egna lilla bitch.

Borde vara aktuellt, då det gamla 20 åriga gränsavtalet, nu, löpt ut. Kineserna anser t.ex att Vladovostok ligger på konesisk mark som det imperialistiska RySSland erövrade i slutet av 1800-,talet från ett försvagat Kina. En del av "förnedringens århundrade" som kineserna vill rätta till innan 2049.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Sverige stöttar inte krig.

Sverige stöttar länder som blir helt sinnessjukt, orättfärdigt, invaderade av bajsputin och hans vidriga, sexualsadistiska kackerlackor.

Och det finns fortfarande en partiövergripande enighet kring detta, kanske med undantag av nazister och värsta kommunistjävlarna.

Bra där!

Fast Putlin har väl invaderat sina grannländer innan Ukraina utan att vi agerat så kraftfullt som nu.
Och jag anser att om man skickar vapen till ett krig så stöttar man krig,punkt!
Där finns ingen gråzon.
Tror fortfarande att om Sverige hållit sig neutrala och med EU/USA i ryggen kunna påverka diplomatiskt mer än nu.
Vi skulle infört sanktioner sakta men säkert och gett idioten en chans att backa ur,nu känns det mer som att man tränger in en byracka i ett hörn som garanterat kommer bita tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag har helt missat att EU stöder krigsmaskinen USA i något krig? Denna tråd handlar dessutom om Rysslands angreppskrig på Ukraina. Om du vill prata om något krig som USA för med stöd av EU (oklart om det finns något sådant eller om det enbart äger rum i din hjärna) får du göra en annan tråd om det.

Dessutom i det som är relevant för denna tråd, så stöttar Sverige inget krig, utan Ukrainas försvar. Sverige, liksom övriga västvärlden och framförallt Ukraina, hade gärna sluppit krig. Det är bara det fascistiska Ryssland med maktgalningen Putin i spetsen som ville ha krig och fick det.

Vill Sverige slippa krig?

Varför inte stoppa ryska fartyg genom Öresund?
Citera
2022-10-11, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Den här ukrainske militärexperten menar att hela ukrainska elnätet blev rubbat under angreppen. Det verkar finnas en gräns när man inte längre kan hålla det sammanhållet utan blir tvingade att dela upp det i mindre delar och ryssarna, alltså enligt hans mening, var 15-20 träffar från att nå. Det finns en slags mellannät mellan högspänningsnär och hushållsnär som ryssarna försökt slå ut och de var inte långt ifrån att lyckas.

Du borde lyssna på vad han rapporterar, jag vet inte om det är riktigt, men du och en hel del andra verkar vara här för att vinna "käftkrig" och inte för att pröva era tankar om krigets utveckling.

Fö är bedömaren jag länkat till starkt pro-Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=KVd9JQLpVyU

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ryssland misslyckades igen alltså. Härligt att höra.

Piss-ryzzarna är verkligen helt värdelösa.

Misslyckas med allt.

Att slå ut elen på ett par ställen i Ukraina kan inte vara raketforskning, direkt. Om man inte inkluderar forskning kring hur man faktiskt får raketerna träffa målet.

För DÄR är ryzz-äcklen helt underlägsna, helt distanserade. Vilka jävla pajaser dom är!

Skulle gärna vilja se ett par kärnvapenmissiler i luften. För att se om de överhuvudtaget lämnar ryzz-äcklens territorium.
Citera
2022-10-11, 11:50
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Är det ryssar som våldtar och mördar här i Sverige???? Koncentrera dig på din närmiljö istället för att ge dig på geopolitik som du saknar kunskap och vilja för att förstå.
Vad är ämnet i den här tråden uralneger?
Håll dig till ämnet eller börja jobba i asbestgruvan istället.
Ni ryssvin har bara börjat fått sett på "geopolitik" och mer ska ni få.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jo,du missförstår!
Vi tog till det värsta vi kunde och började skeppa vapen direkt.
Jag anser att man långsamt skulle bearbeta Ryssen och att Sverige med sin gamla neutralitet agera förhandlare istället.
Allt blev så väldigt svart och vitt för fort om du förstår hur jag tänker,nästan som att man vill ha krig från bådas håll och ingen förhandlar om fred,lite så!

Ok, var ju lite försent att förhandla som jag ser det när Ryssland redan anfallit, och före var de inte intresserade av att förhandla som jag förstår det och vad skulle man förhandla om? Ryssarna lovade ju att de inte skulle anfalla. Visst, man kunde ha förhandlat om Krim och de områden som Ryssland höll i Donbass före anfallet, men ville ryssarna det och vad skulle man ha förhandlat om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Märkligt att Putin som påstår sig vara historiskt intresserad inte har snappat upp att terrorbombing mot civila bara stärker motståndsviljan.
Storbritannien och Tyskland under ww2 och nordvietnam t.ex.

Notdvietnam är ett undantag, då all krigföring skedde i sydvietnam. När USA faktiskt bombade Hanoi i december -72 så kom nordviatnameserna snabbt till förhandlingsbordet och gick med på ett fredsavtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in