2022-10-09, 20:01
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Något jag tänkt på är om barn riskerar att fara mycket mer illa pga Dumpen. Och det har bla att göra med scenarion likt dessa.

Om en pedofil (barnsexbrottsförövare) blir paria 100% och tom står lägre än seriemördare, varför skulle han då inte göra sig av med offret efter en våldtäkt? Om det vore så att grooming mm inte skulle anses som det värsta kanske det inte skulle vara lika frestande att döda barnet efteråt, eftersom gärningsmannen skulle se att det fanns en chans att komma tillbaka till samhället igen.

Om jag skulle tänka mig in i scenariot (om jag hade perversionen att vilja förgripa mig på ett barn) så skulle jag valt att tysta vittnet för gott.
Det är precis därför vi inte kan ha längre straff för pedofiler. Då riskerar man att dom gör sig av med offret precis som du skriver. Delvis för att slippa skammen och att dom inte har något att förlora då livstidsstraff inte är mycket längre.
Senast redigerad av Steven.badboy 2022-10-09 kl. 20:03.
Citera
2022-10-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Men såna där (som verkar vara farliga på riktigt), dom missar dumpen......
Vad vet du om det? Och Dumpen missar inte, allt de gör är bonus och utöver vad rättsväsendet gör.
Citera
2022-10-09, 20:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Något jag tänkt på är om barn riskerar att fara mycket mer illa pga Dumpen. Och det har bla att göra med scenarion likt dessa.

Om en pedofil (barnsexbrottsförövare) blir paria 100% och tom står lägre än seriemördare, varför skulle han då inte göra sig av med offret efter en våldtäkt? Om det vore så att grooming mm inte skulle anses som det värsta kanske det inte skulle vara lika frestande att döda barnet efteråt, eftersom gärningsmannen skulle se att det fanns en chans att komma tillbaka till samhället igen.

Om jag skulle tänka mig in i scenariot (om jag hade perversionen att vilja förgripa mig på ett barn) så skulle jag valt att tysta vittnet för gott.
Men vad ska göras tycker du?
Låta Gäddorna/pedofilerna hålla på?
Citera
2022-10-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Vilka gäddor har gått mest oskadda ur det här? Är det någon av dem som verkar fortsätta sitt liv som vanligt?
Läs tråden och gissa...De är garanterat aktiva här och lätta att upptäcka om du läst noga.
Citera
2022-10-09, 20:13
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vet du något om vem den medföljande Journalisten är ännu?
Vad jag har förstått så är det ett filmteam från SVT som följer dem och samlar material till den tidigare omtalade kommande dokumentären.
Citera
2022-10-09, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men vad ska göras tycker du?
Låta Gäddorna/pedofilerna hålla på?

Tydligare behandling och eftervård.

Nej jag tycker inte att det är rätt att utnyttja sårbara individer, och det är rätt någonstans att det ses ned på (dock ej denna överdrivna häxjakt där män som vill träffa fjortisar ses som värre än seriemördare. Inte heller verkar dumplingarna göra skillnad på gubbar som vill fika med fjortisar och dom som vill förgripa sig på 7-åringar vilket bara är hjärndött.)
Citera
2022-10-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Är hon adopterad arab? Oavsett härkomst, om hon nu gått igenom trauman, varför är hon inte en närvarande förebild för de egna barnen istället för att jaga gamla gubbar hela dagarna och leva på folks swishpengar? Matematiken går inte ihop alla gånger om man tar del av hennes inlägg på hemsidan.

Nej hon har en marockansk pappa och det hon råkade ut för som minderårig är hon helt öppen med. (Är det vanligt att Svenssons adopterar från arabvärlden?!) Har du inte ens gjort den enkla researchen innan du började spamma sönder tråden samt startade en egen tråd om Dumpen?

Det är inga stora summor hon får in via swish.

Om två dagar är du borta med reservation för att du dyker upp med ett nytt nick. Du har uppenbarligen drabbats på något sätt av Dumpen. Sorry men inget ändras pga ditt tjat.
Citera
2022-10-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Bara en tror jag, men tex David ses kan jag ej hitta på hall of shame, men via google så finns han..
Lägg gärna upp här så de inte faller i glömska.
Citera
2022-10-09, 20:18
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Det är inte särskilt svårt att ta sig runt Dumpens fiskare om man bara skulle vilja det. Men annars så har det alltid varit skambelagt och förkastligt med äldre som blir påkomna med att äckla sig med barn. Det var så långt innan Dumpen. USA har ju riktiga livtidsstraff och inte är brottsligheten lägre där än i Sverige, det funkar inte så.

Precis, det är ju inte så att dumpen har uppfunnit hjulet. Att våldta barn har alltid varit en fruktansvärt handling och det som det bör jobbas på är att straffen för de svinen som begår de här brotten ska bli mycket hårdare. Dumpen gör det till en stor jävla lekstuga där allt handlar om uppmärksamhet och beröm för personerna som står bakom. Till sin arme har de lyckats suga till sig sammhällets avater av gamla brottslingar och andra med tveksamt levene som har kraftigt nedsatt hjärnkapacitet. Nu är de helt plötsligt godheten själv som stöder detta hjärtsliga initiativ. Är man inte med så är man emot. När jag skrev att jag vill se hårdare straff för pedofiler här kom en kapten klänning och sa att jag ville skydda pedofiler (eftersom det är den är den enda förolämpningen de kan hitta i ärthjärnan som jag har förstått). Det han ville själv var att ge dom lite stryk och låta dom gå fritt ute eftersom dumpen säger att det är rätt väg att gå, och det är ju heeelt normalt.
Citera
2022-10-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja här har Dumpen fiskat upp några potentiella predatorer, men med vilken effektivitet och till vilket pris?

För varje "napp igen" så visar man noll effektivitet eftersom samma person återkommer. För varje "riktig" gädda så finns möjligheten att dessa blir av med jobben osv. Men hur hjälper det barn? Dumpen har ju noll auktoritet och därmed så - även om många blir uthängda - så kan de fortsätta med uppsökande pedofil verksamhet.

Så hur effektivt är Dumpen?
Och vad händer när fel person hängs ut? Och vad är det som driver hela den här karusellen, är det hat eller kärlek? Eller cash?
Får de fast endast en som sen hindras att begå fler, eller några fler brott och förstöra fler liv så är det värt det. Så redan värt det.
Citera
2022-10-09, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vet inte hur hennes ekonomiska situation ser ut men med Saras historik med domar fram tills nyligen kan man ju gissa att den är i botten.
Är försörjningsstöd hennes alternativ till dessa okontrollerade Dumpen-Swishintäkter så har du svar på din fråga.

Det skapar förståelse när man tar del av hennes inlägg, krönikor och ageranden under videoklippen.
Citera
2022-10-09, 20:30
Medlem
Söndagsgädda brukar vara tradition men blir det någon idag eller sitter dom med varsin pint? En liten öl har dom iofs gjort sig förtjänta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in