Citat:
Ursprungligen postat av
Kicka113
Hej Flashback!
Hade nog ett av mina sjukaste läkarbesök hittils igår. Har äntligen sökt för att utreda min adhd vilket ju har tagit sin lilla tid så att säga. Sist jag var där ombedde de mig att ta blodprov och läkaren då förklarade att de var för att kolla så att jag var hälsosam osv osv. Sen nu när jag blir kallad är det en ny läkare jag träffar som inte tar mig i hand och verkar upprörd. Då har jag alltså haft spår av alkohol i kroppen (vilket var fullt rimligt, var på en fest kvällen innan) och hon skäller ut mig och anklagar mig för alkoholism. Hon var liksom helt sjukt arg, hade jag varit alkoholist är ju det en sjukdom man behöver hjälp med. Sedan när jag läser min journal har hon rakt av hittar på att jag sagt vissa saker som att jag ex. ”Har svårt att stoppa mig själv från att dricka”. Helt jävla psykokärring.
Men nu har hon hotat om att jag inte kommer att få utredas om jag inte ger ett alkoholfritt blodprov. Så min fråga är, hur länge ska jag vänta med att ta blodprovet om jag ska vara helt säker på att det ska uppvisa att jag inte konsumerat alkohol om jag drack senast i onsdags (ett mindre glas vin och två lättöl)? Är förhållandevis späd och kan lätt glömma bort att äta osv.
Ytterligare fråga: har mellan varven självmedicinerat med Ritalin från en kompis, hur länge innan det försvinner ur urin/kropp?
+testar de hårstrån i svensk sjukvård?
Det är Peth och eller CDT dom tagit på dig.
Om det gett utslag har du definitivt druckit mer än ett litet glas vin och två öl, då så små mängder inte ger utslag.
Du får läsa på mer om Peth så ser du där hur länge du måste vara utan alkohol.
Ritalin ger utslag i 4-5 dagar.
Nej man testar aldrig hår som rutin, det är urin- och blodprov man tar.
Oskön läkare…tyvärr finns det en del såna inom psykiatrin..