Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Kvinnor röstar alltså fram en energipolitik som ruinerar familjer och gör så att de får lämna sina hem. Är detta humanism? Jag hänger inte med här riktigt...

Vi talar här om en ytterst liten minoritet av kvinnor och män, som har röstat på MP. Och de har givetvis gjort det för att "vi lånar jorden av våra barn". Det finns en omtanke om barnen i detta. Även om det rent ekonomiskt inte skulle fungera i nuläget med den politik de vill bedriva.
C är också ett grönt parti. Som vill behålla kärnkraft. Där kan de som värnar miljön (och ekonomin) ha ett alternativ, som tyvärr även innebär/har inneburit försämringar i LAS och en verklighetsfrånvänd migrationspolitik.
Jag försöker här bara beskriva vad de som har miljön som hjärtefråga, har för motiv till det. Givetvis är det barnens framtid de värnar om.
Vad man än röstar på, så kommer det smuts med. Sossarna och SD borde, enligt mig, samarbeta. För god välfärd (och jobb) som förebygger kriminalitet, men också stram migrationspolitik och hårda straff och livstids utvisning av dömda kriminella/förövare som inte är svenska medborgare. Etc. En röd-gul politik hade förmodligen varit bra för landet. Med klok grön politik som inte urholkar folks ekonomi. Men detta är väl bara att drömma om. Jag röstade blankt, i övrigt.