2022-10-06, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det fetade.
Som sagt.. så kan inte du dra mej över samma kam som dessa kvinnor. Även fast jag tillhör gruppen kvinnor, så står inte jag bakom det som jag har fetat.

Självklart inte! Offtop.. så är det väl 50/50 gissar jag på. Jag gjorde bara en liknelse som du gjorde. Fast med det andra könet.

Som sagt, jag drar inte några invider över någon kam alls utan håller mig till topic och diskuterar svenska kvinnor som grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Självklart. De har redan 'satt ner foten' tidigare med #inteerkvinna.

..att komma nu och kräva att ni män ska kliva framför dem och riskera livet? Jag bor inte i sverige sedan länge men om där på besök skulle jag gå över till andra sidan gatan om jag såg någon våldtäkt pågå.

Jag har iallafall inte än sett en offentlig avbön och begäran om förlåtelse från svenska kvinnor och feminister för vad de gjort mot de svenska männen för #inteerkvinna och #metoo.

Precis, jag har också lämnat Sverige och skulle inte lyfta ett finger för att rädda en svensk kvinna. Kvinnorna i det landet jag bor i nu skulle jag däremot värna för de är inte woke-idioter som kvinnorna i Sverige.
Citera
2022-10-06, 05:31
Medlem
Freebss avatar
Tänker bara försvara min familj & mina nära. Resten skiter jag fullständigt i.
Citera
2022-10-06, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alla kvinnor som röstat socialitistiskt har bidragit till eländet. Är dessa verkligen skyddsvärda i krig? Jag tycker inte det.

Se statistiken jag sänt i inlägget gällande Migrationsverkets siffror.

Ska vi få bukt med Sveriges problem, så behövs det röd-gul politik (samarbete mellan sossarna och SD). Röd för jobben och välfärden och bra med skattemedel, vilka behövs för att betala för polis, bra skola (som förebygger att folk hamnar i kriminalitet), migrationsverk etc. Gul för hårdare tag och ännu mer restriktiv migrationspolitik. Osv. Jag har beskrivit detta i tidigare inlägg.

Blå politik kommer sänka skatterna och därmed försätta landet i än värre situation. Med mer utanförskap pga. socioekonomiska svårigheter. Samtidigt som minskade skattemedel kommer påverka polis, socialtjänst, skola negativt, vilket försvårar det förebyggande arbetet mot kriminalitet. Dessutom får både polis och migrationsverk skattemedel för att bedriva sina verksamheter.
Citera
2022-10-06, 05:34
Medlem
Citat:
Det var inte på grund av kommunismen som 200 miljoner människor fördrevs och avrättades. Yada-yada. Vi har slutat att lyssna på er.

Vad har feminismen med nuvarande situation att göra? Inte ett skit. Se verkligheten som den är.
Citera
2022-10-06, 05:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Som sagt, jag drar inte några invider över någon kam alls utan håller mig till topic och diskuterar svenska kvinnor som grupp.

Håll mej utanför tack då jag inte vill dras över samma kam som ontop beskriver. Då jag inte är en rabiat feminist som hatar män. Kan vi sluta diskutera detta nu? 🙂
Citera
2022-10-06, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Sluta cherry picka och se på hela massinvandringen.
Citera
2022-10-06, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Håll mej utanför tack då jag inte vill dras över samma kam som ontop beskriver. Då jag inte är en rabiat feminist som hatar män. Kan vi sluta diskutera detta nu? 🙂

Jag har inte dragit med dig som individ då jag som sagt var inte diskuterar individer, hur kan du ha så svårt att få in detta i skallen?
Citera
2022-10-06, 05:43
Avslutad
Citat:

Ska vi få bukt med Sveriges problem, så behövs det röd-gul politik (samarbete mellan sossarna och SD). Röd för jobben och välfärden och bra med skattemedel, vilka behövs för att betala för polis, bra skola (som förebygger att folk hamnar i kriminalitet), migrationsverk etc. Gul för hårdare tag och ännu mer restriktiv migrationspolitik. Osv. Jag har beskrivit detta i tidigare inlägg.

