2022-10-06, 04:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ta reda på sossarnas politik, så får du se att du har fel. Visst: vi behöver dra det längre än så. Men sossarna har fört en restriktiv migrationspolitik och kommit med bra lagförslag för att sätta hårt mot hårt mot de kriminella. Du tycks ha missat detta.

Historierevision på steroider! Somliga kallar det för lögner..
Citera
2022-10-06, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kvinnor röstar alltså fram en energipolitik som ruinerar familjer och gör så att de får lämna sina hem. Är detta humanism? Jag hänger inte med här riktigt...

Vi talar här om en ytterst liten minoritet av kvinnor och män, som har röstat på MP. Och de har givetvis gjort det för att "vi lånar jorden av våra barn". Det finns en omtanke om barnen i detta. Även om det rent ekonomiskt inte skulle fungera i nuläget med den politik de vill bedriva.

C är också ett grönt parti. Som vill behålla kärnkraft. Där kan de som värnar miljön (och ekonomin) ha ett alternativ, som tyvärr även innebär/har inneburit försämringar i LAS och en verklighetsfrånvänd migrationspolitik.

Jag försöker här bara beskriva vad de som har miljön som hjärtefråga, har för motiv till det. Givetvis är det barnens framtid de värnar om.

Vad man än röstar på, så kommer det smuts med. Sossarna och SD borde, enligt mig, samarbeta. För god välfärd (och jobb) som förebygger kriminalitet, men också stram migrationspolitik och hårda straff och livstids utvisning av dömda kriminella/förövare som inte är svenska medborgare. Etc. En röd-gul politik hade förmodligen varit bra för landet. Med klok grön politik som inte urholkar folks ekonomi. Men detta är väl bara att drömma om. Jag röstade blankt, i övrigt.
Citera
2022-10-06, 04:44
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

NEJ. Svenska kvinnor - och män - är värda att försvara för att de flesta helt enkelt är vettiga människor. Enstaka stolpskott existerar givetvis, men att det skulle ligga någon utbredd, skev, feministisk ideologi hos majoriteten tror jag helt enkelt inte stämmer. Vi behöver alla försvara oss i händelse av krig.
Citera
2022-10-06, 04:44
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Vi talar här om en ytterst liten minoritet av kvinnor och män, som har röstat på MP. Och de har givetvis gjort det för att "vi lånar jorden av våra barn". Det finns en omtanke om barnen i detta. Även om det rent ekonomiskt inte skulle fungera i nuläget med den politik de vill bedriva.

C är också ett grönt parti. Som vill behålla kärnkraft. Där kan de som värnar miljön (och ekonomin) ha ett alternativ, som tyvärr även innebär/har inneburit försämringar i LAS och en verklighetsfrånvänd migrationspolitik.

Jag försöker här bara beskriva vad de som har miljön som hjärtefråga, har för motiv till det. Givetvis är det barnens framtid de värnar om.

Vad man än röstar på, så kommer det smuts med. Sossarna och SD borde, enligt mig, samarbeta. För god välfärd (och jobb) som förebygger kriminalitet, men också stram migrationspolitik och hårda straff och livstids utvisning av dömda kriminella/förövare som inte är svenska medborgare. Etc. En röd-gul politik hade förmodligen varit bra för landet. Med klok grön politik som inte urholkar folks ekonomi. Men detta är väl bara att drömma om. Jag röstade blankt, i övrigt.

Alla kvinnor som röstat socialitistiskt har bidragit till eländet. Är dessa verkligen skyddsvärda i krig? Jag tycker inte det.
Citera
2022-10-06, 04:47
Medlem
Citat:
Alla kvinnor som röstat socialitistiskt har bidragit till eländet. Är dessa verkligen skyddsvärda i krig? Jag tycker inte det.

Nej precis, varför ska en svensk man riskera sitt liv för kvinnor som hatar svenska män, detta är absurt. Kvinnorna får rädda sig själva från det de själva har skapat.
Citera
2022-10-06, 04:47
Avslutad
Citat:

Klart du röstade blankt. Dina inlägg är alla så jäkla opersonliga och floskelfyllda utan någon som helst antydan till egen analys.
Citera
2022-10-06, 04:51
Medlem
Citat:
Nu har vi haft en feministisk regering under lång tid. Allt går åt helvete. Kanske dags att pröva något annat? Jag tror inte på de där tomma slagorden om jämställdhet. Det för oss mot ruinens brant. Sedan uppfattar jag att män blir mindre benägna att skydda kvinnor med den här utvecklingen, och det är inte bra.

