2022-10-09, 17:00
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Folk fattar fortfarande inte att världens länder och regeringar har skrivit på avtalet sen länge, en dag blir det en global digital världsvaluta kopplat till din digitala plånbok med vaccinkrav.
Det hade varit bra om de kom överens. Brexit som brittiska eliten låg bakom visar på att så inte är fallet.
Antagligen så blir även Tyskland och Frankrike oense snart, eller snarare redan är på kant.

Europa vill knappast bli Tyskarnas socialkontor bara för att de fört en idiotisk energipolitik tillsammans med Putin. C19 är glömt och är nu ointressant.
Citera
2022-10-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det hade varit bra om de kom överens. Brexit som brittiska eliten låg bakom visar på att så inte är fallet.
Antagligen så blir även Tyskland och Frankrike oense snart, eller snarare redan är på kant.

Europa vill knappast bli Tyskarnas socialkontor bara för att de fört en idiotisk energipolitik tillsammans med Putin. C19 är glömt och är nu ointressant.

Ligger i människans natur att bli oense och kämpa om makten, så låt oss hoppas att oenigheten i toppen är tillräckligt stor för att rädda oss, men det ser onekligen mörkt ut och C19 är absolut inte glömt eller ointressant. Hur kan du vara så ignorant. Det gäller att INTE glömma saker som 911, Bin-laden-showen, covid-19 osv.

Den CBDC som verkar komma är USDC som backas av alla de stora aktörerna Blackrock mm, men nej. Framtiden är inte avgjord.
Citera
2022-10-09, 17:51
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ligger i människans natur att bli oense och kämpa om makten, så låt oss hoppas att oenigheten i toppen är tillräckligt stor för att rädda oss, men det ser onekligen mörkt ut och C19 är absolut inte glömt eller ointressant. Hur kan du vara så ignorant. Det gäller att INTE glömma saker som 911, Bin-laden-showen, covid-19 osv.

Den CBDC som verkar komma är USDC som backas av alla de stora aktörerna Blackrock mm, men nej. Framtiden är inte avgjord.

Du tolkar korrelation, kausalitet samt plausibilitet som ignorans, det var inte meningen, sorry.

Citat:
In February 1971, Schwab invited 450 executives from Western European firms to the first European Management Symposium held in the Davos Congress Centre under the patronage of the European Commission and European industrial associations, where Schwab sought to introduce European firms to American management practices.[15] He then founded the WEF as a nonprofit organization based in Geneva and drew European business leaders to Davos for the annual meetings each January.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Economic_Forum

Jag gör en annan prognos än dig, då mycket går fram och tillbaka.
De kommer aldrig i mål med projektet vilket ger nödteorier om att ena dagen Kina fått ledartröjan, nästa dag USA igen.....
EU verkar varit en viktig kugge i maskineriet som gått i baklås.
Jag ska se om jag kan formulera hur jag tänker senare.
Citera
2022-10-09, 18:59
Medlem
Citat:
Du tolkar korrelation, kausalitet samt plausibilitet som ignorans, det var inte meningen, sorry.
Nja, men lite fel tolkade jag det nog. Tack för den. Läser gärna dina tankar kring hur reseten inte kommer att lyckas.
Citera
2022-10-09, 20:43
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nja, men lite fel tolkade jag det nog. Tack för den. Läser gärna dina tankar kring hur reseten inte kommer att lyckas.

Jag söker en form av medial kommunikation så att jag kan leverera mina tankar och åsikter, så att
de vidare lever sitt eget liv via andra och utvecklas via konservativ (icke) rationell dialektik.

Tyvärr så är inte Flashback ett bra ställe att bli långdragen och tråkigt akademisk på.
Jag läser mycket och ser aldrig på tex Youtube då jag vill ha fotnoter framför mig, så att jag kan gå vidare om något låter tvivelaktigt.

