2022-07-01, 21:29
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Ställer frågan pga Erdogans krav på utlämning av kurdiska terrorister och är nyfiken hur svenskar i allmänhet uppfattar dessa två folkslag..

Vilka är de värsta barbarerna av turkar och kurder?

Äckligt pack båda.
Citera
2022-07-01, 21:35
Medlem
Hussefars avatar
De kurder jag träffat har alla varit rätt schyssta och lätta att ha att göra med. Bodde grannar med en familj och ofta de ville man skulle komma över på lite sött te. De var bra grannar.

De turkar jag träffat har varit svårare att få kontakt med. De få jag blivit vän med har däremot värderat vänskap väldigt högt och lojalitet är något som står högt i kurs.

Jag är inte den mest världsvane kanske men detta är vad jag kan bidra med av min erfarenhet.
Citera
2022-07-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Turkar är inte araber och brukar inte vilja bli förväxlade med araber. Många Turkar avskyr Erdogan pga att han vikt sig för annan makt och fyllt Turkiet med miljontals Afrikaner och Araber.

Jag ser Turkar som dom med närmst koppling till Europa utanför Europa, om vi bortser från deras religion.

Turkiet är mer nykter version av Sverige då polis får skjuta. Pass är obligatorisk, ingen statlig mark eller socialtjänst. Uppskattar deras prosociala attityder mot äldre. Kritisera går inte då man upplevs som hotfull.
Citera
2022-10-06, 04:46
Avstängd
Jaa svarar jag enhälligt. Tyvärr har kurdiska släktet kanske alltid varit sånt men de är stenålder samtidigt som de är väldigt falska. De enda renhåriga jag sett är de kvinnliga kurdiska "krigarna"
Ex Kurder hittade på festival och fick vi coronastöd (Örebro)
Trots att myndigheten visste att det var falska uppgifter pumpade de ut pengar, tex Försäkringskassan skyllde på fel i it sysyem Korruption o kontakter inifrån säger jag
Hur kan man vara så låg?? 3 mille
Bygger väl ett fint hus nu i byn
Senast redigerad av popll 2022-10-06 kl. 04:52.
Citera
2022-10-06, 04:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Generellt sett har vi ganska begränsad genpool av turkar i Sverige, de flesta kommer väl ursprungligen från en handfull byar. Kurder har vi en något större variation av; turkiska, irakiska o s v. All in all är alla kurder och turkar obildade getknullare i Sverige, medan i t ex USA lär du hitta mer sofistikerade storstadsturkar. Sverige får alltid in slöddret av vad som än kommer hit.

Ja varför är det så? Är svenskar masochister?
Citera
2022-10-06, 05:01
Medlem
Djuuulias avatar
Turkar förtrycker Kurder. Kurder jobbar hårt precis lika mycket som serber, jugoslaver, polacker och finländare i detta land. De som får skiten att gå runt. Den enda som säger något annat, för att den väljer att se något annat, är den bortskämde jäveln som aldrig behövt lyfta ett finger som minioritet i ett land. Bästa arbetskamraterna är kurder. Men det är klart, en okunnig är alltid en okunnig och då kastar man sten i glashus.
Citera
2022-10-06, 05:10
Medlem
Vilken kurd? Ursprungligen från vilken nation?

Turk har jag hört ska ha högt anseende bland araber och övriga MENA.
Något som jag ur erfarenhet kan vittna om när en man från Syrien uppgav sig vara turk men visade sig senare att så var inte fallet. Vi delade ett vardagligt samtal så det fanns egentligen ingen anledning till att ljuga..
Citera
2022-10-07, 14:31
Medlem
Pusts avatar
Det var en kurdisk kvinna som en gång sade att kurderna var islams gåva till mänskligheten.
Citera
2022-10-07, 14:41
Medlem
bomhulls avatar
Kurder är väl ungefär samma som zigenare?
Endel turkar är ganska lika oss europeer.
Finns bra och dåligt folk i båda grupperna
Citera
2022-10-07, 15:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Kurder är väl ungefär samma som zigenare?
Endel turkar är ganska lika oss europeer.
Finns bra och dåligt folk i båda grupperna

Kurder är ett iranskt folk som inte vill vara en del av Iran och ha en egen stat. Som Belarus (ryssar), Taiwan (kineser) och Kosovo (albaner). Även azerbajdzjaner är iranier som började tala turkiska.
Citera
2022-10-07, 15:37
Medlem
fikasugens avatar
Har varit i Turkiet så många gånger. Bott där. Turkarna är dom mest våldsamma folkslaget som finns på denna planet. Tror nog Kurderna är lika dana. Ser ingen skillnad på dom på stan.
Citera
2022-10-08, 03:11
Medlem
Akvavitaes avatar
Turkar kör sitt race helt enkelt. Definitivt inget trevligt folk, men ska nog inte kalla dem ociviliserade.

Turkiet ligger mittemellan Balkan och Mellanöstern. Det är inte konstigt att de är krigskadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in