Citat:
Nej, inte många vill försvara Sverige gjordes ju undersökningar det här har debatterats tidigare.
Jävligt många svenskar hatar det landet det förvandlats till. Nej inte bara FB muppar sorry.
Tex vill 68% av svenskarna ha mindre invandring.
https://www.dnv.se/nyheter/demoskop-undersokning-majoritet-av-svenskarna-anser-att-invandringen-ar-for-stor/
Jag kan kriga. Kommer se om mitt eget hus endast. Kvinnor? Är degraderade till värdelöst avskräde i händelse av krig. Plundra är kul.
Jävligt många svenskar hatar det landet det förvandlats till. Nej inte bara FB muppar sorry.
Tex vill 68% av svenskarna ha mindre invandring.
https://www.dnv.se/nyheter/demoskop-undersokning-majoritet-av-svenskarna-anser-att-invandringen-ar-for-stor/
Jag kan kriga. Kommer se om mitt eget hus endast. Kvinnor? Är degraderade till värdelöst avskräde i händelse av krig. Plundra är kul.
Att man vill ha mindre invandring behöver inte nödvändigtvis innebära att man "Hatar det här landet".
I övrigt så är det många kvinnor inom vården som dagligen vårdar och räddar livet på bland annat män. Oavsett om dessa män har så kvinnofientliga åsikter som du har. Glöm inte pandemin och vilket jobb många kvinnor och en del män inom vården la ner på att rädda livet på, framförallt, svårt covidsjuka män. Med risk för eget liv och hälsa.
Tänk på alla kvinnor och några få män inom vård och omsorg, som tar hand om äldre 8både äldre män och äldre kvinnor).
Tänk på alla de kvinnor (och även män) inom skola och barnomsorg, som ser till att framtidens medborgare lär sig läsa och skriva och räkna etc. och därmed kan börja jobba inom bygg, vård, skola, industri osv.
Tänk på alla kvinnor som föder barn. Dvs. tryggar vår framtid, när vi själva är gamla och behöver hjälp.
Men du menar alltså att alla dessa kvinnor och alla andra kvinnor som också bidrar på sitt sätt, är "avskräde" som inte är värda att försvara i krig?
Du inser väl att vårdpersonal, som till största delen består av kvinnor, kommer vårda och rädda livet på skadade soldater i händelse av krig? Även om soldaterna nu skulle ha så kvinnofientliga åsikter som du har.