2022-10-07, 08:24
Avslutad
Beror väl lite på hur omgivningen-framtiden ser ut? Nu är det över 20 år sedan vi fick barn. Det har varit underbart. Men idag med all PK, invandring, värdelösa politiker osv. Ja, jag hade faktiskt haft samhället som en negativ parameter till att skaffa barn. Då tänkte jag inte ens på det.
Citera
2022-10-07, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
What do you mean "everyone"?
https://www.youtube.com/watch?v=74BzSTQCl_c

...och därför är kvinnor också barnlösa i mycket mindre utsträckning än män.
Du påstår att nästan 100% av ALLA barnlösa är det ofrivilligt. Du måtte skämta. De som är fysiskt kapabla att få barn och verkligen vill ha barn kan ordna det utan större besvär. Kvinnor kan vända sig till nästan vilken man som helst. Män kan ta fattiglappar. Det handlar inte om ofrivillighet. De flesta som inte har barn vill inte ha barn. Det är bara att acceptera.
Citera
2022-10-07, 08:34
Medlem
Freebops avatar
Vill man verkligen skaffa barn i dagens samhälle och dagens Sverige? Det är en fråga du bör ställa dig. Efter du har svarat på den frågan så har du kommit 80-90% fram till om det är värt det eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Beror väl lite på hur omgivningen-framtiden ser ut? Nu är det över 20 år sedan vi fick barn. Det har varit underbart. Men idag med all PK, invandring, värdelösa politiker osv. Ja, jag hade faktiskt haft samhället som en negativ parameter till att skaffa barn. Då tänkte jag inte ens på det.

Håller med till fullo
Citera
2022-10-07, 08:46
Medlem
Märklig inställning på många här..barn är å förblir livets socker i vardagen. har tyvärr inga själv men 4 syskon som har. de jag känner utan barn är en annan typ av människa.
de umgås aldrig med folk som har barn.
oftast väldigt egotrippade å bryr sig om petitesser.
Citera
2022-10-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
jag har i typ 5 års tid haft inställningen att enda meningen med livet är att fortplanta sig, så naturligt har jag likställt barn och familj med ett lyckat liv (inte lyckat som i lycklig, men "fullbordat" typ), även om jag VET att det inte är någon jävla universallösning.

nu jag ska fylla 32 i april, singel och inga barn. börjar undra om det är dags, fast samtidigt är det inget jag verkligen vill, utan snarare känner att jag måste (även om jag på inga sätt hatar barn eller får ångest av tanken att skaffa några).

fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

kortvuxna invandrarkvinnor med huckle och 3-5 ungar i släptåg - ingen bild av någon übermensch med andra ord

svennebananer som ser så fucking mjäkiga ut att jag tycker det är ett under att någon tjej ens gått med på att knulla dem från första början. ger mig samma avsmak som blattekvinnorna

WT-folk som är feta, fläskberg, fetton. gärna även negerkastrull (plattkeps) och åka sparkcykel med cykelhjälm, typ. fula illasittande kläder med stora tryck. gillar snus, öl, motorer och fotboll eller ishockey (beroende på var i landet man bor)

sedan den där mindre skaran normala människor jag ser, där jag tänker, shit jag hade kunnat tänka mig att en gång i tiden spänna på den morsan och avla fram egna ungar (när tjejer väl skaffat ungar är dem i mina ögon förbrukade. "jävla mansgris" tänker många när jag säger så, men seriöst alla snubbar jag känner tänker likadant. vem fan vill vara plastfarsa för att tjejen har kroniskt dåligt omdöme och knullar flanar som sticker efteråt??) det är bara biologiskt att man vill ha en s.k. ren tjej (nej ingen jävla oskuldshyllning era fittor. jag skiter i om hon knullat, så länge hon inte legat med typ 20 pers det är fucking vidrigt vider slem-människor usch jag får dålig smak i munnen)

sååå nu vet ni vad jag tänker (är i valet och kvalet om det är värt att börja dejta för att sedan bli tillsammans för att sedan få fram ungar, eller om jag ska skita i det och bara fortsätta knulla runt och inte skaffa några). jag är också rädd för att trots min tänkta uppfostran få barn som är misslyckade (feta, lata, dumma, odisciplinerade).

