2022-10-10, 20:59
  #96193
Medlem
Om veskestjeling og salg på nettet.

Det kan kanskje ha vært en attåt-næring under studiene, dersom norsk-stjålne vesker ble tatt med til Polen og solgt i Polen/Europa, og vesker stjålet i Polen/Europa ble tatt med hjem til Norge og solgt via nettet her.

Ville redusere risikoen for at heleriet blir oppdaget ganske betraktelig. Samtidig, om man møtes ansikt til ansikt, tjuver og helere, og bytter stjålne vesker, vil businessen ikke kreve noe særlig kapital, utover eventuelle annonsekostnader. Men selvfølgelig, et slikt opplegg vil kreve kontakter.

Reisene måtte vel Medisindamen gjøre uansett, så lenge hun studerte i Polen.

Kunne kanskje ha vært lønnsomt. Bidratt til å finansiere legestudiet.
Citera
2022-10-10, 21:00
  #96194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De må i tilfelle kun ha hatt/ha pensjonister ansatt om dette skulle være av interesse.
Ikke hvis det omtalte firmaet var et firma som leverte de kontantkortpakkene til pensjonistene (som senere kjørte de ut til utsalgsstedene). Noen i det omtalte firmaet kan vel da hypotetisk ha forsynt seg med kontantkort før pakkene ble levert til pensjonistene.
Citera
2022-10-10, 21:03
  #96195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ikke hvis det omtalte firmaet var et firma som leverte de kontantkortpakkene til pensjonistene (som senere kjørte de ut til utsalgsstedene). Noen i det omtalte firmaet kan vel da hypotetisk ha forsynt seg med kontantkort før pakkene ble levert til pensjonistene.

Sant det. Tenkte kort fordi det med pensjonistene moret meg den gangen noen fant det å være en viktig opplysning i saken. Humrer.
Citera
2022-10-10, 21:08
  #96196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Sant det. Tenkte kort fordi det med pensjonistene moret meg den gangen noen fant det å være en viktig opplysning i saken. Humrer.
Forstår Jeg regner med at politiet har sett nøye på alle som har vært i befatning med og som kan ha vært i befatning med kontantkortpakkene før de ble levert til utsalgsstedene. Kanskje lå pakkene på lager et eller flere steder i Norge i perioder, og politiet har kanskje undersøkt hvem som hadde nøkler til lagerlokalene feks?
Citera
2022-10-10, 21:12
  #96197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Forstår Jeg regner med at politiet har sett nøye på alle som har vært i befatning med og som kan ha vært i befatning med kontantkortpakkene før de ble levert til utsalgsstedene. Kanskje lå pakkene på lager et eller flere steder i Norge i perioder, og politiet har kanskje undersøkt hvem som hadde nøkler til lagerlokalene feks?


Politiet har nok sjekket det de kan sjekke i forhold til disse kontantkortene. Og kanskje har de nå funnet kjøperen for alt vi vet. Tenker da på den nye siktede i saken.
Citera
2022-10-10, 21:17
  #96198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Politiet har nok sjekket det de kan sjekke i forhold til disse kontantkortene. Og kanskje har de nå funnet kjøperen for alt vi vet. Tenker da på den nye siktede i saken.
Ja kanskje de har funnet kjøperen. Men hvis han kjøpte kontantkortet (som ikke er registrert solgt) i butikk, så har vedkommende betjening som solgte kontantkortet gjort noe som vel ikke skulle forekomme. Men enkelte kriminelle har sikkert sine metoder for å få betjeningen til å selge uten å registrere salget.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 21:22.
Citera
2022-10-10, 21:18
  #96199
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Hva er det firmaets navn?
Hvis en av GM skaffet kontantkortnummeret gjennom en bekjent, så kan jo politiet nøste seg frem til det.