Det är inte pga. den feministiska regeringen, som det går dåligt för Sverige. Feminism handlar ju i regel endast om att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män: socialt, ekonomiskt och politiskt.

Att det går dåligt för Sverige är för att med ökad migration som omöjliggjorde bra och strukturerad integration vilket ökade segregation och utanförskap, har det skapats parallella samhällen där de kriminella styr och ställer. Och dessa kriminella bryr sig inte ett skit om ifall deras kulor träffar oskyldiga. De har ingen hederskodex alls. Och en del av dessa har riktigt dålig kvinnosyn dessutom. Vilket gör att feminismen verkligen behövs som en motkraft mot unken kvinnosyn. Givetvis finns det gott om integrerade invandrare/flyktingar också. Om dem ska vi givetvis värna. Dessa behövs i vårt land. Men det behövs rejält tuffare tag mot de som inte integreras, utan bara utnyttjar vårt välfärdssystem, utan att någonsin själva bidra till det. Och det behövs hårdare tag mot kriminella och förövare (både svenskfödda och utlandsfödda). Utvisa alla på livstid som är dömda för allvarliga brott och inte är svenska medborgare.

Det är inte feminister som skjuter skarpt eller säljer knark eller spränger portuppgångar. Det är inte heller feminister som våldtar eller förnedringsrånar folk. Det är kriminella och förövare som gör det. Och det är dessa som förstör vårt land. Inte feministerna.
Citera
2022-10-06, 04:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Det är inte pga. den feministiska regeringen, som det går dåligt för Sverige. Feminism handlar ju i regel endast om att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män: socialt, ekonomiskt och politiskt.

Det var inte på grund av kommunismen som 200 miljoner människor fördrevs och avrättades. Yada-yada. Vi har slutat att lyssna på er.
Citera
2022-10-06, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Klart du röstade blankt. Dina inlägg är alla så jäkla opersonliga och floskelfyllda utan någon som helst antydan till egen analys.

Jasså? Ja, men så bra då. Då kanske det ändå kan bli en röd-gul regering till slut. För det är ju verkligen en "opersonlig och floskelfylld" uppfattning "utan någon som helst antydan till egen analys" att det är vad Sverige behöver. Märkligt då att alla verkar fullt låsta i att det ska vara gul-blått eller röd-grönt. Jag vill se sossarna och SD i samarbete. Jädrar, vilken "floskel". Skärpning, stor-men-stark. Läs mina inlägg och begrunda.
Citera
2022-10-06, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja han stod för det men försvann efter sitt tal och kunde inte genomföra sina drömmar. Att hela 7K är skyldiga motsäger heller inte att kvinnor röstat på de mest skadliga partierna och drivit utvecklingen åt det hållet.

Hade kvinnorna inte haft rösträtt skulle utvecklingen drivits åt ett sunt håll och därför är de svenska kvinnorna som grupp skyldig till läget i landet.

Män har också röstat på dessa partier! Är du helt verklighetsfrånvänd? Tror du att de 20% som röstade på SD är män och de 80% som röstade på andra partier är kvinnor? Så ser det inte ut. Så du kan beskylla både kvinnor och män för hur det ser ut.
Citera
2022-10-06, 05:01
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Jasså? Ja, men så bra då. Då kanske det ändå kan bli en röd-gul regering till slut. För det är ju verkligen en "opersonlig och floskelfylld" uppfattning "utan någon som helst antydan till egen analys" att det är vad Sverige behöver. Märkligt då att alla verkar fullt låsta i att det ska vara gul-blått eller röd-grönt. Jag vill se sossarna och SD i samarbete. Jädrar, vilken "floskel". Skärpning, stor-men-stark. Läs mina inlägg och begrunda.

Hur länge har du förespråkat detta? Två ordspråk:

- "Omvändelse under galgen"
- "När fan blir gammal blir han religiös"
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-10-06 kl. 05:04.
Citera
2022-10-06, 05:04
Avslutad
Beror väl på vilka män i Sverige du frågar? Bland hazarerna är nog svaret unisont ja. Bland svenska män mer tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in