2022-10-07, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
jag har i typ 5 års tid haft inställningen att enda meningen med livet är att fortplanta sig, så naturligt har jag likställt barn och familj med ett lyckat liv (inte lyckat som i lycklig, men "fullbordat" typ), även om jag VET att det inte är någon jävla universallösning.

nu jag ska fylla 32 i april, singel och inga barn. börjar undra om det är dags, fast samtidigt är det inget jag verkligen vill, utan snarare känner att jag måste (även om jag på inga sätt hatar barn eller får ångest av tanken att skaffa några).

fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

kortvuxna invandrarkvinnor med huckle och 3-5 ungar i släptåg - ingen bild av någon übermensch med andra ord

svennebananer som ser så fucking mjäkiga ut att jag tycker det är ett under att någon tjej ens gått med på att knulla dem från första början. ger mig samma avsmak som blattekvinnorna

WT-folk som är feta, fläskberg, fetton. gärna även negerkastrull (plattkeps) och åka sparkcykel med cykelhjälm, typ. fula illasittande kläder med stora tryck. gillar snus, öl, motorer och fotboll eller ishockey (beroende på var i landet man bor)

sedan den där mindre skaran normala människor jag ser, där jag tänker, shit jag hade kunnat tänka mig att en gång i tiden spänna på den morsan och avla fram egna ungar (när tjejer väl skaffat ungar är dem i mina ögon förbrukade. "jävla mansgris" tänker många när jag säger så, men seriöst alla snubbar jag känner tänker likadant. vem fan vill vara plastfarsa för att tjejen har kroniskt dåligt omdöme och knullar flanar som sticker efteråt??) det är bara biologiskt att man vill ha en s.k. ren tjej (nej ingen jävla oskuldshyllning era fittor. jag skiter i om hon knullat, så länge hon inte legat med typ 20 pers det är fucking vidrigt vider slem-människor usch jag får dålig smak i munnen)

sååå nu vet ni vad jag tänker (är i valet och kvalet om det är värt att börja dejta för att sedan bli tillsammans för att sedan få fram ungar, eller om jag ska skita i det och bara fortsätta knulla runt och inte skaffa några). jag är också rädd för att trots min tänkta uppfostran få barn som är misslyckade (feta, lata, dumma, odisciplinerade).

vad tycker NI om folk som är 30-35+ och inga har barn?? okej innan 35 är det inte konstigt då jag tror genomsnittsåldern för snubbar är typ 34?? eller något när man skaffar första knodden, men folk som är 35-40 då? tycker ni synd om dem/ser ner på dem etc? skiljer sig era tankar om det är en svettig förlorare som är överviktig (då räknar man nästan med att ingen, inte ens späckhuggar-fetto-fläskbergen till tjejer som är rätt otaliga faktiskt, vill ligga med dem, och att de är neckbeard-incels), men om det är en välklädd vältränad snubbe?

nyfiken på vad andra tänker kring denna ämnet.

Kan du inte säga att du inte vill ha barn utan att trycka ner andra människor på det där viset.
Herregud, hela ditt inlägg är bara förakt för andra människor.
Du borde gå i terapi eller nåt.
Citera
2022-10-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Precis, och 99,999999999999999999% av alla barnlösa är det ofrivilligt.
Knappast..
Citera
2022-10-07, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Jag anser att barn är en lam hobby..
"Rönnbär är surt, sa räven..."
Citera
2022-10-07, 07:57
Medlem
Pfft. Tragisk? Det blir alltmer vanligt att inte skaffa barn. Tragiskt är det snarare när barn blir gjorda, ”för annars är jag ansvarig för att släktet dör ut, buhuhu.”

Jag har aldrig klarat av att vara bunden på något sätt, varpå jag är emot monogami och träffar olika tjejer för annars tröttnar jag. Vill jag åka till Amsterdam spontant med en vän så gör jag det. Vill jag stänga in mig och bara spela dator någon vecka så gör jag det. Jag gör exakt vad jag vill när jag vill och tar inte mer än nödvändigt någonannans behov framför mitt, med undantag för att hjälpa familjen vilket är en självklarhet men mitt behov av egentid är dyrbar och ett privilegium när jag ser alla klasskamrater klaga över att vara totalt bundna. Den som kallar vad jag menar är tragiskt, dra åt helvete liksom. Stå du för ditt så står jag för mitt. Pissar lika mycket på er som ni gör på mig. Eller snarare när ni hinner göra det. Bägaren är alltid full innan ni hinner dit nästa gång alla dagar i veckan.

