2022-10-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Videofilm från bärgningsarbetet på järnvägsbron till Krim

https://twitter.com/noclador/status/1579545243183374337

Det har varit rejält varmt där när man ser hur rälsen har vikt sig och format sig efter hjulen.

Bra ändå... och som några kommenterade. Det blir sämre och sämre med isbildning i förstörd cement och vatten runt armeringsjärnen. Hoppas den vittrar snabbt och inte kan hålla tyngre grejer då.
Citera
2022-10-10, 21:12
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Fel igen (hoppas du inte ofta har så fel). Jag är inte här varje dag, och jag hurrar inte för nån.

Hade jag styrt hade det inte ens blivit nåt krig. Noll döda, noll kostnader och alla glada.
Men nu vill ju US/UK/Ukraina och Ryssland ha krig och verkar tycka det är kul. Alla icke-EU länder som av en slump.
Sen borde EU stoppat kriget, men men.... funkar inte med veka byråkrater i EU. Hade väl behövts nån Merkel eller Trump med big boy-pants på.

Gissar att det var Ryssland som ville ha krig eftersom de invaderade Ukraina
Citera
2022-10-10, 21:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Videofilm från bärgningsarbetet på järnvägsbron till Krim

https://twitter.com/noclador/status/1579545243183374337

Det har varit rejält varmt där när man ser hur rälsen har vikt sig och format sig efter hjulen.

Intressant, tack för länken.

Undrar hur konstruktionen under rälsen mår när rälsen ser ut så där.
Citera
2022-10-10, 21:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
det hölls val och ryssarna röstade på ryssland.

Ja, jag vet att Putin och hans närmaste hejdukar i Kreml röstade för Ryssland. Men ukrainarna i dessa områden röstade inte för Ryssland.
Citera
2022-10-10, 21:13
Medlem
Citat:
fake news.

belarus och ryssland har gjort en blandad styrka som förmodligen kommer attackera ukraina bakifrån.
Varför skulle Putin eller Lukasjenko göra det? Det finns inte någon uppsida med att dra in Belarus i kriget med någon liten hybridstyrka på några tusen man. Allt stridande skulle ändå behöva göras av Ryssland, om Ryssland misslyckats mot Ukraina så kan du tänka dig hur bra det skulle gå för Belarus.

Putin har visserligen betett sig som en idiot i det här kriget men det har inte Lukasjenko.
Citera
2022-10-10, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Bra ändå... och som några kommenterade. Det blir sämre och sämre med isbildning i förstörd cement och vatten runt armeringsjärnen. Hoppas den vittrar snabbt och inte kan hålla tyngre grejer då.
kommer vara färdigrenoverat den 16 oktober. ledsen.
Citera
2022-10-10, 21:14
Medlem
raskenss avatar
Det brann rätt så hårt på Krymbron. järnvägsrälsen har gett med sig ordentligt på flera ställen.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1579544919794159618?s=20&t=E2b2miLXP9DMo2e4O_Lzew

Ser fram emot när dom klipper hela järnvägsdelen. Förbereder med chips och popcorn .
Citera
2022-10-10, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, jag vet att Putin och hans närmaste ryska hejdukar i Kreml röstade för Ryssland. Men ukrainarna i dessa områden röstade inte för Ryssland.
exakt. majoriteten vann. demokrati. deal with it
Citera
2022-10-10, 21:15
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
inga framsteg har kört fast
Ja, ryzzsvinen har kört fast i Bakhmut och gör inga framsteg.
Citera
2022-10-10, 21:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Fel igen (hoppas du inte ofta har så fel). Jag är inte här varje dag, och jag hurrar inte för nån.

Hade jag styrt hade det inte ens blivit nåt krig. Noll döda, noll kostnader och alla glada.
Men nu vill ju US/UK/Ukraina och Ryssland ha krig och verkar tycka det är kul. Alla icke-EU länder som av en slump.
Sen borde vi i EU stoppat kriget, men men....
Jag har sett dig tillräckligt ofta här och läst vad du skrivit och det har alltid varit proryskt. Eller har du blivit woke plötsligt. Nu är det inte du som bestämmer hur länge det ska pågå, utan Putin. Frågan är förstås vad du skulle ha gjort om du kunnat bestämma. Offrat Ukrainarna och gått och köpt en extra hamburgare medan du raderade minnet av de människor du just offrat för din extra hamburgare. Rapat av tillfredsställelse.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
fake news.

belarus och ryssland har gjort en blandad styrka som förmodligen kommer attackera ukraina bakifrån.

Ryssarna kommer garanterat gå i bakersta ledet också . Så det lär bli riktigt muntert både för dom och för Lukasjenko om någon kommer levande hem
Citera
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
exakt. majoriteten vann. demokrati. desl with it
Demokrati finns inte där Ryzzhelvetet finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in