2022-10-09, 18:57
Medlem
Söker mobil med följande önskemål:

-Lite mindre så man kan hantera den med en hand.
-Tycker om när de är lite kantiga. har en Xiaomi nu som är hal som en tvål.
-Max 5k.
-Helst 5g, men inget måste alls.
- Bra batteritid! Viktigaste punkten tror jag.

Har kollat på vissa Xperiamodeller och tycker de verkar bra.
Citera
2022-10-09, 19:00
Medlem
Google pixel 4a eller nyare.
Citera
2022-10-09, 19:25
Medlem
Mr_finkels avatar
Du har bar 2 märken som gör riktigt bra batteritelefoner idag, jag rekommenderar varmt Ulefon, valfri powertelefon eller en power armor.
Annars om du ska ha den med bäst batteri är det Oukitel WP19.
Jag brukar köpa telefonerna på e-ville.com svensk sida med okej leveranstid ca 8 dagar men bra priser och support.
Dessa telefoner går utan problem att köra med en hand men kräver lite finess om man är van telefoner med ynka 4000mAH.
Skål.
Citera
2022-10-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_finkel
Du har bar 2 märken som gör riktigt bra batteritelefoner idag, jag rekommenderar varmt Ulefon, valfri powertelefon eller en power armor.
Annars om du ska ha den med bäst batteri är det Oukitel WP19.
Jag brukar köpa telefonerna på e-ville.com svensk sida med okej leveranstid ca 8 dagar men bra priser och support.
Dessa telefoner går utan problem att köra med en hand men kräver lite finess om man är van telefoner med ynka 4000mAH.
Skål.

De är för stora.
Citera
2022-10-09, 20:29
Medlem
Ditt önskemål kan jämföras med någon som behöver ett lok på helgerna till Skansentåget och sedan på vardagarna så ska loket användas för att dra 100 vagnar fullastade med järnmalm. En liten telefon med bra batteritid existerar knapp. Speciellt nytillverkade med 5G är nog kört.

Jag var inne på GSM Arena och gjorde en sökning på telefoner med max 5 tums skärm som klarar 5G och hittade en enda (iPhone SE).

https://www.gsmarena.com/results.php3?fDisplayInchesMax=5&s5Gs=0

Batteriet är på 2018 mAh, så det är inte mycket till batteritid. Slår vad om att någon snart kommer in och hävdar motsatsen.

Om man kollar produkter från 2020 och framåt med max 5 tums skärm, då dyker det mest upp smarta klockor.

https://www.gsmarena.com/results.php3?nYearMin=2020&fDisplayInchesMax=5

Det kan finnas andra lite mer udda fabrikat som inte finns med på GSM Arena. Unihertz till exempel som har väldigt små telefoner.
Citera
2022-10-09, 21:55
Medlem
Jag är lite sugen på Sony Xperia 10 IV, även om den är lite större än jag önskar. Precis på gränsen.
Kanske finns det alternativ till den från andra tillverkare som liknar, men är billigare. Gillar batteritiden, kantigheten. Osäker på om den kan hanteras med en hand.
Citera
2022-10-09, 23:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Jag är lite sugen på Sony Xperia 10 IV, även om den är lite större än jag önskar. Precis på gränsen.
Kanske finns det alternativ till den från andra tillverkare som liknar, men är billigare. Gillar batteritiden, kantigheten. Osäker på om den kan hanteras med en hand.
Jag har aldrig stött på någon som är särskilt nöjd med en Xperia. Trodde det främst var en telefon folk köper på grund av dåligt med cash. Jag drygar mig inte, utan det är min ärliga (men kanske dåligt insatta) uppfattning.
Citera
2022-10-10, 08:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag har den förra modellen Xperia 10 III och tycker att storleken är ganska bra för mina händer men har ganska långa fingrar, batteriet håller bra för mig och den har snabbladdning så om det skulle krisa.
Ser att det är rea nu på min modell och tyvärr var priset lägre på 10 IV för ett par månader sedan (3500kr) men kan du vänta lite så är det Black Friday nästa månad.

Förstår inte riktigt vad Enterprise menar med att man skulle vara fattig om man köper en mobil för ca 5000kr men visserligen är det Mr.Burns på avataren.
Citera
2022-10-31, 20:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Asus Zenphone 9
Citera
2022-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Asus Zenphone 9

Japp, perfekt utom priset.
Citera
2022-11-01, 02:22
Avslutad
Citat:
Söker mobil med följande önskemål:

-Lite mindre så man kan hantera den med en hand.
-Tycker om när de är lite kantiga. har en Xiaomi nu som är hal som en tvål.
-Max 5k.
-Helst 5g, men inget måste alls.
- Bra batteritid! Viktigaste punkten tror jag.

Har kollat på vissa Xperiamodeller och tycker de verkar bra.

Unihertz Jelly 2, har allt som du beskriver ovan dock förutom 5G.
Citera
2022-11-01, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grauior
Unihertz Jelly 2, har allt som du beskriver ovan dock förutom 5G.

Unihertz Atom L eller Cubot Kingkong Mini 2 Pro, om du tycker att Jelly 2 är för liten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in