Edit: Måste tillägga, (hur kunde jag glömma?) Nåväl. Att hitta en partner där ni ömsesidigt klickar så pass väl med att ni förblir ett par livet ut, (för målet är ju med utgångspunkt alltid livet ut,) så har du vunnit på triss. Det är exceptionellt klurigt och som någon annan skribent nämnt i tråden någonstans så är risken stor att Du står där som en ensamstående förälder varannan vecka. Det ska krävas jääävligt mycket till för att jag ens skulle kunna tänka tanken på att avla fram en son eller dotter med den kvinnan. Jag tänker nämligen rationellt här vilket många människor i detta sammanhanget verkar ha jävligt svårt för att göra. Att människor inte vet vad de vill och kommer på sig själva med att det här kommer faktiskt inte hålla då vi helt enkelt inte har den gnistan för varandra då det återigen ska krävas mycket, mycket till för att bevara.

Leonardo Dicapio är ju frivilligt barnlös men inte skulle det slå någon att antyda honom vara misslyckad, naturligtvis - i korta drag ha något i ditt liv du är duktig på och älskar som ersätter barnet. Annars sitter du ensam i lägenheten, svettig och utan något mål i livet vilket blir outhärdigt med tankar på att skaffa barn med en kvinna du egentligen inte älskar för att slippa vara ensam. Oerhört kontraproduktivt, snacka om att skjuta sig själv i foten.
Senast redigerad av nextlife 2022-10-07 kl. 08:16.
Citera
2022-10-07, 07:59
Medlem
Citat:
"Rönnbär är surt, sa räven..."
Fortsätt du att tro det 👍
Citera
2022-10-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Kan du inte säga att du inte vill ha barn utan att trycka ner andra människor på det där viset.
Herregud, hela ditt inlägg är bara förakt för andra människor.
Du borde gå i terapi eller nåt.
Det handlar om att ljuga för sig själv.

Man vill så gärna ha barn men inser att ingen vill ha barn med en så man intalar sig själv att det är hemskt och dåligt.
Finns en gammal folksaga om räven och rönnbär som är väldigt passande här.
Citera
2022-10-07, 08:03
Avslutad
Mina tre grundregler är att man bör stadga sig emotionellt, ekonomiskt och slutfört egna tidskrävande mål innan man skaffar barn! Man ska ha tid för barnen, ha råd att finansiera en bra uppväxt, samt ha den mognadsgrad som krävs för att ge dem en bra uppfostran. Jag ser mig hellre betraktas som ett barnlöst misslyckande än en misslyckad förälder.
Senast redigerad av raa310 2022-10-07 kl. 08:09.
Citera
2022-10-07, 08:06
Medlem
Citat:
Precis, och 99,999999999999999999% av alla barnlösa är det ofrivilligt.
Vilka barnlösa menar du då? Par som vill ha gemensamma barn?

Kvinnor som fysiskt sett kan få barn kan såklart skaffa barn om de vill. Det finns alltid män som ställer upp. Män som fysiskt sett kan få barn kan även de skaffa barn om de vill. Det finns gott om fattiglappar här i världen.
Citera
2022-10-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Vilka barnlösa menar du då? Par som vill ha gemensamma barn?
What do you mean "everyone"?
https://www.youtube.com/watch?v=74BzSTQCl_c
Citat:
Kvinnor som fysiskt sett kan få barn kan såklart skaffa barn om de vill. Det finns alltid män som ställer upp. Män som fysiskt sett kan få barn kan även de skaffa barn om de vill. Det finns gott om fattiglappar här i världen.
...och därför är kvinnor också barnlösa i mycket mindre utsträckning än män.
Citera
2022-10-07, 08:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
jag har i typ 5 års tid haft inställningen att enda meningen med livet är att fortplanta sig, så naturligt har jag likställt barn och familj med ett lyckat liv (inte lyckat som i lycklig, men "fullbordat" typ), även om jag VET att det inte är någon jävla universallösning.

