2022-10-07, 09:59
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Det har aldrig drabbat 8 Miljarder människor förut.
Kolla hur många valutor som kollapsat genom historien så ser du att du har fel.
2022-10-07, 10:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Byt ut "bitcoin" mot "dollar" i ditt inlägg så skulle det bli lite mer verklighetsförankrat...
Varför? Varför skriver du saker som är tvärtom mot verkligheten?

Utveckla gärna kring scenariot som jag frågade om.
2022-10-07, 18:32
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Varit lite drama på Eric Walls twitter senaste dagarna. Det började med att han kritiserade en LN-app för att vara krånglig och påstod att han alltid hade problem när han försökte göra LN-transaktioner. Fortsatte med att han ifrågasatte om Michael Saylor ens gjort tre LN-transaktioner i sitt liv, givet komplexiteten.
Citat:
Ursprungligen postat av ercwl/status/1577375747182055424#m
The Lightnig Network was always going to be a contrived solution built to scale Bitcoin in the only way we could think of that didn’t undermine the decentralization of the underlying baselayer. It came with sacrifices. We need to monitor and be cognizant of what those entail.

Förövrigt börjar vi närma oss Teslas nästa earnings date på 19 oktober. Några bets på om de sålt av resten av sina bitcoins? Jag gissar att de inte har det.
2022-10-07, 20:01
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Varit lite drama på Eric Walls twitter senaste dagarna. Det började med att han kritiserade en LN-app för att vara krånglig och påstod att han alltid hade problem när han försökte göra LN-transaktioner. Fortsatte med att han ifrågasatte om Michael Saylor ens gjort tre LN-transaktioner i sitt liv, givet komplexiteten.

Förövrigt börjar vi närma oss Teslas nästa earnings date på 19 oktober. Några bets på om de sålt av resten av sina bitcoins? Jag gissar att de inte har det.
Saylor svarade med en giveaway via lightning
2022-10-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Det har aldrig drabbat 8 Miljarder människor förut.

Sant, det är första gången i världshistorien som hela världen har deltagit i ett fiatexperiment. Tidigare har den oundvikliga kollapsen varit lokal, den här gången blir den global.
2022-10-08, 03:05
Medlem
Antar att det blir bara högre inflation för ett tag. Många länder kan klara med 20% eller mer inflation per år, så det finns gott om utrymme. Senaste såg jag i ICA kungskrabba ben 1999 kr./kg. och 2019 var det 530 kr. Ingen klagar... Det är bättre med hög inflation än högre arbetslöshet
2022-10-08, 10:04
Medlem
En märklig grej: Bitcoin har varit ovanligt stabil mellan typ 19k och 21k ett tag. Alla som prisat Bitcoin som valuta borde jubla över denna mer valuta-aktiga stabilitet. Hittar dock inga större mängder ”hurra”-rop eller glädje i analyser på senaste tiden. Nästan så att man skulle kunna misstänka att Bitcoin-fansen egentligen bara vill tjäna pengar på värdeökning och inte alls är särskilt glada över att Bitcoin faktiskt beter sig mer som en valuta …
2022-10-08, 14:15
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
En märklig grej: Bitcoin har varit ovanligt stabil mellan typ 19k och 21k ett tag. Alla som prisat Bitcoin som valuta borde jubla över denna mer valuta-aktiga stabilitet. Hittar dock inga större mängder ”hurra”-rop eller glädje i analyser på senaste tiden. Nästan så att man skulle kunna misstänka att Bitcoin-fansen egentligen bara vill tjäna pengar på värdeökning och inte alls är särskilt glada över att Bitcoin faktiskt beter sig mer som en valuta …
Att bitcoin varit peggat mot USD ett tag är väl inget att hurra över? Då kan man lika gäna ha USD.
2022-10-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Aa gick in med ca 4 procent av min portfölj i krypto var dock en börshandlad kryptoindexfond (ja jag vet inte riktiga krypto)
Tror den sjunkit 50 procent I år men tänkte hålla den typ 10 år så får vi se hur det blir med den

Det är ganska dumdristigt att sitta på en "kryptoindexfond". Snäppet osäkrare än att helt enkelt ha fiat på sparkontot. Där har du åtminstone insättningsgaranti, för vad den nu är värd. Om/när bankerna stänger har du nog större chans att få behålla i alla fall litegrann av din förmögenhet om den sitter på ett sparkonto.

Jag avråder dock bestämt alla i min närhet som vill eller inte vill lyssna från att ha mer pengar på banken än de klarar att förlora. Att ha lite (eller mycket) bitcoin med egen kontroll över nycklarna är däremot klokt, om inte annat som en försäkring mot de systemiska problem som tycks vara i antågande.
2022-10-08, 17:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är ganska dumdristigt att sitta på en "kryptoindexfond". Snäppet osäkrare än att helt enkelt ha fiat på sparkontot. Där har du åtminstone insättningsgaranti, för vad den nu är värd. Om/när bankerna stänger har du nog större chans att få behålla i alla fall litegrann av din förmögenhet om den sitter på ett sparkonto.

Jag avråder dock bestämt alla i min närhet som vill eller inte vill lyssna från att ha mer pengar på banken än de klarar att förlora. Att ha lite (eller mycket) bitcoin med egen kontroll över nycklarna är däremot klokt, om inte annat som en försäkring mot de systemiska problem som tycks vara i antågande.
Hoppas att de i din närhet som tog till sig dina tips förra året har gett dig en ordentlig avhyvling nu.
2022-10-09, 11:19
Medlem
Tror ni BTC kommer tappa ännu mer värde i dagens ekonomi?
2022-10-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hoppas att de i din närhet som tog till sig dina tips förra året har gett dig en ordentlig avhyvling nu.

Under haussen behövdes inga tips. Då kom folk till mig och bad om hjälp att komma igång. Nu däremot behövs mycket tipsande men intresset är svalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in