Det ger mig samtidigt friheten att spekulera mer fritt än många andra på Flashback, eftersom jag presenterar en plausibilitet som inte "dissas" direkt som konspirationsteori automatiskt.

Det är krigarens konst via pennan att kunna koppla tex Henry Kissinger som hjärnan bakom WEF, genom att det helt enkelt inte finns på kartan att så inte vore fallet, bara genom evidens av
korrelation, kausalitet samt rent förnuft.

Ibland så räcker det med att alla medier påstår en sak för att det ska gå till historian som 100% "sanning".
Tex Nordmtream I+II.

Men åt andra hållet så är bevisbördan tusen gånger tyngre , att tex säga att fel land än pressen skriver om låg bakom sprängningarna i Östersjön.
Detta var bara ett exempel, kan ta ett annat om ni missförstod poängen, då jag varken pekar ut den skyldige eller försvarar någon nation i frågan.

Kan jag tror ni, skapa evidens i frågor gällande WEF, bara genom att skriva artiklar på samma språk och form, bevisbörda som historiker gör som standard internationella vetenskapliga tidskrifter?

Inte för att bedra, lura eller skada, utan för att gå ett steg längre av att vara en auktoritet inom ämnet vilket ger hög trovärdighet.

Om inte, testa min tes om Henry Kissinger genom att fråga mig hur jag kan påstå detta, fast det inte finns litteratur på akademisk nivå sedan tidigare som ens vågat nämna saken.

Vem är källan som man ska vara kritisk mot, när man själv är källan till ett påstående som bygger på en oklanderlig forskning, likt andra likvärdiga som fått vetenskaplig status inom samhällsvetenskapen?

Genusvetenskap är en vetenskap i Sverige, fast det endast bygger på känslor och åsikter från en minimal grupp kvinnor som fick 0,05 procent av rösterna valet 2022.

Citat:
Feministiskt initiativ backar
Vid de två senaste riksdagsvalen innan årets val har Feministiskt initiativ varit största parti under spärren, med 3,12 procent 2014 och 0,46 procent 2018. Nu hamnar de på åttonde plats med 0,05 procent av rösterna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-gick-det-i-riksdagsvalet-for-partierna-under-sparren
Citera
2022-10-10, 07:50
Medlem
PuchMexicos avatar
Problemet i sammanhanget och som folk har svårt att förstå verkar vara att WEF är överstatlig, dvs bland annat bestämmer över andra stater och då tar kommandot över händelseutvecklingen.

Vem sprängde Northstream 1 + 2, då börjar folk genast gissa USA, Tyskland, Polen och så vidare - varför inte det överstatliga WEF?

Den där märkliga "specialoperationen" i Ukraina, vem beordrade den?

Ja just det, det är Putins fel - men Putin är en av WEFs young leaders, samma som Ukrainas president Zelensky.

Dessutom märkvärdigt som krig, ingen infrastruktur inga städer eller byar i Ryssland får skadas det minsta.

Bara bondeoffer av värdelösa vita soldater, som vanligt när det gäller judar, vita män är hemska.

Så vad syftar specialoperationen till, förutom att döda vita kristna män?

Syftet är enkelt, att genom sanktioner "mot Ryssland" slå sönder Europa och den Europeiska mat och energiförsörjningen, vilket går alldeles lysande - åter WEF som bestämt detta, och åter judar som verkar över nationsgränser.

Så allt går lysande för Klaus Schwab, vi ligger perfekt och i plan med hans lilla Reset, alla WEF muppar varnar nu sitt folk om "dåliga tider" som stundar för att bereda väg och få folk att vänja sig vid tanken om att inget äga.
Citera
2022-10-10, 09:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Problemet i sammanhanget och som folk har svårt att förstå verkar vara att WEF är överstatlig, dvs bland annat bestämmer över andra stater och då tar kommandot över händelseutvecklingen.
Vilka stater har delegerat rätten att fatta överstatliga beslut åt dem? Dvs - vilka medlemsländer ingår i denna överstatliga organisation? Det borde ju vara lätt att visa med ändrade grundlagar etc som skulle krävas.