vad tycker NI om folk som är 30-35+ och inga har barn?? okej innan 35 är det inte konstigt då jag tror genomsnittsåldern för snubbar är typ 34?? eller något när man skaffar första knodden, men folk som är 35-40 då? tycker ni synd om dem/ser ner på dem etc? skiljer sig era tankar om det är en svettig förlorare som är överviktig (då räknar man nästan med att ingen, inte ens späckhuggar-fetto-fläskbergen till tjejer som är rätt otaliga faktiskt, vill ligga med dem, och att de är neckbeard-incels), men om det är en välklädd vältränad snubbe?

nyfiken på vad andra tänker kring denna ämnet.
Du är ju definitionen av tragisk som inte barn, när du skyller på invandrare och incels. Det finns dom som har mycket för sig som en tjej jag känner som drev företag i Hongkong sen flyttade hem och fick hög position i Swedbank och helt enkelt inte haft tid. 4/5 eller kanske tom 9/10 som jag känner som är 33 och inte har barn är idioter som du men vissa undantag finns
Citera
2022-10-07, 08:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nu vet jag inget om dina föräldrar eller din uppväxt, men ser du dem som misslyckade, egoistiska döda fiskar för att de skaffade dig?

De följde i mångt och mycket en norm och de var unga, exempelvis så utbildade de sig inte även om de har ett bildningsidial så både ja och nej
Citera
2022-10-07, 08:51
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag tänker att det är helt ok att inte vilja ha några barn. Det är ju en uppoffring att skaffa barn på ett sätt. Men det är också en uppoffring att INTE ha barn. Sen är det ju inte alla som kan få barn och man blir inte tragisk bara för det.

Tänker kort sagt inte döma nån för sina familjeval.
Citera
2022-10-07, 08:58
Medlem
Kosmos.s avatar
Finns så många som skaffar barn som inte bör göra det. Så jag lägger inget stort värde i det. Man kan bidra till mänskligheten på andra sätt. Finns många män i historien som gett så mycket mer till mänskligheten än CP'n som avlar barn på löpande band.

Med det sagt så tycker jag så många svenskar som möjligt bör skaffa barn då vi annars snart blir utbytta av MENA patrasket.
Citera
2022-10-07, 09:03
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Jag vill gärna att rasister som du blir utbytta mot vettiga människor.
Din vilja ser ut att bli besvarad. Om man ser till Sveriges demografiska utveckling och prognos.
Citera
2022-10-07, 09:17
Medlem
Czarens avatar
Jag kommer från en stor familj(är äldst av 8 syskon), skulle inte säga att man är misslyckad om man inte har egna barn även om jag sen jag var litet barn alltid sett mig som en framtida farsa.
Folk som jiddrar om att "man ska göra si eller man ska göra så" är förlorare som inte kan mentalisera utifrån andras perspektiv.

Har bla läst i tråden:
"Man är egoist om man skaffar barn i dagens Sverige" och "Man ska inte skaffa barn då man bara för lidandet vidare" det här är loser mentalitet så det är vettigt att dessa personer INTE skaffar barn, för dessa kommentarer är mer talande för personerna än samhället/livet i stort.

Själv hade jag uppnått ALLA mina barndomsdrömmar innan jag var 35(förutom att just skaffa barn) så mitt liv känns just nu mållöst, jag tänker att när jag har barn så kommer jag få en nytändning där allt inte bara handlar om mig och mina behov längre vilket gör att jag kommer växa som människa ytterliggare.
Citera
2022-10-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Det kanske är ni som ljuger för er själva? Till skillnad mot de andra djuren kan vi människor aktivt välja bort fortplantning.

Vad spelar det ens för roll om vi som valde att skaffa barn ljög för oss själva? Barnen har man till låns under en väldigt kort tid, vips så är dom vuxna och utflugna och man bor ensam igen.
Om du inte vill ha barn skaffa inte barn.
Varför gå omkring och vara bitter och arg på människor som skaffade barn? Varför ens gå omkring och tänka på andra människors livsval?
Citera
2022-10-07, 09:31
Bannlyst
Är nog ganska skönt att inte ha barn i dessa tider. Bara titta på alla gråtandes singelmorsor med deras bastarder

Sluta vara pundare av onödiga materiella ting så kanske ni har råd att mata barnen.

Tip of the year:
para er med någon som också är villig att ta hand om ungen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in