2022-10-06, 19:21
Medlem
jag har i typ 5 års tid haft inställningen att enda meningen med livet är att fortplanta sig, så naturligt har jag likställt barn och familj med ett lyckat liv (inte lyckat som i lycklig, men "fullbordat" typ), även om jag VET att det inte är någon jävla universallösning.

nu jag ska fylla 32 i april, singel och inga barn. börjar undra om det är dags, fast samtidigt är det inget jag verkligen vill, utan snarare känner att jag måste (även om jag på inga sätt hatar barn eller får ångest av tanken att skaffa några).

fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

kortvuxna invandrarkvinnor med huckle och 3-5 ungar i släptåg - ingen bild av någon übermensch med andra ord

svennebananer som ser så fucking mjäkiga ut att jag tycker det är ett under att någon tjej ens gått med på att knulla dem från första början. ger mig samma avsmak som blattekvinnorna

WT-folk som är feta, fläskberg, fetton. gärna även negerkastrull (plattkeps) och åka sparkcykel med cykelhjälm, typ. fula illasittande kläder med stora tryck. gillar snus, öl, motorer och fotboll eller ishockey (beroende på var i landet man bor)

sedan den där mindre skaran normala människor jag ser, där jag tänker, shit jag hade kunnat tänka mig att en gång i tiden spänna på den morsan och avla fram egna ungar (när tjejer väl skaffat ungar är dem i mina ögon förbrukade. "jävla mansgris" tänker många när jag säger så, men seriöst alla snubbar jag känner tänker likadant. vem fan vill vara plastfarsa för att tjejen har kroniskt dåligt omdöme och knullar flanar som sticker efteråt??) det är bara biologiskt att man vill ha en s.k. ren tjej (nej ingen jävla oskuldshyllning era fittor. jag skiter i om hon knullat, så länge hon inte legat med typ 20 pers det är fucking vidrigt vider slem-människor usch jag får dålig smak i munnen)

sååå nu vet ni vad jag tänker (är i valet och kvalet om det är värt att börja dejta för att sedan bli tillsammans för att sedan få fram ungar, eller om jag ska skita i det och bara fortsätta knulla runt och inte skaffa några). jag är också rädd för att trots min tänkta uppfostran få barn som är misslyckade (feta, lata, dumma, odisciplinerade).

vad tycker NI om folk som är 30-35+ och inga har barn?? okej innan 35 är det inte konstigt då jag tror genomsnittsåldern för snubbar är typ 34?? eller något när man skaffar första knodden, men folk som är 35-40 då? tycker ni synd om dem/ser ner på dem etc? skiljer sig era tankar om det är en svettig förlorare som är överviktig (då räknar man nästan med att ingen, inte ens späckhuggar-fetto-fläskbergen till tjejer som är rätt otaliga faktiskt, vill ligga med dem, och att de är neckbeard-incels), men om det är en välklädd vältränad snubbe?

nyfiken på vad andra tänker kring denna ämnet.
Citera
2022-10-06, 19:23
Medlem
rattata22s avatar
Orkar inte läsa allt det där, men jag tycker inget speciellt. Folk har väl rätt att välja bort att skaffa barn om de vill?

Själv är jag inte 30+ än, men jag känner mig i dagsläget så jävla trött på folk och ansvar att jag aldrig skulle kunna tänka mig skaffa en crotch goblin.
Citera
2022-10-06, 19:24
Medlem
Bizmarcks avatar
Är man ofrivilligt barnlös är det ju per definition ett misslyckande.
Citera
2022-10-06, 19:35
Medlem
dwgs avatar
Vill man ha barn = misslyckad
Då är det nåt som inte fungerar i de sociala sammanhang med kvinnor.

Vill man inte ha barn = Eget beslut
Citera
2022-10-06, 19:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Är man ofrivilligt barnlös är det ju per definition ett misslyckande.

Åtminstone är nog den egna känslan så.
Citera
2022-10-06, 19:43
Medlem
Carnills avatar
Jag som har barn kan ju lida med dom som vill ha barn men inte kan få men har man inga barn så vet man ju inte hur det kan vara heller.

Annars är det helt och hållet upp till varje människa att välja bort barn i sitt liv. Jag bryr mig inte.
Citera
2022-10-06, 19:44
Medlem
Tänk på detta en del...det jag märkt är att folk utan barn helst umgås med likasinnade..å de är alltid mer egotrippade har mindre empati samt tar allt så djävla allvarligt. föräldrar har en mer mogen innställning till livet å dess problem.
Citera
2022-10-06, 20:01
Medlem
Valet är den egnes men jag kan tänka på att folk (oavsett anledning) som inte har barn efter 30 eller senare missar något som inte går att jämföra med något som man har upplevt i livet tidigare.

Jag kan säga att jag var en sån som inte brydde mig tidigare om vad det skulle bli för mig. Barn eller utan. En ambivalent inställning. Levde rövare på många sätt under mina tonår och 20år och tänkte att ”flänga runt”, nätverka och se saker är meningen med livet.

Så av en händelse blev det tvillingar. Och inser att jag kan göra allt det där fortfarande, tillsammans med mina barn. Själv också om jag skulle vilja det för den delen. Men nu som en mentor. Istället för en ansvarslös yngling liksom.

