Citat:
Ursprungligen postat av
Taggadgrabb
Okej, verkar som att det behövs några förklaringar.
1. Jag har inte möjlighet att installera laddbox på parkeringen. Det är samfällighetens mark och jag har som sagt ingen möjlighet att dra el eller göra annan åverkan på den. Samfälligheten har en oduglig grupp som har tittat på frågan om laddstolar i (minst) tre år nu, och ingenting händer.
2. Det verkar vara många som är oroliga för att det ska börja brinna. Fint av er, hörni, att oroa er så! Det är såklart OT, men för att lugna er; vi har vidtagit erforderliga åtgärder för att laddningen ska vara säker. Huset är uppsäkrat långt över vad som krävs för att ladda bilen. Har haft ingenjör som tagit fram lösningen, så jag är rätt trygg i det.
3. Jag behöver inte köra över samfällighetens gräsmatta, utan endast asfalterade vägar. Det är min egen gräsmatta som skulle gå åt, något jag är beredd att offra, då jag ändå funderat på att bygga plank där så småningom.
Jag har funderat över alla de saker ni tar upp, den enda fundering jag har kvar är som sagt det jag önskar ha svar på, om föreningen kan invända eller vidta några juridiska åtgärder för att jag ställer bilen på min egen tomt, givet att det är ganska nära (om än inte på) samfällighetens mark. Jag tänker att marken liksom inte är avsedd för att ställa bilen på. Om jag kan ställa bilen på min tomt kan det även bli aktuellt att sätta upp en laddbox invid mitt eget hus.
Hur svårt är det då att köpa lite betongplattor på Bauhaus eller byggmax (billiga), gräva ur din gräsmatta och sedan lägga på?
Tar en eftermiddag och det ser BRA ut, utan att någon kan klaga.
Se till att du ordnar staketet ordentligt bara.
Om det är trä, kan du köpa en regel som förankrar och sedan fäster staketet i rimligt längd, och kapar bort resterande som passar bilen.
Om det är ett sådant "metall nät" så kan du köpa likadana rör, och göra på samma sätt som ovan.