Blå politik kommer sänka skatterna och därmed försätta landet i än värre situation. Med mer utanförskap pga. socioekonomiska svårigheter. Samtidigt som minskade skattemedel kommer påverka polis, socialtjänst, skola negativt, vilket försvårar det förebyggande arbetet mot kriminalitet. Dessutom får både polis och migrationsverk skattemedel för att bedriva sina verksamheter.

Kan du utveckla det jag fetat?
Citera
2022-10-06, 05:46
Medlem
Citat:
Röd för jobben och välfärden och bra med skattemedel, vilka behövs för att betala för polis, bra skola (som förebygger att folk hamnar i kriminalitet), migrationsverk etc.

Nej massimport av kriminella bidragstagare ordnar ingenting i samhället, tvärtom.
Citera
2022-10-06, 05:50
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Mjaa...visst behövs det du skriver.

Det sverige borde börja att göra är att skicka ut dom som inte ska vara här bl.a grovt kriminella. Dra in medborgarskap på dom som t ex är extrema i sin tro å även på dom som åker på semester/flyttar tillbaka till det landet dom har flytt ifrån. Finns knappast nå asyl skäl då. Helt sjukt att kunna plocka ut bidrag på det sättet. Tandläkar 50:- (men det kanske är borttaget?)
Dra in på bidrag till en massa organisationer som inte ska ha, typ terror organisationer. Ja till å med dra ner på politikers löner å skippa dessa fallskärmar när dom blir atbetslösa. Ja det finns massor av sätt att stoppa blödningen på. Det är ganska högt skattetryck i detta land å ändå är det så fattigt.
Citera
2022-10-06, 05:51
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har inte dragit med dig som individ då jag som sagt var inte diskuterar individer, hur kan du ha så svårt att få in detta i skallen?

Begriper du inte det
Citera
2022-10-06, 05:52
Medlem
Citat:
Hur länge har du förespråkat detta? Två ordspråk:

- "Omvändelse under galgen"
- "När fan blir gammal blir han religiös"

Röd har jag varit sedan barnsben, jag är för en bra och välfungerande välfärd där alla bidrar solidariskt. Alla som kan jobba ska jobba.
Unken kvinnosyn och att inte bidra till vårt samhälle har jag också varit emot sedan barnsben och i tonåren märkte jag att det fanns vissa invandrare som hade unken kvinnosyn och som åkte räkmacka på vår välfärd utan att bidra till den. Men då var de relativt få och det var desto fler invandrar/flyktingar som skötte sig och var väl integrerade bland dem jag kände (inklusive min egen familj, jag är andra och tredje generationens invandrare). Men när migrationen började spåra ur och problemen blev större och större. Desto mer irriterad har jag blivit över en oansvarig migrationspolitik, som försvårar integrationsarbetet. Bra integrerade invandrare behövs dock. Min familj tillhör dessa. Vi är samtliga integrerade och välutbildade och bidrar. Liksom våra vänner, kollegor etc. som är invandrare/flyktingar.

Under de senaste åren har jag sett att SD börjar bli mer och mer moget som parti. Vilket är bra. Och jag har definitivt sett deras röda sidor, men också deras blå. Och jag har insett att om SD någon gång kommer samarbeta med några, så blir det med blått. Och det är en dålig matchning. Så SD har därmed aldrig varit ett alternativ för mig. Sossarna skulle kunna vara ett alternativ för mig om de hade samarbetat med SD. Men då jag förstår att detta inte finns på tapeten så har heller inte sossarna varit ett parti för mig.

Så. Som kortfattat svar på din fråga
Röd har jag alltid varit i frågor som rör välfärd och jobb.
Gul har jag varit sedan tonåren, när det kommer till invandringsfrågor och brott och straff.

Att vilja se ett röd-gult samarbete, har vuxit fram under de senaste fyra åren. Och ännu mer sedan jag sett valresultat: sossarna och SD skulle tillsammans ha en majoritet.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-06 kl. 05:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in