2022-10-07, 12:34
Medlem
BeatriceCencis avatar
Skaffar man inte barn så dör ens egna gener ut. Detta är naturligtvis ett evolutionärt misslyckande att gigantiska mått. Ej sagt med ironi. Egna barn är dessutom den enda sanna glädjen i livet.

Vita människor som är lurade av globalisternas klimatagenda att inte skaffa barn, eller alltför lata och självupptagna AW-alkisar, kommer ångra sig senare i livet, men de kommer naturligtvis inte att erkänna det. Barnlösa som skaffar hund och katt har automatiskt erkänt att de saknar barn/familj.
Citera
2022-10-07, 13:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

De flesta människor går inte på stan, därför är det bara vissa grupper du ser ute. De allra flesta människor skaffar barn. Det är därför man vill knulla ständigt och jämt.

Om du knullar ett helt liv och ändå inte får några ungar, så kommer din reptilhjärna signalera att något är fel, och du kommer bli olycklig. Det gäller både män och kvinnor.

Eftersom du är man kommer du dock inte känna någon direkt barnlängtan. Du kommer sannolikt gå med på att skaffa ungar, om det är en tjej som du är tillräckligt tänd på. Då kommer du nicka och vara glad när hon föreslår att köra utan kådis när hon har ägglossning, och du kommer inte ångra det efteråt. Se till att det är en bra och stabil tjej bara, så att hon inte tar dina ungar och drar. Tråkigt att inte behöva få träffa sin avkomma.
Citera
2022-10-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag tycker att det här argumentet till att skaffa barn är så himla märkligt. Det finns inga som helst garantier för att slippa vara ensam på ålderns höst bara för att man har barn. Högst troligt har dina barn när du är gammal egna familjer att ta hand om, man kan inte räkna med att de ska ha en massa tid över till sina föräldrar. Om ni ens har en bra relation det vill säga, det är inte alla förunnat. Ni kanske inte ens bor i närheten av varandra?

Har vänner som jobbat inom äldrevården, och det verkar mer vara regel än undantag att folk sitter ensamma på hem utan att umgås med sina barn/barnbarn som inte har tid för dem.
Det handlar kanske också hur man uppfostra barnen?? 😔
Citera
2022-10-07, 13:11
Medlem
fendadens avatar
Med tanke på hur du formulerar dig gör du nog världen en tjänst med att inte skaffa barn.

Skämt åsido, det är upp till var och en att bestämma sig för om man anser sig vara i skick att uppfostra ett barn. Man har ingen skyldighet att förklara för någon varför man inte vill ha barn, det ska folk ge fan i.

Att unga kvinnor däremot inte vill skaffa barn ”för klimatets skull” är allvarligt oroväckande och tyder på ett djupt underliggande människohat i klimatsekten och dess underblåsare i etablerade medier.
Citera
2022-10-07, 13:42
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Du tror att det bara är pappan som kan ha destruktiva beteenden?

Min biologiska mamma hade kanske det som idag kallas för borderline. Hon kunde vara självdestruktiv på ett ganska dramatiskt sätt. När jag var liten förstod jag inte att det var fejk så jag var väldigt rädd för att hon skulle dö.

Nä, min pappa var inte direkt vettig heller. Men jag tycker det är för lätt för socialtjänst och folk i allmänhet att bara fokusera på dåliga fäder. Alla barn känner sig inte trygga med sina biologiska mammor heller.

Själv har jag inte barn.
Nä självklart kan kvinnor vara mähän också, men nu syftade det där på att yrka på att den bästa lösningen inte är att utesluta pappor över huvud taget ur barns liv bara för sakens skull, för då tycker jag att man är dum i huvudet.
Citera
2022-10-07, 14:25
Medlem
sliskets avatar
Jag har aldrig brottats med tanken varken velat eller eller saknat barn tills jag fick en liten son som betyder allt för mig idag så hade jag vetat hur nice det är att ha en eller flera ungar som yngre så hade jag nog skaffat tidigare. vad jag tycker om forlk som inte har inget speciellt faktist.
Citera
2022-10-07, 14:27
Medlem
Möjligt svårt religiösa kan ha den inställningen om organismer som inte fortplantar sig.
De har en uppsjö märkliga regler runt de hela ocks; fast det verkar de iofs ha om det mesta
Citera
2022-10-07, 15:07
Moderator
Sun Rulers avatar
Om personen ifråga vill ha barn men att det inte blir så av någon anledning, då finner jag det sorgligt. I övrigt hyser jag inga fler tankar om barnlösa.
Citera
2022-10-07, 16:58
Medlem
lossnuss avatar
Folk som har skaffat barn de senaste åren är egoistiska, lågintelligenta loosers.
Framtiden ser ju inte bra ut och att då sätta barn till världen visar enbart på egoism,
"jag vill ha barn punkt"
Citera
2022-10-07, 17:33
Avslutad
Alltså när man ser en man i 30 års åldern utan familj och barn kan man ju bli lite imponerad. Shiet! Vilken legend. Vilken livsnjutare. Han kan fan göra vad som helst mannen! Fattar du, han kan köpa en jet-ski ikväll och bara dra ut till havs fyfan! Tänk vilka möjligheter kompizz. När man samtidigt ser en barnlös kvinna i 35 års åldern ute och "upptäcker världen först" så är det mest. Men gud... stackarn! Shit hon är ju inte normal, inga barn asså? Vad hemskt..." Haha! Tack gud för att man är man. Vi kan leva livet och knulla shemales (#nohomo) i thailand tills vi är 50 år, sedan åka hem och skaffa familj utan några frågor ställda. Det är äkta male privilage det. Nu tror ni säkert jag är barnlös och pushar 60 och är en copar. Men nej! Jag är 25 och har inga planer på att skaffa några barn alls. Om 20 år får vi se hur jag känner mig. Men vem fan vill ansvara för några små råttor när man ska leva sina bästa år?
Citera
2022-10-07, 17:36
Medlem
Jag är 40+. Inga barn, inga lån och fast jobb. Är jag tragisk? Ja, kanske. Men barn är nog det sista jag skulle vilja lägga tid och pengar på. Så jävla tråkigt med barn. Jag tycker inte om barn. Verkligen inte alls. Nej, de är inte gulliga eller roliga på något sätt. Skulle nog hellre skaffa en katt.. om jag nu måste välja.
Citera
2022-10-07, 17:57
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Alltså när man ser en man i 30 års åldern utan familj och barn kan man ju bli lite imponerad. Shiet! Vilken legend. Vilken livsnjutare. Han kan fan göra vad som helst mannen! Fattar du, han kan köpa en jet-ski ikväll och bara dra ut till havs fyfan! Tänk vilka möjligheter kompizz. När man samtidigt ser en barnlös kvinna i 35 års åldern ute och "upptäcker världen först" så är det mest. Men gud... stackarn! Shit hon är ju inte normal, inga barn asså? Vad hemskt..." Haha! Tack gud för att man är man. Vi kan leva livet och knulla shemales (#nohomo) i thailand tills vi är 50 år, sedan åka hem och skaffa familj utan några frågor ställda. Det är äkta male privilage det. Nu tror ni säkert jag är barnlös och pushar 60 och är en copar. Men nej! Jag är 25 och har inga planer på att skaffa några barn alls. Om 20 år får vi se hur jag känner mig. Men vem fan vill ansvara för några små råttor när man ska leva sina bästa år?

Tjej. 35 år singel inga barn och lever livet.

https://www.youtube.com/c/ItchyBoots
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in