2022-10-11, 11:51
Medlem
"Experter" i väst har hävdat varje dag - i flera månaders tid - att Ryssland nu har slut på avancerade missiler. I går avlossade Ryssland 80...

Kort sagt, "experterna" har ingen som helst koll på Rysslands arsenal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det är sant men tillhör det förflutna mer enligt mig då Sverige även varit en krigsmakt i gamla dar,,tills nu.
Det jag tänker på är Sveriges neutralitet innan Maggan,som inte ens var folkvald,vände på det.
Att Sverige med EU i ryggen skulle agera förhandlare tror jag hade gett bättre förutsättningar att ev fått stopp på kriget än att alla valt en sida,bara mina tankar!

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Maggan’? Sverige övergav uttalad neutralitet i början på 90-talet. Hallå, dags att vakna snart?

Hur fan kan man vara så jävla oinsatt.

Snart hävdar väl dumfittan att piss-ryzzen inte skjutit ner två flygplan med svenskar ombord. Vilket borde vara tillräckligt för att aldrig mer lita på äcklen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Långsamt?

När Ryssland försökte sig på blitzkrieg i Ukraina och landet kunde falla när som helst. De behövde vapnen omgående för att kunna försvara sig och trots kaos inledningsvis så lyckades de. Hade inte väst skeppat vapen, material, bistånd så snabbt så skulle det inte funnits något Ukraina idag så skulle gränserna vara mycket närmare Kyiv.

Väst kan skeppa på och stötta men det jag menar är att Sverige skulle varit landet mittemellan som innan kriget och agerat mer med diplomatiska påtryckningar.
Tror inte kriget i Ukraina avgörs om Sverige inte skickar vapen då övriga väst kan stå för det,det är så jag tänker.
Det är klart Ukraina ska ha hjälp men på fler fronter än bara skicka vapen och ammunition om du förstår hur jag menar.
Citera
2022-10-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag har helt missat att EU stöder krigsmaskinen USA i något krig? Denna tråd handlar dessutom om Rysslands angreppskrig på Ukraina. Om du vill prata om något krig som USA för med stöd av EU (oklart om det finns något sådant eller om det enbart äger rum i din hjärna) får du göra en annan tråd om det.

Dessutom i det som är relevant för denna tråd, så stöttar Sverige inget krig, utan Ukrainas försvar. Sverige, liksom övriga västvärlden och framförallt Ukraina, hade gärna sluppit krig. Det är bara det fascistiska Ryssland med maktgalningen Putin i spetsen som ville ha krig och fick det.

Skickar man vapen till ett krig så stöttar man krig,punkt!
Citera
2022-10-11, 11:53
Medlem
Citat:
Det är sant men tillhör det förflutna mer enligt mig då Sverige även varit en krigsmakt i gamla dar,,tills nu.
Det jag tänker på är Sveriges neutralitet innan Maggan,som inte ens var folkvald,vände på det.
Att Sverige med EU i ryggen skulle agera förhandlare tror jag hade gett bättre förutsättningar att ev fått stopp på kriget än att alla valt en sida,bara mina tankar!

Att förhandla med Ryssland, som ljuger konstant, och har kommunicerat olika skäl till varför man invaderat Ukraina beroende på krikslyckan. Det är naivt att tro att det skulle lett till något konstruktivt. Att man agerade snabbt är anledningen till att vi inte har Ryssland i Moldavien idag, och Georgien imorgon...
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fast Putlin har väl invaderat sina grannländer innan Ukraina utan att vi agerat så kraftfullt som nu.
Och jag anser att om man skickar vapen till ett krig så stöttar man krig,punkt!
Där finns ingen gråzon.
Tror fortfarande att om Sverige hållit sig neutrala och med EU/USA i ryggen kunna påverka diplomatiskt mer än nu.
Vi skulle infört sanktioner sakta men säkert och gett idioten en chans att backa ur,nu känns det mer som att man tränger in en byracka i ett hörn som garanterat kommer bita tillbaka.

Ja självklart. Dock inte Putins krig, utan Ukrainas krig för att i möjligaste mån försvara sina barns liv, sin frihet och sin framtid.

Ryssland ’tjänar’ ju bara på sanktionerna, så hur långsamt införda sådana skulle ha effekt får du gärna förklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Maggan’? Sverige övergav uttalad neutralitet i början på 90-talet. Hallå, dags att vakna snart?

Så Sverige ansökte till Nato på 90 talet,det måste jag missat!!
Citera
2022-10-11, 11:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Fast Putlin har väl invaderat sina grannländer innan Ukraina utan att vi agerat så kraftfullt som nu.
Där finns ingen gråzon.
Tror fortfarande att om Sverige hållit sig neutrala och med EU/USA i ryggen kunna påverka diplomatiskt mer än nu.
Vi skulle infört sanktioner sakta men säkert och gett idioten en chans att backa ur,nu känns det mer som att man tränger in en byracka i ett hörn som garanterat kommer bita tillbaka.
Nej det finns ingen gråzon. Ryssarna är de onda. På samma sätt som när Ryssarna anföll Finland 1939. Varför skulle vi vara neutrala i den här konflikten? Skulden är uppenbar.
Citera
2022-10-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Är det ryssar som våldtar och mördar här i Sverige???? Koncentrera dig på din närmiljö istället för att ge dig på geopolitik som du saknar kunskap och vilja för att förstå.

Du kan själv koncentrera dig på din närmiljö. Jag antar att du inte bor i Ukraina. Alltså borde du inte vara på detta forum. Varför vill du så gärna att Ryssland skall vinna detta krig?
Citera
2022-10-11, 11:56
Bannlyst
Citat:
Där finns ingen gråzon.

Det kan du ju få anse. Men det idiotförklarar dig samtidigt.

Säg att du går över en park och upptäcker att det ligger en flicka där på 12 år som blir våldtagen av en stor jävla nazist.

Du ger en morakniv till flickan, som kan sticka kniven i ögat på nazisten, kanske skära kuken av honom också.

Tycker du verkligen, alltså är du så jävla bombad att du tycker att du då stödjer EN VÅLDTÄKT?

Tja, det kan du ju tycka. Ditt efterblivna jävla klappmongo.

Men det innebär ju inte att det är fel att skicka vapen till Ukraina. Snarare tvärtom.
Citera
2022-10-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Hur fan kan man vara så jävla oinsatt.

Snart hävdar väl dumfittan att piss-ryzzen inte skjutit ner två flygplan med svenskar ombord. Vilket borde vara tillräckligt för att aldrig mer lita på äcklen.

Vem fan har sagt att man kan lita på en Ryss någonsin?
Citera
2022-10-11, 11:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så Sverige ansökte till Nato på 90 talet,det måste jag missat!!

Lär dig skilja på begreppen. Sverige har aldrig varit neutrala, Sverige har varit alliansfritt. Stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in