2022-10-08, 08:36
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Jag kommer inte gå i krig med tanke försvarar kvinnor.

Jag försvarar min familj och land.
Citera
2022-10-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jaså. Och de första 130 åren då? Var vi en välfärdsstat då också?

Männen hade en annan roll i att skapa trygghet hör familjen förr, men Sverige blev väldigt
välmående efter WW2.
Samma starka skattefinansierade skyddsnät fans inte i våra sönderbombade grannländer.

Vad menar du papphuvud?
Citera
2022-10-08, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du kan inte ens läsa källan ordentligt dumfia, plats 31 med IQ 97 ligger Sverige på enligt min källa.

Countries by IQ - Average IQ by Country 2022

31 Sweden 97 10,549,347

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country
Det finns flera listor på din länk, den du åsyftar är från Ulster 2019.

På en annan lista i din länk är Sverige på 6 plats.

Här har du en från 2021 där Sverige är på första plats: https://se.supplementplace.co.uk/world-smartest-countries/?utm_campaign=oth_r&utm_source=https://www.supplementplace.co.uk&utm_medium=wi_proxy&utm_ content=en_GB&utm_term=a

En från 2022 där Sverige är på plats 10. https://gazettereview.com/top-10-most-intelligent-countries-in-the-world/

En annan från 2019 där Sverige är 22.
https://www.forbes.com/sites/duncanmadden/2019/01/11/ranked-the-25-smartest-countries-in-the-world/?sh=38c0ef31163f
Citera
2022-10-08, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det m.g.t.o.w gör är mindre skadligt än vad #InteErKvinna och #MeToo gjort.

Det är ni kvinnor som svikit männen och nu ser ni resultatet av det.
Haha, jävla tjat om att några hundra satte #inteerkvinna. Gjorde det till eller från på nånting menar du?
Citera
2022-10-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det finns flera listor på din länk, den du åsyftar är från Ulster 2019.

På en annan lista i din länk är Sverige på 6 plats.

Här har du en från 2021 där Sverige är på första plats: https://se.supplementplace.co.uk/world-smartest-countries/?utm_campaign=oth_r&utm_source=https://www.supplementplace.co.uk&utm_medium=wi_proxy&utm_ content=en_GB&utm_term=a

En från 2022 där Sverige är på plats 10. https://gazettereview.com/top-10-most-intelligent-countries-in-the-world/

En annan från 2019 där Sverige är 22.
https://www.forbes.com/sites/duncanmadden/2019/01/11/ranked-the-25-smartest-countries-in-the-world/?sh=38c0ef31163f

Fel igen du kan verkligen inte läsa.
Plats 31 gäller för IQ år 2022

Plats 6 gäller inte IQ och det var från 2017.
Citera
2022-10-08, 09:04
Avslutad
Citat:
Haha, jävla tjat om att några hundra satte #inteerkvinna. Gjorde det till eller från på nånting menar du?

..och ändå så hackar ni ner på oss få m.g.t.o.w et. al. här med allsköns epitet när vi bokstavligen säger #InteErMan?

Återigen, hyckleriet från er är konstant närvarande och tillgängligt i ert sinne.
Citera
2022-10-08, 09:38
Medlem
Citat:
..och ändå så hackar ni ner på oss få m.g.t.o.w et. al. här med allsköns epitet när vi bokstavligen säger #InteErMan?

Återigen, hyckleriet från er är konstant närvarande och tillgängligt i ert sinne.

Haha vad fan? Har aldrig sett en enda människa bittert påpeka att vissa män kallar sig MGTOW på nåt liknande sätt som när du ständigt drar upp hashtaggen.

Det är väl mest att man skrattar åt de för att de beter sig som stereotypa veganer, typ "hur vet man att en snubbe är MGTOW? Han berättar det för dig 260 gånger"

Du är ju på riktigt snor-bitter och kränkt över hashtaggen och sitter och fantiserar ihop våldtäktsscenarion där du kan hämnas på den svenska kvinnan genom att gå därifrån utan att hjälpa till. Två extremt olika saker.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-08 kl. 09:40.
Citera
2022-10-08, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Haha vad fan? Har aldrig sett en enda människa bittert påpeka att vissa män kallar sig MGTOW på nåt liknande sätt som du ständigt drar upp hashtaggen.

