Citat:
Ursprungligen postat av
ka86
Hej!
Har funderat på en sak. Jag kommer från en liten ort med endast 3000 invånare. Min bästa kompis hittade hennes kille här på orten. Dom hittade varandra direkt när hon var ca 20 och har varit tillsammans nu i typ 12 år.
Det är inte bara min kompis som hittat någon från orten, även andra. Som liksom inte åkt utanför 70-skyltarna men har lyckats hitta sitt livs kärlek ändå! Vad tror ni tar dessa människor varandra bara för att ha någon? Eller är det verkligen äkta kärlek direkt med första bästa hemifrån orten?
Hur kan dom ha sån tur att allt faller på plats??
Jag har träffat flertalet killar från andra ställen Göteborg bland annat som är närmsta staden ifrån oss. Har även träffat killar från andra ställen men det har aldrig känts helt 100. Det är ju så mycket som ska stämma in.
Men dessa människor finner alltså varandra innanför 70-skyltarna när det finns sååå många andra människor att upptäcka. Vad tror ni, nöjer sig folk med någon bara eller har vissa sån tur att det är deras livs kärlek på samma lilla ort?
Somliga har bara lätt för det. Som språkvetare kan jag inte fatta hur folk kan särskriva, ta fel på de och dem och var och vart, och som allmänbildad kan jag inte förstå hur man inte kan veta att en doktor inte måste vara läkare eller att bara antiinflammatoriska smärtstillande tunnar ut blodet, men år andra sidan är jag ingen Don Juan, även om jag är bättre på att ragga än i ungdomen.