Citat:
Ja just det, det är Putins fel - men Putin är en av WEFs young leaders, samma som Ukrainas president Zelensky.
Att Zelensky skulle vara YGL har jag bara sett nån "SikhForTruth" påstå på twitter tidigare - han hade dock absolut noll belägg för det påståendet - men du kanske har bättre på fötterna?

Citat:
Så allt går lysande för Klaus Schwab, vi ligger perfekt och i plan med hans lilla Reset, alla WEF muppar varnar nu sitt folk om "dåliga tider" som stundar för att bereda väg och få folk att vänja sig vid tanken om att inget äga.
För det första har Klaus eller WEF aldrig någonsin sagt att de strävar efter ett sådant scenario - för det andra äger idag inte mer än cirka 3% av svenskarna sitt boende - så skillnaden skulle nog vara marginell...

Dock - om WEF och FN (mot precis alla odds) skulle lyckas med Agenda 2030 så skulle det ju innebära att fattigdom utrotas, ingen behöver gå hungrig, alla får tillgång till miljövänlig billig energi, alla får sjukvård, alla får bostäder med god sanitär standard etc etc och ännu fler osannolika etc....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-10-10 kl. 09:44.
Citera
2022-10-10, 10:24
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka stater har delegerat rätten att fatta överstatliga beslut åt dem? Dvs - vilka medlemsländer ingår i denna överstatliga organisation? Det borde ju vara lätt att visa med ändrade grundlagar etc som skulle krävas.

Att Zelensky skulle vara YGL har jag bara sett nån "SikhForTruth" påstå på twitter tidigare - han hade dock absolut noll belägg för det påståendet - men du kanske har bättre på fötterna?

För det första har Klaus eller WEF aldrig någonsin sagt att de strävar efter ett sådant scenario - för det andra äger idag inte mer än cirka 3% av svenskarna sitt boende - så skillnaden skulle nog vara marginell...

Dock - om WEF och FN (mot precis alla odds) skulle lyckas med Agenda 2030 så skulle det ju innebära att fattigdom utrotas, ingen behöver gå hungrig, alla får tillgång till miljövänlig billig energi, alla får sjukvård, alla får bostäder med god sanitär standard etc etc och ännu fler osannolika etc....

Hallo Snaken!

Klicka på följande länk: https://www.weforum.org/people/volodymyr-zelenskyy

Jepp, WEF äger Zelensky.

Jepp, dom äger alla andra ledare med.

Så WEF är i dag en de facto världsregering, så det så.
Citera
2022-10-10, 10:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Hallo Snaken!

Klicka på följande länk: https://www.weforum.org/people/volodymyr-zelenskyy

Jepp, WEF äger Zelensky

Jepp, dom äger alla andra ledare med.

Så WEF är i dag en de facto världsregering, så det så.

Att man listar inflytelserika personer man haft kontakt med eller samarbetar med betyder inte att man äger dem hoppas jag du förstår? Nu gällde dock frågan huruvida Zelensky varit en Young Global Leader - och det står det inte ett ord om på den där sidan.
Citera
2022-10-10, 14:44
Medlem
Citat:
Jag söker en form av medial kommunikation så att jag kan leverera mina tankar och åsikter, så att
de vidare lever sitt eget liv via andra och utvecklas via konservativ (icke) rationell dialektik.

Tyvärr så är inte Flashback ett bra ställe att bli långdragen och tråkigt akademisk på.
Jag läser mycket och ser aldrig på tex Youtube då jag vill ha fotnoter framför mig, så att jag kan gå vidare om något låter tvivelaktigt.

Det ger mig samtidigt friheten att spekulera mer fritt än många andra på Flashback, eftersom jag presenterar en plausibilitet som inte "dissas" direkt som konspirationsteori automatiskt.

