2022-10-06, 22:47
Medlem
TrueCs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onWzGV/erdogan-om-nato-blockaden-vantar-pa-nya-statsministern
Citat:

Erdogan öppnar för att Finland kan få ett snabbare ja än Sverige och uppger att Turkiets relation med Finland respektive Sverige skiljer sig åt.
– För Finland är inte ett land där terrorister rör sig fritt. Nato kommer att behöva ta ett beslut – om de gör det på ett sätt som är till fördel för Finland så kommer vi naturligtvis att göra allt som krävs av oss, säger Erdogan på presskonferensen.

Perfekt säger jag, vi blir inklämda mellan Nato - länder, utan att behöva betala och vara Nato-simps.

Vi kan fortsätta låtsas vara neutrala, win för Sverige

Den här panikansökan har fått mig att ta fram skämskudden.
Senast redigerad av TrueC 2022-10-06 kl. 22:50.
Citera
2022-10-06, 22:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja jag vill då inte med i Nato iallafall men blir vi tvungna så får vi väl utlämna den där Nooshi Dadgostar till Turkiet eller vem fan dom ville ha som var kurdisk terrorist.
Citera
Avslutad
Goda nyheter om dom stämmer .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onWzGV/erdogan-om-nato-blockaden-vantar-pa-nya-statsministern

Perfekt säger jag, vi blir inklämda mellan Nato - länder, utan att behöva betala och vara Nato-simps.

Neutrala har vi inte varit på år och dag. Sverige borde gått med i NATO redan 1949.

Som tur är bekräftade Sanna Marin redan idag att Finland går med i NATO tillsammans med Sverige.
Citera
2022-10-06, 22:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Ja det är faktiskt skämskudde på det här. Vi får inte vara med. Vi skrattas åt.

Håller inte med om att det här är något att glädjas åt.
Citera
2022-10-06, 23:03
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Neutrala har vi inte varit på år och dag. Sverige borde gått med i NATO redan 1949.

Som tur är bekräftade Sanna Marin redan idag att Finland går med i NATO tillsammans med Sverige.

Absolut, jag har varit PRO Nato fram till nyligen. Men ska man kohandla sig in är det bättre att skita i det, istället för att suga av erdogan när USA tar oss i röven samtidigt.

Be dom dra åt helvetet, bind individuella avtal med länder kring Östersjön och i närområdet istället.

Att svenskar är så invaggade i trygghet att man skrattat åt oss som varit pro nato och emot nordstream, för att sedan i panik vilja gå in i Nato , vända på en femtioöring, det är skrattretande.
Citera
2022-10-06, 23:07
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Varför ? Går Finland med är vi utom räckhåll, vi kan leka obrydda svenskar precis som vi vill utan mer risk än Finland ändå. Vi behöver inte skicka våra söner mot ryssen om tio år, skit i Nato, det är för sent för det nu.
Citera
2022-10-06, 23:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Varför ? Går Finland med är vi utom räckhåll, vi kan leka obrydda svenskar precis som vi vill utan mer risk än Finland ändå. Vi behöver inte skicka våra söner mot ryssen om tio år, skit i Nato, det är för sent för det nu.

Finland kan alltså fortfarande "jobba" som vår kofångare/krock-kudde som vår östra riksdel gjort för oss i minst 200 år?

Inte mig emot!
Vad tjänar vi på det i så fall? -Lägre skatt?
Citera
2022-10-06, 23:17
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Nä vi behöver inte skämmas för någonting.
Erdogan och Turkiet borde skämmas men har inte kultur för att göra det.
Vilket skitstyre.
Citera
2022-10-06, 23:22
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Så bra för dig. För Sveriges neutralitet har ju fungerat så bra med täta kränkningar av svensk luftrum och U-Båtar,samt en sprängning av gasledningar. Konstigt att det aldrig händer något hos europeiska natoländerna
Ryssen har vaknat igen i sin strävan att kolonisera sina grannar, och då hotar man Sverige och Finland med kärnvapen ifall de lämnar in ansökan till Nato. Är det klart och tydligt så ?
Citera
2022-10-06, 23:26
Medlem
Rumpkorvens avatar
Om Finland går med i NATO utan oss så är det fritt fram för ryssen att attackera oss. NATO kommer inte skydda oss.
Citera
2022-10-06, 23:27
Avslutad
Citat:
Absolut, jag har varit PRO Nato fram till nyligen. Men ska man kohandla sig in är det bättre att skita i det, istället för att suga av erdogan när USA tar oss i röven samtidigt.

Be dom dra åt helvetet, bind individuella avtal med länder kring Östersjön och i närområdet istället.

Att svenskar är så invaggade i trygghet att man skrattat åt oss som varit pro nato och emot nordstream, för att sedan i panik vilja gå in i Nato , vända på en femtioöring, det är skrattretande.

Tror inte vi behöver förudmjuka oss inför Erdogan. Han spelar ändå bara politisk teater. Till slut kommer han (förmodligen med stora påtryckningar från i vart fall 28 länder) att ge med sig.

När vi väl gått med kan vi självfallet be Turkarna att dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in