2022-10-06, 15:11
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jag tror inte på nån. Jag har kastat bort allt både Globen och platt-modellen.
Lyssnar inte på nån, spec inte om historier om rymdfärder och annat som kräver ett gäng supermänniskor som vet allt.

Har bara listat ut ett experiment än å det har jag skrivit om.

Solen verkar gå ner ja. Men jag har sett en film där den zoomas upp igen. Fejk kanske. Och då var den halvt nere. Så perspektiv har ju nånting med det å göra. Men du kanske har rätt och vi listat ut allt. Men jag är skeptisk för jag vet att människor är dum i huvudet. Just så dum så en stor bluff kan fungera.

Sen är jag osäker på om jorden, materia existerar utan observatör. Så det kanske är mer en realm som ett medvetande måste vara inblandat i för att saker formas och ses på ett visst sätt. Men det är väl mer simuleringsteorin att allt renderas el vad det heter framför dig.
Synkronisitet är märkligt också och hör till det.

Sen är det roligt att debattera mot hela den etablerade vetenskapen runt detta. Lite hjärngympa.
Du har sett en film där en sekvens spelas upp baklänges. Då ser det ut som solen kommer upp igen.

Du tycker att det är roligt att vara tvärsemot. Då är du inte frågande om hur jordklotet ser ut i verkligheten. Då är du bara barnslig.
Citera
2022-10-06, 20:08
Medlem
Citat:
För att det är företag jag inte litar på. Hur bevisar dom kurvatur? Är ju mest ett rör. Du kan inte vända på det utan tusen man. Marken ser inte ut att vara tillräckligt platt heller. Skjuter laser genom ett rör och ger dig datan?

Fan coolt sätt dom driver med folk.

Din förnekelse är nästan oöverträffad.

1. Det är inget företag. Du behöver inte lita på dem eller deras verksamhet. LIGO försöker inte bevisa jordens form. Jag pratar om deras byggnader.
2. Ja rören bevisar kurvaturen då de är helt raka men bara horisontella i ena änden, vilket illustreras vackert med en vattenbassäng som ligger parrallelt med ett av rören.

Åk dit och kontrollera rörens rakhet. Sen kan vi fortsätta diskutera jordens form.
Citera
2022-10-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Din förnekelse är nästan oöverträffad.

1. Det är inget företag. Du behöver inte lita på dem eller deras verksamhet. LIGO försöker inte bevisa jordens form. Jag pratar om deras byggnader.
2. Ja rören bevisar kurvaturen då de är helt raka men bara horisontella i ena änden, vilket illustreras vackert med en vattenbassäng som ligger parrallelt med ett av rören.

Åk dit och kontrollera rörens rakhet. Sen kan vi fortsätta diskutera jordens form.

Hur kan helt raka rör följa en kurvatur? Böjs de utav jordens gravitation, eller?
Citera
2022-10-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Hur kan helt raka rör följa en kurvatur? Böjs de utav jordens gravitation, eller?

Som vanligt fattar du inget av vad någon skriver i den här tråden.
Citera
2022-10-06, 21:52
Medlem
Citat:
Som vanligt fattar du inget av vad någon skriver i den här tråden.

Helt raka rör som följer jordens kurvatur? Får inte riktigt ihop det. Kanske missförstod något?
Citera
2022-10-06, 22:02
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Du har sett en film där en sekvens spelas upp baklänges. Då ser det ut som solen kommer upp igen.

Du tycker att det är roligt att vara tvärsemot. Då är du inte frågande om hur jordklotet ser ut i verkligheten. Då är du bara barnslig.

Ok. Kanske.

Ja jag tycker det är roligt att se om jag kan debattera mot min egen och eran världsbild.
Dom med lite "tid över i huvudet" brukar kunna göra det för att slipa sin retorik, sättet man argumenterar på, och kanske lära sig nåt.

Men vad är det som får dig att sitta här å repetera skolböcker så ofta som du gör?
Citera
2022-10-06, 22:02
Medlem
Citat:
Helt raka rör som följer jordens kurvatur? Får inte riktigt ihop det. Kanske missförstod något?

Ja du hittade på delen att rören följer kurvaturen.
Citera
2022-10-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ja du hittade på delen att rören följer kurvaturen.

Ah, okej. Så helt raka rör som följer en platt yta? Låter rimligare.
Citera
2022-10-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ok. Kanske.

Ja jag tycker det är roligt att se om jag kan debattera mot min egen och eran världsbild.
Dom med lite "tid över i huvudet" brukar kunna göra det för att slipa sin retorik, sättet man argumenterar på, och kanske lära sig nåt.

Men vad är det som får dig att sitta här å repetera skolböcker så ofta som du gör?
För att debattera måste man använda argument. Vilket var det sista argumentet du framförde, förutom det falska påståendet att vi repeterar läroböcker?
Citera
2022-10-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ah, okej. Så helt raka rör som följer en platt yta? Låter rimligare.

Ja fast nu är vi tillbaka i problemen med läsförståelsen.
Citera
2022-10-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ja fast nu är vi tillbaka i problemen med läsförståelsen.

Okej. Helt raka rör som följer en platt yta, men som bevisar en kurvatur. Var någonstans ligger missförståndet?
Citera
2022-10-06, 23:10
Medlem
Citat:
Okej. Helt raka rör som följer en platt yta, men som bevisar en kurvatur. Var någonstans ligger missförståndet?

Var har jag skrivit att rören följer en yta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in