Det är krigarens konst via pennan att kunna koppla tex Henry Kissinger som hjärnan bakom WEF, genom att det helt enkelt inte finns på kartan att så inte vore fallet, bara genom evidens av
korrelation, kausalitet samt rent förnuft.

Ibland så räcker det med att alla medier påstår en sak för att det ska gå till historian som 100% "sanning".
Tex Nordmtream I+II.

Men åt andra hållet så är bevisbördan tusen gånger tyngre , att tex säga att fel land än pressen skriver om låg bakom sprängningarna i Östersjön.
Detta var bara ett exempel, kan ta ett annat om ni missförstod poängen, då jag varken pekar ut den skyldige eller försvarar någon nation i frågan.

Kan jag tror ni, skapa evidens i frågor gällande WEF, bara genom att skriva artiklar på samma språk och form, bevisbörda som historiker gör som standard internationella vetenskapliga tidskrifter?

Inte för att bedra, lura eller skada, utan för att gå ett steg längre av att vara en auktoritet inom ämnet vilket ger hög trovärdighet.

Om inte, testa min tes om Henry Kissinger genom att fråga mig hur jag kan påstå detta, fast det inte finns litteratur på akademisk nivå sedan tidigare som ens vågat nämna saken.

Vem är källan som man ska vara kritisk mot, när man själv är källan till ett påstående som bygger på en oklanderlig forskning, likt andra likvärdiga som fått vetenskaplig status inom samhällsvetenskapen?

Genusvetenskap är en vetenskap i Sverige, fast det endast bygger på känslor och åsikter från en minimal grupp kvinnor som fick 0,05 procent av rösterna valet 2022.

Med stor risk för att jag är ute och cyklar nu verkar det som att du efterfrågar något slags vidareutvecklat wikipedia. Ett medium där användarna kan expandera och kalibrera sanning. Ett intressant projekt är AAVE's "Lens Protocol" Idén är att en decentraliserad social media inte kan förstöras av makthavare. Värt att kolla upp kanske.

Henry Kissinger verkar kunna vara en fet spindel i nätet. Klart att vattentäta resonemang i sig själva är guld värda och inte kräver bekräftelse från auktoriteter. Ifall du kan visa starka indikationer på att han är hjärnan bakom WEF, så är det enligt mig klart intressant för tråden.
Senast redigerad av ManManne 2022-10-10 kl. 14:48.
Citera
2022-10-16, 06:41
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Alltså du är ju inte speciellt fri när hela ditt tanke och rörelsemönster övervakas och analyseras i realtid. Samt att du är bunden till slavvalutan i form av ubi. Du får även din lön (om du har någon egenskap som efterfrågas) i samma valuta... det finns fler valutor, som högre skikt använder sig av.
Det kanske känns okej i tanken. Men du kommer inte kunna röra dig fritt, du kommer inte kunna resa, du lär förmodligen sitta hemma vid en dator största delen av tiden.
Ahh, du vill ha barn? No-no säger vetenskapsmännen med Greta Thunberg i spetsen. Hon spänner sina ögon i dina och ryter "We are already too many here!". Men detta har du såklart redan godkänt att avsäga dig från när du skrev på kontraktet.

Jag hoppas inte den här världen kommer, men det mesta blåser ditåt känns det som... och i rasande takt dessutom.

ahahah jag tror du behöver gå till en psykiatri och kolla upp dig, först kommer det utspridda sig ett nytt krig. Efter kriget kommer det troligen komma det du skriver. Men det finns alltid vändpunkter i våra liv. Så det gäller för alla att ta den rätta innan det händer
Citera
2022-10-24, 21:00
Bannlyst
Vet inte om klippet länkat här men det är av stor vikt

Klaus som själv sitter och skryter om att han kontrollerar våra ledare: https://www.youtube.com/watch?v=b4cDNyvrP40
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in