Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-10, 14:10
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, inte jättesnyggt hanterat direkt.. Han är inte bara VD, utan äger hela bolaget. Man kan fundera på varför det spelar någon roll vilken lön man har, när man säger att gymmet är dyrt i relation till andra gym.

Ja det är så klumpigt sagt!
Han verkar inte tåla att någon sätter sig lite på tvären (på journalisters vis).
Han får väl allt som oftast som han vill tänker jag. Annars blir man inte så upprörd/kränkt/arg eller vad han nu blev av journalistens ”jobbiga” frågor.
Citera
2022-10-10, 14:11
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Inte bara Friskis & Svettis som stängt av.
(Mod. Kanske ska rubrikändra?)

Nordic Wellness har också stängt av sina bastu.
Deras VD Magnu* Wilhelm**on verkar dessutom vara särskilt dålig på att svara på frågor eller hantera media.
Kanske bör gå kurs i kommunikation eller retorik?

Del ur AB-intervju:
”…”
Jag frågar eftersom det har kommit mycket kritik, medlemmar betalar ju ändå en bra slant för att få träna och basta hos er, ni är ju ett av de lite dyrare gymmen.
– Dyrare gymmen? Det beror väl på vad du har för lön? Man betalar för att få gå och gymma sju dagar i veckan.
Och basta.
– Jag tror inte majoriteten av folket bastar. Har du fler frågor får du mejla, säger han och lägger på.
Inte speciellt bra bemött att mr.VD,
Svårt att säga något i stil med ”för att dra ner på våra anläggningars elanvändande har vi tvingats att se över vart vi kan spara in. För att göra så mycket vi kan inför kommande vinter”. Då hade Nordic Wellness framstått som en bra kedja, nu blev det bara platt fall. Magnu* verkar vara lättkränkt?
Vilket jävla svar? Jag duschar oftast hemma men drar jag till gymmet direkt från jobbet brukar jag duscha och basta där vilket då är Nordic Wellness.
Citera
2022-10-10, 14:15
Medlem
Torsuss avatar
Men märkligt att göra det just NU med tanke på att elpriset i flera dagar har varit nere runt 10 öre tack vare blåsten
Citera
2022-10-10, 14:16
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Är säkert så j-a enkelt att skiten kostar en massa el att hålla igång i 12 timmar 6-7 dagar i veckan.

Drar nog fint med el .
Citera
2022-10-10, 14:22
Medlem
Var någon annan tråd om just detta ämne att det stängde bastun. Tycker man borde kunna avbryta kontraktet eller för den delen få en lägre kostnad om dom inte erbjuder det som utlovas.
Citera
2022-10-10, 15:21
Citat:

Deras VD Magnu* Wilhelm**on verkar dessutom vara särskilt dålig på att svara på frågor eller hantera media.

Del ur AB-intervju:
”…”
Jag frågar eftersom det har kommit mycket kritik, medlemmar betalar ju ändå en bra slant för att få träna och basta hos er, ni är ju ett av de lite dyrare gymmen.
– Dyrare gymmen? Det beror väl på vad du har för lön? Man betalar för att få gå och gymma sju dagar i veckan.
Och basta.
– Jag tror inte majoriteten av folket bastar. Har du fler frågor får du mejla, säger han och lägger på.
Svårt att säga något i stil med ”för att dra ner på våra anläggningars elanvändande har vi tvingats att se över vart vi kan spara in. För att göra så mycket vi kan inför kommande vinter”. Då hade Nordic Wellness framstått som en bra kedja, nu blev det bara platt fall. Magnu* verkar vara lättkränkt?
De som jobbar på gym är inte de skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Gäller från receptionister till VD. Är inte förvånad, däremot kommer jag nog undvika Nordic Wellness. Friskis och Svettis brukar ha glad och trevlig personal till skillnad från surfittorna på Fitness 24/7 eller Actic.
Citera
2022-10-10, 15:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Del ur AB-intervju:
”…”
Och basta.

Magnu* har hybris. Han kan gå omkring på huvudkontoret och skrika i megafon. Han omger sig med ja-sägare, om du har en annan åsikt är du snabbt ute i kylan.

På anläggningarna har det kommit upp info om bastun, NW stänger av dem för att de "tar sitt ansvar".
Va fan? Säg som det är i stället, det är för dyrt. Det skulle nog alla förstå.
Citera
2022-10-10, 15:25
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
De som jobbar på gym är inte de skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Gäller från receptionister till VD. Är inte förvånad, däremot kommer jag nog undvika Nordic Wellness. Friskis och Svettis brukar ha glad och trevlig personal till skillnad från surfittorna på Fitness 24/7 eller Actic.

Vad har du för belägg för det? Jag jobbar på gym, min IQ är 119.
Citera
2022-10-10, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
[b]

Vad har du för belägg för det? Jag jobbar på gym, min IQ är 119.
Jag var generaliserande.
Citera
2022-10-10, 15:28
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag var generaliserande.

Ok. Men vad har du för belägg?
Citera
2022-10-10, 15:36
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Del ur AB-intervju:
”…”
Och basta.
Denne Magnus Wilhelmsson verkar inte ha alla hästar hemma, måste vara en "pain in the ass" som arbetsgivare...

Han är väl extra tjurig nu när han inte längre har råd att ha bastuklubbarna öppna.
Citera
2022-10-10, 15:41
Medlem
Snarkarens avatar
Ju mindre el vi förbrukar ju dyrare el blir det, vi har aldrig haft så mycket lågenergi-lampor som nu, extra el via solpaneler och vindkraft, det luktar hund begraven här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in