2022-10-06, 20:52
Medlem
Timoteuss avatar
Den som i dagsläget avstår från barn är troligen insiktsfull om sin egen vilja och förmåga. ( Jag själv tex, vill inte ha, aldrig velat, jättenöjd)

Men jag undrar lite över dig: gillar du ens folk? Du vet, när man får barn måste man träffa och samarbeta med massor av typer av människor på bvc, förskola, skola, barnens vänners föräldrar, idrottsledare mfl.
Dessutom förväntas man lära sina barn att respektera andra, inte använda kränkande ord och föraktfulla beskrivningar osv.
Att se människor som förbrukningsvaror för att de haft sex är för övrigt absurt och inkonsekvent om man samtidigt menar att förökning är alltings mål.
Låter som en kvasireligiös hangup av något slag, parad med osmält biologism?
Jag tror att du behöver ta din bearbetning av frågan om livets mening ett par varv till för att faktiskt bli lycklig, inte bara lyckad.
Citera
2022-10-06, 20:56
Medlem
Kaenkelberries avatar
En riktig karl skall ha avkommor såklart.
De allra flesta vuxna karlar som icke har befruktat någon är ingen man så är det bara.
Jag känner mig väldigt manlig själv då jag har flera barn. Visst fan är det jobbigt ibland men i längden så är det fantastiskt bra och så bra att få hjälp och support när man blivit oförmögen att lösa allt på egen hand.
Ser jag i min egen umgängeskrets så är det några enstaka som inte har barn trots att de har passerat 50-strecket. Gemensam nämnare för dessa är att de aldrig får till långa förhållanden och bara kör tinder och liknande cuck-kanaler.
Citera
2022-10-06, 21:05
Medlem
33 årig man och vill ha familj och barn. Är dock fortfarande oskuld och har aldrig haft en flickvän så det ser inget vidare ut.
Citera
2022-10-06, 21:05
Medlem
grungewhores avatar
Som art är vårt ända mål att föröka oss. Som individer i dagens samhälle så är det förstås inte samma sak. En del vill inte ha barn, andra vill inget hellre. Och vissa hittar ingen att få barn med. Det är inget misslyckande, det är bara så livet blir för en del.

Jag tror man som icke förälder måste vända på steken för att förstå; när man får barn idag blir det ofta meningen med livet. Bokstavligen. Hela ditt liv kretsar kring ditt barn fram tills det är 18 år. Men för den som inte har barn kan det vara svårt att förstå både det underbara men också det otroliga jobb som krävs. Det förstår man först när man har barn själv. Det finns mycket du missar, men det finns också massor av saker du kan göra som vi inte kan..
Citera
2022-10-06, 21:24
Medlem
Är fader till fyra barn och gift sedan 19 år. De flesta i min ålder har barn. Är 47 år. Bara de som var udda redan i skolan lever som evigt singlar.

En riktig man avlar barn och tar hand om dom. Mina fyra söner har mig som sin förebild och kommer sprida mina gener vidare. Det är det livet går ut på.
Citera
2022-10-06, 21:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Den som i dagsläget avstår från barn är troligen insiktsfull om sin egen vilja och förmåga. ( Jag själv tex, vill inte ha, aldrig velat, jättenöjd)

Men jag undrar lite över dig: gillar du ens folk? Du vet, när man får barn måste man träffa och samarbeta med massor av typer av människor på bvc, förskola, skola, barnens vänners föräldrar, idrottsledare mfl.
Dessutom förväntas man lära sina barn att respektera andra, inte använda kränkande ord och föraktfulla beskrivningar osv.
Att se människor som förbrukningsvaror för att de haft sex är för övrigt absurt och inkonsekvent om man samtidigt menar att förökning är alltings mål.
Låter som en kvasireligiös hangup av något slag, parad med osmält biologism?
Jag tror att du behöver ta din bearbetning av frågan om livets mening ett par varv till för att faktiskt bli lycklig, inte bara lyckad.

Eller tänk om barnet blir en grupp av alla dem som TS hatar.
Citera
2022-10-06, 21:43
Medlem
Haajibs avatar
Kvinnor som inte har barn räknas som misslyckade enligt samhällets normer
Citera
2022-10-06, 22:29
Medlem
tastass avatar
Om en random medmänniska har en uppfattning om dig som misslyckad och tragisk för att du inte har skaffat avkomma är givetvis baserat på just den människans värdegrund och borde därför inte spela så stor roll för dig.

Om folk i din bekantskapskrets tycker du är tragisk och misslyckad beror det sannolikt på något annat än att du inte har barn och då kan det finnas skäl att fundera på varför.
Citera
2022-10-06, 22:30
Medlem
Jag tycker att du borde tänka på din attityd till andra människor först och främst. Alla har sina egna problem och förutsättningar. Att se dem som skräp gör inte dig bättre om du tror det.
Många av oss har växt upp med en liknande världsbild som du, att det inte egentligen finns någon mening utöver den rent darwinistiska eller materiella. Vi är en osannolik slump-historis i ett i övrigt dött universum. Med den världsbilden är det frågan om det är värt att överhuvudtaget leva vidare.

Det du kanske kan göra för dig själv och de runt om dig är att ta reda på om det finns något utöver detta. Vad är det de samlade visdomstraditionerna säger? Vad finns det för bevis som pekar åt något mera?
Har kvantfysiken ett svar som kan tilltala dig, vad är observer effect / measurement problem och vad har det för implikationer? Vad sa grundarna av kvantfysik om detta? Vad sägs om Ian Stevensons forskning på barn som upplevt tidigare liv? Kontrollerade experiment med medium, finns det? Kolla windbridge institute. Vad är det här med nära döden upplevelser, vad är det återkommande temat i dessa? Är det bara en hallucination skapad av en döende hjärna (kolla nderf). Vad är det för mystiska tillstånd man kan uppnå med meditation?
Livet är så mycket mer än vad nuvarande hjärndöda doktrin påstår.

Sen kan du skaffa barn och inte behöva oroa dig för att inte älska dem som de är.
Citera
2022-10-06, 22:41
Medlem
Ser väl inte ner på någon direkt men faktum är att är man familjefar så har man något oavsett hur lite annat man har.

Sen hur de ser ut så tänker jag väl att en välklädd vältränad snubbe utan barn antagligen är homosexuell, men om han inte ger intryck att vara det så tror jag att det är något fel på honom. Att han har barn som han skiter i eller inte får träffa. Eller att han har någon störning.
Citera
2022-10-06, 22:43
Avslutad
Alla är inte lämpliga att yngla av sej. Stefan Löfven t.ex .
Hur skulle världen se ut med fler sådana - usch !
Citera
2022-10-06, 22:46
Medlem
Om man vill ha barn i dagens Sverige är man alldeles för Ego för att vara en bra förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in