Det är väl mest att man skrattar åt de för att de beter sig som stereotypa veganer, typ "hur vet man att en snubbe är MGTOW? Han berättar det för dig 260 gånger"

Du är ju på riktigt snor-bitter och kränkt över hashtaggen och sitter och fantiserar ihop våldtäktsscenarion där du kan hämnas genom att inte lyfta ett finger. Två extremt olika saker.

Bitter?? Hahaha, inte ett dugg!!

Jag lever ett helt fantastiskt och upfyllande liv med fru och två välartade barn. I am sorted..

..snacka om projicering från din sida. haha.
Citera
2022-10-08, 09:43
Avslutad
Citat:

Vilket hyckleri? Det är ju knappast de som är emot försvaret som klagar på såna som proklamerar att de inte tänker bidra till försvaret.
Citera
2022-10-08, 09:49
Medlem
Citat:
Kvinnor är MER överrepresenterade vad gäller falskanmälningar av våldtäkt. Så kvinnor är större svin än män.

Och som vanligt missar du sammanhanget inlägget skrivs i och såldes även den röda tråden.
Mitt inlägg handlar inte om "vem som är största svinet". Mitt inlägg handlar om att inte misstro kvinnor som blivit våldtagna av svenska vita män (även om det är mer vanligt förekommande att utlänningar våldtar, än att svenskar gör det). Precis som man inte ska misstro män som blivit våldtagna av kvinnor (även om det är mycket vanligare att det är män som våldtar, än att kvinnor gör det).

Som sagt: mitt inlägg handlar om att inte misstro brottsoffer, av enda anledning vad för hudfärg/könstillhörighet offer och förövare innehar. Det handlade inte om "vem som är största svinet". Så. Läs om, läs rätt. Och begrunda.

Jag tex. tror på dig när du skriver om att du har utsatts av din mor. Varför skulle jag misstro dig, bara för att hon är "kvinna"? Jag tror på dig. Precis som jag tror på ett våldtäktsoffer, vars historia är starkt trovärdig och håller över tid, även fast förövaren råkar vara en svensk vit man. Jag litar på er. Fint va? m.g.t.o.w tycks dock bara lita på våldtäktsoffer som blivit våldtagna av utlänningar. Du om någon borde förstå hur illa sådant är! Du har ju säkert själv blivit misstrodd av folk för det din mor utsatte dig för bara för att hon är kvinna. Sådant folk som m.g.t.o.w måste man säga till. Jag hade alla dagar sagt till sådana som misstror dig för vad din mor har gjort mot dig, om deras enda anledning till misstron landade i att din mor "är kvinna".

Vad fan har kön och hudfärg med saken att göra? Det är händelser och bevis för händelser, trovärdiga historier över tid, som har med saken att göra med huruvida jag tror på en person eller inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-08 kl. 09:51.
Citera
2022-10-08, 09:51
Medlem
ShotsFireds avatar
Det klagas mycket på att svenska kvinnor föder färre barn och att muslimer kommer ta över landet.
Det kanske inte spelar nån roll trots allt.
Senast redigerad av ShotsFired 2022-10-08 kl. 09:55.
Citera
2022-10-08, 09:52
Avslutad
Citat:
Vilket hyckleri? Det är ju knappast de som är emot försvaret som klagar på såna som proklamerar att de inte tänker bidra till försvaret.

Jag har nämnt #InteErKvinna flertalet gånger här under årens lopp. Inte EN gång har du/ni yttrat något i stil med vad du nyss sa: "Haha, jävla tjat om att några hundra satte #inteerkvinna. Gjorde det till eller från på nånting menar du?"

Men NU när det står fara och våldsamhet för dörren så kastar du den hashtaggen under bussen och har issues med att vi män säger #InteErMan och hänvisar till den tid när det faktiskt fanns män som hade beskyddarinstinkter för er förvuxna barn som ni är. Då fick de männen #InteErKvinna i ansiktet som tack.

Återigen, sånt jävla hyckleri.

Det finns INTE EN MAN som är skyldig att försvara er efter all den nersmutsning och avhunamisering ni kastat på de svenska männen under de senaste decennierna. INTE EN ENDA!

#InteErMan biatch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in