2022-10-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Bygga en mur runt landet så ingen kan fly kanske, har det möjligen prövats tidigare?

Märkligt också att de som är kritiska till svenskar som flyr i regel också är för att ta emot invandrare som flyr till Sverige, detta om något visar på hyckleri.

Jag är för låga eller inga skatter.

Då måste det kännas jättejobbigt för dig att bo i Sverige. Du har inte tillräckligt med pengar för att flytta?
Citera
2022-10-06, 08:00
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Nej, inte som grupp. Om Ryssland skulle anfalla hoppas jag att den feministiskapolitiken bibehölls och att man förbjöd kvinnor att fly precis som de gjorde i Ukraina fast där förbjöd man män att fly vilket är direkt ofeministiskt. Kvinnor ska till fronten. Massinvandringen och feminismen får de bäst försvara själva om de önskar.

Tänk dig att dö eller bli av med benen för att du försvarat Kakan Hermansson, Annika Strandhäll och Jonna Sima. Nej, dra åt helvete.

Nä, skulle kännas mycket bättre att försvara Jonas Gardell, Morgan Johansson och Jockiboi.
Citera
2022-10-06, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Då måste det kännas jättejobbigt för dig att bo i Sverige. Du har inte tillräckligt med pengar för att flytta?

Du missade att jag berättade tidigare att jag redan har flyttat till ett land där jag inte behöver betala någon skatt alls, bortsett från moms.
Citera
2022-10-06, 08:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?
Känner du minsta tvekan till om ditt svar din egen fråga skulle vara ja så måste jag fråga dig: Är du en korkad incel?
Citera
2022-10-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Klart som fan.

Kvinnor och barn prioriteras högst i alla civiliserade samhällen. Oavsett deras åsikter.

Den där åsikten är egentligen mer förolämpande för en feminist att läsa än trådstarten.

Antifeminister har mycket att lära från gentlemännen.
Man KAN tycka att kvinnor och barn hör till samma grupp men ändå framstå som en ädel gentleman.
Citera
2022-10-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Känner du minsta tvekan till om ditt svar din egen fråga skulle vara ja så måste jag fråga dig: Är du en korkad incel?

Det är nog mest incels som är så desperata att de kryper för svenska kvinnor som hatar dem. Starka män som kan få bra tjejer nobbar förstås svenska kvinnor.
Citera
2022-10-06, 08:06
Medlem
Citat:
Bygga en mur runt landet så ingen kan fly kanske, har det möjligen prövats tidigare?

fungerade dåligt i gamla ddr. räcker väll bra med lagstiftningen,

Citat:
Märkligt också att de som är kritiska till svenskar som flyr i regel också är för att ta emot invandrare som flyr till Sverige, detta om något visar på hyckleri.

märkligt att de som "flyr" har åsikter om andra människor som gör det, har för mig att vi har ett ord för det, hykleri.

vet du vad värdet på en hyklare åsikter är?

Citat:
Jag är för låga eller inga skatter.

se då till att att inte tjäna mer än ca 35`000kr brutto i månaden (ca 40`000 om du är kvinna, då är du en samhällskostnad för vällfärdstaten den dagen du dör (i genomsnitt)
Citera
2022-10-06, 08:09
Medlem
Citat:
Du missade att jag berättade tidigare att jag redan har flyttat till ett land där jag inte behöver betala någon skatt alls, bortsett från moms.

Jag läser aldrig igenom trådar innan jag svarar.
Jag bara läser trådstarten och svarar.

Så ingen svensk sjukvård och pension och trygghetssystem? Du betalar allt privat i landet där du bor?
Du röstar inte i Sverige och så?

Men ändå är du inte helt fri. Du sitter ändå här på flashback i feministforumet och upprörs över svenska feminister?
Du måste berätta för oss att du har flyttat?
Citera
2022-10-06, 08:10
Medlem
Det var män som röstade för att öppna sina hjärtan via Reinfeldt.

Ert gnäll är bara undanflykter. Ni hade hittat ett svepskäl till att fly oavsett.
Citera
2022-10-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det var män som röstade för att öppna sina hjärtan via Reinfeldt.

Ert gnäll är bara undanflykter. Ni hade hittat ett svepskäl till att fly oavsett.

Det var också män från diverse länder som satte sig ner och tillsammans knåpade ihop asylrätten.
Citera
2022-10-06, 08:14
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Den där åsikten är egentligen mer förolämpande för en feminist att läsa än trådstarten.

Antifeminister har mycket att lära från gentlemännen.
Man KAN tycka att kvinnor och barn hör till samma grupp men ändå framstå som en ädel gentleman.

Jag förstår inte vad du menar. Om en feminist blir förolämpad av min åsikt så är det som det är. Tror inte vederbörande kommer protestera i en krigssituation. Och vill hon kriga så är hon fri att göra så.

Det har inget med gentlemanideal att göra. En kvinna är värdefullare ur ett fortplantningsperspektiv. Förenklat föder hon nya soldater till armen. Sen förstår jag inte alls varför krig ska behövas men det är en annan fråga.
Citera
2022-10-06, 08:14
Medlem
Citat:
Det var också män från diverse länder som satte sig ner och tillsammans knåpade ihop asylrätten.

Och män som släppte bomberna över Syrien, Irak och Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in