nu jag ska fylla 32 i april, singel och inga barn. börjar undra om det är dags, fast samtidigt är det inget jag verkligen vill, utan snarare känner att jag måste (även om jag på inga sätt hatar barn eller får ångest av tanken att skaffa några).

fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

kortvuxna invandrarkvinnor med huckle och 3-5 ungar i släptåg - ingen bild av någon übermensch med andra ord

svennebananer som ser så fucking mjäkiga ut att jag tycker det är ett under att någon tjej ens gått med på att knulla dem från första början. ger mig samma avsmak som blattekvinnorna

WT-folk som är feta, fläskberg, fetton. gärna även negerkastrull (plattkeps) och åka sparkcykel med cykelhjälm, typ. fula illasittande kläder med stora tryck. gillar snus, öl, motorer och fotboll eller ishockey (beroende på var i landet man bor)

sedan den där mindre skaran normala människor jag ser, där jag tänker, shit jag hade kunnat tänka mig att en gång i tiden spänna på den morsan och avla fram egna ungar (när tjejer väl skaffat ungar är dem i mina ögon förbrukade. "jävla mansgris" tänker många när jag säger så, men seriöst alla snubbar jag känner tänker likadant. vem fan vill vara plastfarsa för att tjejen har kroniskt dåligt omdöme och knullar flanar som sticker efteråt??) det är bara biologiskt att man vill ha en s.k. ren tjej (nej ingen jävla oskuldshyllning era fittor. jag skiter i om hon knullat, så länge hon inte legat med typ 20 pers det är fucking vidrigt vider slem-människor usch jag får dålig smak i munnen)

sååå nu vet ni vad jag tänker (är i valet och kvalet om det är värt att börja dejta för att sedan bli tillsammans för att sedan få fram ungar, eller om jag ska skita i det och bara fortsätta knulla runt och inte skaffa några). jag är också rädd för att trots min tänkta uppfostran få barn som är misslyckade (feta, lata, dumma, odisciplinerade).

vad tycker NI om folk som är 30-35+ och inga har barn?? okej innan 35 är det inte konstigt då jag tror genomsnittsåldern för snubbar är typ 34?? eller något när man skaffar första knodden, men folk som är 35-40 då? tycker ni synd om dem/ser ner på dem etc? skiljer sig era tankar om det är en svettig förlorare som är överviktig (då räknar man nästan med att ingen, inte ens späckhuggar-fetto-fläskbergen till tjejer som är rätt otaliga faktiskt, vill ligga med dem, och att de är neckbeard-incels), men om det är en välklädd vältränad snubbe?

nyfiken på vad andra tänker kring denna ämnet.

Jag har inga ungar själv än. Är 35+.

Tänker att det är en jävla risk att skaffa ungar. De första typ tio åren är riktigt pissiga (enligt mina polare) och därför hoppas man på någon slags avkastning senare i livet där ens barn kan glädja en och ta hand om en när man blivit gammal.

Detta är dock ingen självklarhet. Vissa tappar kontakten med sina barn när de blivit vuxna och träffar dem möjligtvis på julafton typ. Det kan också gå ännu värre och man får barn med utvecklingsstörningar eller att barnen dör innan en själv. Det är i vilket fall ingen självklarhet att ens eget liv blir lyckligare för att man skaffar barn.
Citera
2022-10-07, 08:17
Medlem
Vår äldsta dotter 35 nästa år känner att hon inte vill ha barn. Kanske ALDRIG? Jag känner ju att jag hoppas hon ändrar sig........barnbarn och den grejen......men vad jag känner är ointressant. Jag ber till en Gud jag egentligen inte tror på att hon hittar sin bästa väg i livet....! Ingen ånger i efterskott.
Citera
2022-10-07, 08:20
Medlem
Citat:
Det handlar om att ljuga för sig själv.

Man vill så gärna ha barn men inser att ingen vill ha barn med en så man intalar sig själv att det är hemskt och dåligt.
Finns en gammal folksaga om räven och rönnbär som är väldigt passande här.
Det kanske är ni som ljuger för er själva? Till skillnad mot de andra djuren kan vi människor aktivt välja bort fortplantning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in