Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Jag har varit frånvarande i tråden de senaste veckorna, mycket pga landslagsuppehållet, för att Tottenham spelar skit och för att jag inte hinner se så mycket matcher just nu.
Oerhört tråkigt när man på sida efter sida får leta med ljus och lykta efter inlägg med relevans och faktisk kvalitet, de gångerna man tar sig tid att gå in här.
Om City går förbi Arsenal efter den här omgången tror jag att de blir svåra att stoppa. Haaland är ett monster och i hans skugga håller Foden på att etablera sig på allvar. 6 ligamål redan, och en finfin spelare som fortfarande bara är 22.
Lägg till vinnarkulturen och rutinen som redan finns i laget och det känns som att det bara är skador som kan grusa detta maskineri. Oerhört imponerande.
Tottenhams match senare idag känns smått ångestladdad. Brighton är ruskigt bra och Trossard är en av säsongens spelare hittills enligt mig. Jag tror på kryss eller vinst för Brighton här.
Viktig trea idag då. På tal om trea, så är det vad Spurs ligger trots att ni inte spelar bra enligt rapporterna? Kunde ju varit värre, om man säger.
Nä, suget att surfa in i tråden har minskat rejält. Det är ju ständigt samma fäktande mot väderkvarnar. Hitta på saker som ingen sagt, bete sig som ett rövhål, få hela tråden på sig och så är pajkastningen igång. Avstängning hjälpte ju inte heller. Om målsättningen är att helt döda tråden, så får man säga job well done.
Och morgondagens match är lose/lose för trådens skull. Vinner Arsenal kommer det inte finnas någon hejd på halmgubbarna och rövig attityd. "vilka vare som sa att Liverpool var bästa laget i världen och skulle vinna ligan va va va? små liverpooltroll, lol"
Vinner Liverpool? Tur. Domarskandal. LiVARpool. Ändå 8p före. Legoheads fel. "Arsenal kommer komma före Liverpool vid säsongens slut, sanna mina ord, 160% säker." Suck. Solen är blå, det spelar ingen roll vad som händer eller vad någon säger, den är blå ändå.
City ja. Man tänkte att de kanske skulle vara lite mätta, att Håland kanske skulle behöva tid på sig, men det är ju braksuccé rakt igenom. De har blivit bättre och är lika hungriga, sålt spelare som de inte längre behövde och ersatt med spelare i rätt ålder som gått rätt in i det. Tänk om den där CAS-domen stått, var hade de varit idag? Pep och KdB hade knappast varit kvar.
Normalt sett är jag taggad inför Arsenal eftersom jag vet att Liverpool är bättre än dem, handlar bara om att faktiskt göra jobbet. Nu? Nä, jag tror inte Liverpool är bättre än Arsenal just nu. Liverpools press är värdelös, spelet funkar inte alls, vi läcker som såll bakåt. Många spelare som underpresterar, spelare som inte verkar hålla längre (Hendo t.ex.).
Liverpool har alltså släppt in första målet i 5/7 matcher i år och behövt jobba i motvind. Enda matcherna man INTE släppt första, var mot Bournemouth (9-0) och Everton (0-0). Bournemouth var usla och gjorde det lätt för LFC, Everton grisade hela matchen utan intresse att anfalla. Arsenal kommer inte göra som de gjorde. Släpper man första imorgon med kommer det bli väldigt jobbigt.
Arthur Melo skadad och behöver opereras. Borta 3-4 månader. Jag hyllade affären där och då, det var det bästa man kunde göra i läget man befann sig i, men det ser ju ut att bli superflopp ändå när vi ska summera. Svårt att se att han kommer in igen i februari och dominerar säsongen ut, men vem vet... 2 matcher med U21 och ett 13 minuters inhopp mot Napoli är vad Melo presterat för LFC. Juve bara garvar. Men, han kommer i retur, oroa er inte.