Ja, svårt att beskriva känslorna och perspektiven som också kommer samt alla existensiella tankar. Positiva såklart.
Men ja, det är en stor omställning som många nog är lite rädda för. Man tror man offrar så mycket men sanningen är att man ”levlar upp” så länge man inte låter ens egna inställning bli skit och tycka synd om sig själv och tro att alla andra har så jävla kul dygnet runt liksom.
Citera
2022-10-06, 20:03
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
föräldrar har en mer mogen innställning till livet å dess problem.
Haha snacka om att generalisera. Tycker var och varannan förälder med barnvagn är ett jävla as som aldrig flyttar på sig.
Citera
2022-10-06, 20:24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
jag har i typ 5 års tid haft inställningen att enda meningen med livet är att fortplanta sig, så naturligt har jag likställt barn och familj med ett lyckat liv (inte lyckat som i lycklig, men "fullbordat" typ), även om jag VET att det inte är någon jävla universallösning.

nu jag ska fylla 32 i april, singel och inga barn. börjar undra om det är dags, fast samtidigt är det inget jag verkligen vill, utan snarare känner att jag måste (även om jag på inga sätt hatar barn eller får ångest av tanken att skaffa några).

fast jag börjar fan undra. jag bor i liten stad typ 50000 invånare och om jag går på stan jag ser mest dessa kategorier med småbarn:

kortvuxna invandrarkvinnor med huckle och 3-5 ungar i släptåg - ingen bild av någon übermensch med andra ord

svennebananer som ser så fucking mjäkiga ut att jag tycker det är ett under att någon tjej ens gått med på att knulla dem från första början. ger mig samma avsmak som blattekvinnorna

WT-folk som är feta, fläskberg, fetton. gärna även negerkastrull (plattkeps) och åka sparkcykel med cykelhjälm, typ. fula illasittande kläder med stora tryck. gillar snus, öl, motorer och fotboll eller ishockey (beroende på var i landet man bor)

sedan den där mindre skaran normala människor jag ser, där jag tänker, shit jag hade kunnat tänka mig att en gång i tiden spänna på den morsan och avla fram egna ungar (när tjejer väl skaffat ungar är dem i mina ögon förbrukade. "jävla mansgris" tänker många när jag säger så, men seriöst alla snubbar jag känner tänker likadant. vem fan vill vara plastfarsa för att tjejen har kroniskt dåligt omdöme och knullar flanar som sticker efteråt??) det är bara biologiskt att man vill ha en s.k. ren tjej (nej ingen jävla oskuldshyllning era fittor. jag skiter i om hon knullat, så länge hon inte legat med typ 20 pers det är fucking vidrigt vider slem-människor usch jag får dålig smak i munnen)

sååå nu vet ni vad jag tänker (är i valet och kvalet om det är värt att börja dejta för att sedan bli tillsammans för att sedan få fram ungar, eller om jag ska skita i det och bara fortsätta knulla runt och inte skaffa några). jag är också rädd för att trots min tänkta uppfostran få barn som är misslyckade (feta, lata, dumma, odisciplinerade).

vad tycker NI om folk som är 30-35+ och inga har barn?? okej innan 35 är det inte konstigt då jag tror genomsnittsåldern för snubbar är typ 34?? eller något när man skaffar första knodden, men folk som är 35-40 då? tycker ni synd om dem/ser ner på dem etc? skiljer sig era tankar om det är en svettig förlorare som är överviktig (då räknar man nästan med att ingen, inte ens späckhuggar-fetto-fläskbergen till tjejer som är rätt otaliga faktiskt, vill ligga med dem, och att de är neckbeard-incels), men om det är en välklädd vältränad snubbe?

nyfiken på vad andra tänker kring denna ämnet.

Nu har jag en stor familj, men det finns gott om exempel på människor som är allt annat än misslyckade, trots att de aldrig skaffat barn.

Däremot är det naturligtvis ett stort personligt misslyckande om man ser familj som meningen med tillvaron, men aldrig lyckas få till det med partner och barn.

Med det sagt så är det inte meningen att alla ska föra sina gener vidare, och din attityd, inte minst i det fetade ovan, antyder att det kanske är bra om du förblir singel och barnlös...
Citera
2022-10-06, 20:27
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det är inget konstigt i denna fucked up generationen, jag är 28 nu och ibland funderar om det verkligen är något att ha med tanke på hur folk byter relationer som det vore underkläder. I Sverige håller en relation i max 3-5 år och sen står du där som en ensamstående förälder och får bära på ett ansvar helt ensam, vem vill ha dig sen? Inte någon som är barnlös i alla fall, du kommer finna någon som också har hamnat i samma situation och här får du kasta tärning... Vad är det för ungar du kommer att handskas med?
Citera
2022-10-06, 20:41
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tänk på detta en del...det jag märkt är att folk utan barn helst umgås med likasinnade..å de är alltid mer egotrippade har mindre empati samt tar allt så djävla allvarligt. föräldrar har en mer mogen innställning till livet å dess problem.
Det är helt tvärtom idag din jävla gamling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in