Du finner navnet på firmaet hvis du googler navn som er oppgitt på adressen.
Citera
2022-10-10, 21:21
  #96200
Medlem
virker som bunnpris grønland har fått ny kjøpmann siden avsløringene
Citera
2022-10-10, 22:33
  #96201
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
virker som bunnpris grønland har fått ny kjøpmann siden avsløringene
og hvor kommer han fra
Citera
2022-10-10, 22:56
  #96202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Du finner navnet på firmaet hvis du googler navn som er oppgitt på adressen.
En interessant detalj om firmaene som er registrert på PSS: De har alle navn etter andre, veletablerte firmaer: Oslo Bilmegling = Oslo Bilmegler, sistnevnte et etablert firma i Oslo.
PSS investment AS= PSS Investment, sistnevnte et etablert internasjonalt konsern for aksjemegling.
PSS Investment byttet navn fra Kryptex AS, som også er en etablert app for mining av bitcoin...vår venn PSS har tydeligvis også hatt en drøm om å mine bitcoin?
Citera
2022-10-10, 23:00
  #96203
Medlem
Jeg så dokumentaren "How to hire a Hitman".

En angivelig albansk bakmann solgte leiemord på det mørke nettet, og opererte angivelig over hele verden. Det var bestilt og betalt for drap på ca 240 personer.

Navn og adresse på det enkelte offeret var kjent, drapene ble bestilt anonymt, og betalt med bitcoin. Drapsmåten var ofte detaljert og avtalt. Mennesker i USA som hadde fått satt en pris på sitt hode, ble varslet av FBI.

En kvinne som var blitt varslet, ble drept. Hitman tok æren for drapet. Men, etterforskningen viste at hele leiemord-businessen var bløff, svindel. Bakmannen tok betalt, og gjorde ellers ingenting. Ektemannen hadde bestilt drapet, og drepte henne selv til slutt. Da han ble lei av unnskyldningene Hitman-selskapet bortforklarte manglende effektivitet med.

Mannen som fikk vite at det var blitt bestilt drap på han. Der viste det seg at eks-kona hadde bestilt og betalt for å få han drept. Men det fantes altså ingen leiemordere. Eks-kona risikerer i stedet straff for å ha bestilt leiemorder for å drepe eks-mannen.

Svindleren som står eller sto bak nettstedet, var ikke tatt. Men driver muligens svindelen sin videre.
Citera
2022-10-10, 23:00
  #96204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Diskusjonen rundt Medisindamen er definitivt berettiget.

Aftenposten 13. oktober 2015
Medisinstudent dømt for å ha løyet i grov voldtektssak
Manipulerte fotografi og forfalsket dagbok for å gi voldtektsdømt kjæreste alibi, ifølge dom.

Den kvinnelige medisinstudenten i tyveårene er dømt til 120 dagers fengsel, hvorav 75 dager gjøres betinget med en prøvetid på to år.

Bakgrunnen er at hun har løyet i en sak der hennes kjæreste er dømt for en overfallsvoldtekt i Oslo for fem år siden.
Var det ikke noen som nevnte at hun solgte sine dyre vesker på nettet.
Tre år senere fikk politiet DNA-treff på mannen i forbindelse med at han ble tatt for tyveri av veske og mobiltelefon på et utested i Oslo.
Det ser ut som om Medisindamen har sonet 45 dager i fengsel, for forsøket på å skaffe PaSSmannen falskt alibi i voldtektssaken mot han. Til tross for dna-bevisene mot ham! Spenstig.

Det er muligens forfalsket alibi(er) i Hagen-saken også. Og det florerer med dagbøker.

PaSSmannen er foreløpig siktet for medvirkning til drap i perioden juni 2018 til 31. oktober 2018. En alvorligere siktelse enn den mot RU.

Diskusjonen rundt disse to er så absolutt berettiget her i tråden.

Men, det rare er at TT ser ut til å ha tatt høstferie på ubestemt tid. Lite å se til de for tiden. De burde jo bejuble en ny siktelse. Med mindre de frykter, eller vet, at PaSSmannen har en eller annen forbindelse med Tom Hagen. At siktelsen mot PaSSmannen på en eller annen måte egentlig er dårlig nytt for Hagen.

Det er vanskelig å være her like mye som deg når man har et liv utenom. Jeg tipper det er dårlig nytt for deg at det har kommet en ny siktele iom at du tror at TH var alene om alt med bare litt hjelp av en robotstøvsuger.

Helt ærlig. Innleggene dine er trøttende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in