• 2
  • 3
2022-10-09, 22:41
Medlem
Psykonaut-s avatar
Om våra samer, lappjävlar vad de nu ska kallas hade sprängt bomber i våra storstäder, drivit ett blodigt inbördeskrig samt vara rent jävliga utan orsak, så hade de varit likställda med kurdernas skit i Turkiet.

Urinvånarna i USA och Australien har mer rätt till sina länder än kurderna till Turkiska delarna som de gör anspråk på.
Citera
2022-12-03, 14:50
Medlem
Är själv Turk och undviker nog OPs fråga då jag tänker inte locka bait-frågor.

Jag har knappt stött på Turkar i Sverige om jag ska vara ärlig. Förutom kurder ifrån östra regioner så finns Konya-Kulu Turkar, men majoriteten av dessa jag stött på är tydligen Kurder. Många kommer också ifrån Mardin och Sydöstra delen men dessa visar sig alltid vara assyrier/kaldeiska folk. Majoriten kan Turkiska och vissa ser sig som rakt av Turkar, framförallt om de kommer ifrån Norra syrien och Urfa delen även om de inte har någon Turkisk släkt över huvudtaget. Jag har haft flera scenarion där vissa identifierar sig som Turk så länge man inte är nära dem, då blir de plötsligt assyrier/kurder etc.

De enda faktiska Turkar jag faktiskt stött på är Bulgar-Turkar som flydde ifrån 1989 deporteringen till Sverige, samt några högutbildade i Stockholmsområdet som ofta är här pga jobb eller studier. Jag skulle säga att dessa Turkar inte interagerar i allmänhet med resterande "Turkar" i Sverige. Dock finns det säkert om man letar, det är bara min uppfattning att majoriteten av "Turkar" i Sverige är minoriteter.

Generellt sett så blev jag rätt så chockad när jag såg utrikesrösterna ifrån Sverige i Turkiska valen. Det ser betydligt värre ut än hur Tysk-Turkar röstar, och de är rakt av hatade i Turkiet. Länk nedanför, är helt HDP och AKP dominerat.

https://i.imgur.com/MWxTdtY.png
Senast redigerad av XTrojan 2022-12-03 kl. 15:22.
Citera
2022-12-03, 20:02
Medlem
Tvinga mig inte välja mellan pest eller kolera...
Citera
2022-12-03, 22:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XTrojan
Är själv Turk och undviker nog OPs fråga då jag tänker inte locka bait-frågor.

Jag har knappt stött på Turkar i Sverige om jag ska vara ärlig. Förutom kurder ifrån östra regioner så finns Konya-Kulu Turkar, men majoriteten av dessa jag stött på är tydligen Kurder. Många kommer också ifrån Mardin och Sydöstra delen men dessa visar sig alltid vara assyrier/kaldeiska folk. Majoriten kan Turkiska och vissa ser sig som rakt av Turkar, framförallt om de kommer ifrån Norra syrien och Urfa delen även om de inte har någon Turkisk släkt över huvudtaget. Jag har haft flera scenarion där vissa identifierar sig som Turk så länge man inte är nära dem, då blir de plötsligt assyrier/kurder etc.

De enda faktiska Turkar jag faktiskt stött på är Bulgar-Turkar som flydde ifrån 1989 deporteringen till Sverige, samt några högutbildade i Stockholmsområdet som ofta är här pga jobb eller studier. Jag skulle säga att dessa Turkar inte interagerar i allmänhet med resterande "Turkar" i Sverige. Dock finns det säkert om man letar, det är bara min uppfattning att majoriteten av "Turkar" i Sverige är minoriteter.

Generellt sett så blev jag rätt så chockad när jag såg utrikesrösterna ifrån Sverige i Turkiska valen. Det ser betydligt värre ut än hur Tysk-Turkar röstar, och de är rakt av hatade i Turkiet. Länk nedanför, är helt HDP och AKP dominerat.

https://i.imgur.com/MWxTdtY.png

Många av de irakiska kurderna i Sverige kommer ifrån Sulaymaniyya. Finns även ett politiskt parti i den kurdiska delen av Irak som kallar sig Åsnepartiet, med motiveringen att åsnor är bättre än människor. Så det är inte enbart det Demokratiska partiet i USA som har en åsna som symbol
Citera
2022-12-26, 18:27
Medlem
Visst är kurderna en diskriminerad etnisk grupp i Turkiet. Om man tittar på Turkiet relaterade forum så hatar turkar kurder, precis som Sverige hatar mena.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in