2022-10-08, 17:01
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Kolla andra veterinärer, eller be den du har beställa den. Royal Canin Gastrointestinal kitten

Vi har bara en som säljer mat. Men kanske kan köpa den online, tänkte inte så långt. Jag tror jag ibland missat att jag lever i interneteran. Kan fråga dem också om de kan beställa, men jag tror inte de kommer göra det, de är inte så trevliga.
Citera
2022-10-09, 08:45
Medlem
joyces avatar
Jag har en katt med samma problematik. Jag köper Hills ID för känsliga magar. Finns som blötmat också. I perioder vägrar han att äta men då byter jag bara till ett annat märke på foder men fortfarande för känslig mage.

Om jag märker att han inte dricker tillräckligt kan han få lite tonfisk i vatten. Magen verkar tåla tonfisk på burk så länge det inte blir för mycket.
Citera
2022-10-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag har en katt med samma problematik. Jag köper Hills ID för känsliga magar. Finns som blötmat också. I perioder vägrar han att äta men då byter jag bara till ett annat märke på foder men fortfarande för känslig mage.

Om jag märker att han inte dricker tillräckligt kan han få lite tonfisk i vatten. Magen verkar tåla tonfisk på burk så länge det inte blir för mycket.

Han skiter tyvärr av hills. Igår satte han sig och diarrade på vardagsrumsgolvet. Av just Hills ID.

Otroligt frustrerande
Citera
2022-10-10, 06:54
Medlem
Myrtens avatar
Om inte kattungefodret funkar... så pröva byt till hypo. Kroniker funkar oftast bättre på hypoallergenic än gastrointestinal. Intestinal är konstruerat för akuta diarreér. Alternativt att du testar med att strö fortiflora över maten, om det går att lura katten.
Om inget funkar så vet du att du ska ta kontakt med veterinär igen. En annan, om den du har inte har några ideér.
Citera
2023-02-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Om inte kattungefodret funkar... så pröva byt till hypo. Kroniker funkar oftast bättre på hypoallergenic än gastrointestinal. Intestinal är konstruerat för akuta diarreér. Alternativt att du testar med att strö fortiflora över maten, om det går att lura katten.
Om inget funkar så vet du att du ska ta kontakt med veterinär igen. En annan, om den du har inte har några ideér.

Katten dog tyvärr
Citera
2023-02-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Har du testat annan mat än kattmat?

Jag har en katt som är kroniskt sjuk. (FIV = HIV fast för katter). Hon matvägrar då och då, däremot äter hon ex. alltid riktig kyckling (typ salladskyckling) under sina matvägringsperioder. Hade jag inte ersatt med det när hon matvägrar kattmat hade hon tynat bort.

Min katt dog tyvärr tillslut
Citera
2023-02-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Genom många djurförsäkringar har man att man kan chatta med en veterinär online. Du kanske ska prova det och se om du kan få råd och något att hjälpa katten med.

Det är inte ovanligt med matvägran hos katter... går katten ut? Kan den ha fått mask? Eller det är en renodlad innekatt?

Antar att katten är undersökt sedan innan och att det handlar om just IBS och inget annat?

Det visade sig vara något annat också. Trots att katten haft detta i flera år. Kanske haft cancer länge men verkar otroligt. Nu är han på en bättre plats
Citera
2023-02-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Attans, den finns inte hos min veterinär. Annars hade jag köpt den också. Just nu äter min katt Gourmet och bajset har blivit lösare. Men antar att så länge det inte är utvattnande diarré så är det OK. När han hade diarré så var han trött och det var bajs på bakdelen och svansen. Mycket mysigt.

Försökte ge veterinärmaten i går och katten kollade på mig som om jag var dum i huvudet.

Ska se om jag kan köpa lite fisk åt honom.

Hur gick det för din katt?

Min dog som sagt
Citera
2023-02-10, 05:38
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Min katt dog tyvärr tillslut

Hemskt ledsen att höra det. ❤️
Citera
2023-02-10, 06:36
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Katten dog tyvärr

Beklagar.
Citera
2023-02-10, 06:40
Medlem
Citat:
Tjena,

Jag har en katt, en raskatt som är 12 år gammal.

Han har IBS och reagerar som helvetet på typ Sheba och liknande.

Därför har han fått specialanpassat foder som Royal Canin Gastrointestinal, som har fungerat helt fint.

MEN! Så har han börjat vägra maten helt. Han stupar i vikt och är slapp. Jag köpte faktiskt Sheba för att se om han var sjuk på något annat sätt, men då skutta han ner och åt girigt.

Jag behöver att han ska äta sin vanliga mat! För nu diarréar han ner hela lägenheten. Det fullkomligt stinker överallt. Och man vet aldrig var nästa överraskning kan hittas.

Vad gör jag???? Kan man ge kattskrället en koltablett eller?

Du skall gå till veterinären med katten, låter som det kan vara njursvikt eller nåt liknande...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in