Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-21, 23:41
  #1861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja fast då får ju datacentral stänga ner - och du får klara dig utan till exempel Flashback… artikeln handlar helt enkelt om att man kan tillvaratas överskottsvärmen - är det dumt menar du??



Vad är vidrigt?

Ah ok. Du är antingen en bot eller bara extreeeeemt korkad. Blir mitt sista svar. Jag tar gärna värmen över flashback. Tack. Artikeln handlar om att folk ska uppskatta datacentraler, då de kan se till att folk inte fryser ihjäl. Vi ska ju tydligen inte ha någon industri så varför i helvete ska vi ha datacentraler när elen inte räcker?
Citera
2022-09-21, 23:45
  #1862
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ah ok. Du är antingen en bot eller bara extreeeeemt korkad. Blir mitt sista svar. Jag tar gärna värmen över flashback. Tack. Artikeln handlar om att folk ska uppskatta datacentraler, då de kan se till att folk inte fryser ihjäl. Vi ska ju tydligen inte ha någon industri så varför i helvete ska vi ha datacentraler när elen inte räcker?
Artikeln handlar om att vi kan få både data och värme genom att helt enkelt tillvarata värmen som genereras. Jag vet fortfarande inte vad som är så dumt med det.
Citera
2022-09-21, 23:48
  #1863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vänta några år så har det kommit nån annan organisation att förfasa sig över och alla har glömt WEF - precis som när WEF förpassade Bilderberg till glömskan, eller Skulls and Bones, eller illuminati, eller valfritt sällskap som beskyllt för att vilja ta över världen..

Ah ok. Så nu vill du inte kommentera. Jag behöver inte "vänta" eftersom jag och alla andra blir rånade och fattiga. I Europa ser det ut som en permanent avindustrialisering av energiintensiva industrier, 2020-2021 krossades många små företag och big Business fick all cash. Alla åtgärder som gjordes och förordades och pushades av bla WEF förflyttade förmögenheter.

Den här delen talas det om hela tiden hos råvarutraders och folk inom energisektorn. Så nu räcker det för mig.
Citera
2022-09-21, 23:50
  #1864
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ah ok. Så nu vill du inte kommentera.
Det var ju det jag gjorde.. eller ville du att jag skulle kommentera att du drev med Klaus fåniga accent?

Citat:
Jag behöver inte "vänta" eftersom jag och alla andra blir rånade och fattiga. I Europa ser det ut som en permanent avindustrialisering av energiintensiva industrier, 2020-2021 krossades många små företag och big Business fick all cash. Alla åtgärder som gjordes och förordades och pushades av bla WEF förflyttade förmögenheter.

Den här delen talas det om hela tiden hos råvarutraders och folk inom energisektorn. Så nu räcker det för mig.
När har WEF förordat att du ska bli rånad?!
Citera
2022-09-22, 00:09
  #1865
Medlem
Psykonaut-s avatar
WEF vill att grupper som de ger legitimitet som representanter för frågor i olika nationalstater, som tex gruvarbetare i Sydafrika, eller som ett verkligt exempel som är känt - Extinction Rebellion, medan nationalstater ska kritiseras som skyldiga till problem och av ideologiska skäl inte värdiga förhandlingspartners.

Googlar man på "multistakeholder" så får man noll träffar på svenska, det finns inget begrepp som används av det på svenska, samt man hittar som tur är akademiska böcker och avhandlingar som skriver om det, samt massa propaganda från WEF.

Världsregeringen (ja, de kallar det själva för det) ska skapas genom att intressegrupper som i båda exemplen ska ersätta den talan, acceptansen och respekten som nationalstaterna har i dag.

WEF angriper FN då de anser att ett land inte kan föra en talan för sina medborgare eftersom de är
i ett styrkeförhållande som diskvalificerar dem som talesmän, representanter samt är rent av en form av diktatur av sig bara existens att vara en nation i en global värld.

Detta medan "corporate governance" som låter fult och hemskt, som i stället ska kallas "stakeholder governance" lyfts till de riktiga företrädarna inom olika områden i en stat, samt är de enda som får föra en talan på internationell nivå.

Som att "Greenpeace Sweden" skulle vara Sveriges representant i miljöfrågor, ingen annan accepteras
samt att de förhoppningsvis av WEF blir Sveriges organ för miljöfrågor i stället för vår regering och myndigheter som nu.

Dessa stakeholders som Greenpeace i mitt exempel innebär ska sakta men säkert ta över allt ansvar från alla stater i hela världen.

De säger att det är bra för indianska grupper i Anderna att de får en representation då deras länder struntar i dem. Det låter ju bra och kan säljas till alla.

Men i verkligheten så är det kanske ett gruvbolag i Bolivia som vill bryta malm där det bor en massa indianer, som döljer sig bakom den vackra fasaden, vilket inte är något fel enligt systemet.
Det är så de ska få genom världsregeringen.

Miljörörelsen har jag talat om och ni ser nog nu hur rätt ni haft hela tiden, men inte kunnat sätta fingret på hur allt hänger ihop.

Grupperna som får en status som folkets röst, då detta börjar i de värsta skräpländerna för att verka
äkta, skolas av WEF och sponsrar av näringslivet som har intresse just på den platsen, och vi kan se glada afrikaner på WEF som talar mycket gott om dem. De får en bra slant och är så klart jätteglada
och struntar i alla andra i sitt land.

WEF har sett till att ha full makt och kontroll över samtliga stakeholder -grupper från början och de blir
världsregeringens blodomlopp och vener till total kontroll över allting.

Kortfattat så skapar WEF celler som infiltrerar samhällen och konkurrerar ut dem, då nationalstaten är den största fienden för dem och att alla ska även tycka det. Sverigedemokraterna tex hatar alla redan
då propagandan fungerar perfekt. Eller hur?

Jag går inte djupare än så, då det varken finns dessa begrepp på svenska eller att någon i Sverige översatt dem tidigare. Att hitta på nya ord på svenska från engelska begrepp tar en stund.

"¯_ (ツ) _ / ¯"
Citera
2022-09-28, 14:18
  #1866
Medlem
JustZlatans avatar
Vad hände med den där listan som florerade för ett år sedan, tror jag det var. Det fanns en massa punkter eller faser på listan. Vi var inne i fas 5 tror jag och då skulle alla banker gå i konkurs inom en månad. Den där listan försvann från foliehattarna ganska snabbt.
Citera
2022-09-28, 14:20
  #1867
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad hände med den där listan som florerade för ett år sedan, tror jag det var. Det fanns en massa punkter eller faser på listan. Vi var inne i fas 5 tror jag och då skulle alla banker gå i konkurs inom en månad. Den där listan försvann från foliehattarna ganska snabbt.

Det har ju börjat redan. Folk får inte ut pengar i Kina tex.
Citera
2022-09-28, 14:41
  #1868
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det har ju börjat redan. Folk får inte ut pengar i Kina tex.

Kina har lite problem ja, men alla andra banker i väst då som skulle gå i konkurs inom 1 månad? Nä, det där vara bara foliehattarna som trodde på.
Citera
2022-10-08, 23:24
  #1869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kina har lite problem ja, men alla andra banker i väst då som skulle gå i konkurs inom 1 månad? Nä, det där vara bara foliehattarna som trodde på.
Credit Suisse + Deutche Bank. Inte riktigt där än men den som lever får se.
Citera
2022-10-09, 12:10
  #1870
Medlem
swebarbs avatar
Folk fattar fortfarande inte att världens länder och regeringar har skrivit på avtalet sen länge, en dag blir det en global digital världsvaluta kopplat till din digitala plånbok med vaccinkrav.
Citera
2022-10-09, 12:23
  #1871
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Folk fattar fortfarande inte att världens länder och regeringar har skrivit på avtalet sen länge, en dag blir det en global digital världsvaluta kopplat till din digitala plånbok med vaccinkrav.

Om du tror dig veta detta så borde du väl även veta datum? Eller skrev de bara på lite löst att göra det ”en dag”? https://m.youtube.com/watch?v=3cdo9BWf5lI
Citera
2022-10-09, 13:08
  #1872
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Folk fattar fortfarande inte att världens länder och regeringar har skrivit på avtalet sen länge, en dag blir det en global digital världsvaluta kopplat till din digitala plånbok med vaccinkrav.

"Johnny's Cash and The Smart Money" beskriver ganska träffsäkert vad som planeras.

https://www.youtube.com/watch?v=zGiM5SSAvxs

Diktaturen Kina som numera är alla våra makthavares stora förebild har redan sjösatt systemet med en digital valuta kontrollerad av staten.

https://time.com/6084146/china-digital-rmb-currency/

Ur artikeln är följande utdrag särskilt intressanta:

"Digital currencies will help governments fight malfeasance, smooth the transfer of assets across borders, and enable central banks to deal directly with citizens—especially helpful in times of crisis."

Myndigheterna kan bestämma vad som är "tider av kris" och därmed med lite olika initiativ få folk att agera på ett visst sätt.

"For example, in the Chinese pilot program, money has an expiration date of a few weeks because authorities are hoping to drive consumption in an economy trying to recover from the pandemic."

Pengarna har en sista förbrukningsdag och går inte att spara/investera.

De kommande månaderna kommer att bli väldigt spännande. Lite högre priser på mat och energi kopplade med höjda räntor kommer snart att få arbetslösheten att öka. Med lite tur kanske globalisterna även bakar in en ny superdödlig "pandemi"? Sedan är tiden mogen att införa den coola svenska E-kronan, givetvis för allas vårt eget bästa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback