2022-10-06, 03:29
Medlem
Johala10s avatar
Med våran jämställdhet så får de försvara oss män, nu är det upp till bevis, de kan sticka ut och kriga, vi män har lärt oss amma med lösbröst och fjantar omkring i badhusen med små bebisar i armarna.
Citera
2022-10-06, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
VI ÄR INTE ALLA FEMINISTER!! Så många män tror de om oss idag!

Feminist är ett fult ord i min generation och de gör mig nervös när män håller på och överge oss och tror att vi alla är en hybrid av en slampa och en feminist. De är verkligen inte så.
Usch jag får ont i magen bara av att se sådana här tråd. Jag kan inte argumentera för att jag är värd och försvaras i krig, annars gör jag det själv. Inte mycket motstånd men jag kommer inte lägga mig ner och dö i min uppgivenhetet.

Det spelar ingen roll vad svenska kvinnor kallar sig, de har förstört landet genom att rösta på extremt skadlig politik. Svenska kvinnor är helt enkelt extremt destruktiva och bör inte försvaras på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
För att vi är sämre på att förstå politik. Men de här är ingenting vi ville, vi drabbas hårdast av det.
Ni kan inte bara skylla på våra misstag och ge upp om oss. Eller de är så, väldigt utbrett och väldigt obehagligt.

Spelar ingen roll om ni hade goda intentioner, ni är värdelösa och extremt destruktiva och bör därför inte försvaras.
Citera
2022-10-06, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det spelar ingen roll vad svenska kvinnor kallar sig, de har förstört landet genom att rösta på extremt skadlig politik. Svenska kvinnor är helt enkelt extremt destruktiva och bör inte försvaras på något sätt.

Och vad exakt menar du med "destruktiv politik"? Samtliga partier i riksdagen får röster av både män och kvinnor. Männen röstar lite mer åt höger (skattesänkningar och mer klirr i plånboken lockar) och kvinnor lite mer åt vänster (kvinnor jobbar oftast inom välfärdsyrken och värnar om barn. äldre och sjuka och har därav välfärd som en hjärtefråga). Men som sagt: samtliga partier har de senaste valen fått röster från både män och kvinnor.
Citera
2022-10-06, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och vad exakt menar du med "destruktiv politik"? Samtliga partier i riksdagen får röster av både män och kvinnor. Männen röstar lite mer åt höger och kvinnor lite mer åt vänster. Men som sagt: samtliga partier har de senaste valen fått röster från både män och kvinnor.

Destruktiv politik, det som har förstört landet.
Det är en enorm skillnad på hur kvinnor och män röstar och det är kvinnorna som har förstört landet.
Citera
2022-10-06, 03:47
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

1. Alla Scandia kvinnor står inte bakom denna gränslösa politik som har varit.

2. Jag kan försvara mej själv å dom mina.
Citera
2022-10-06, 03:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johala10
Med våran jämställdhet så får de försvara oss män, nu är det upp till bevis, de kan sticka ut och kriga, vi män har lärt oss amma med lösbröst och fjantar omkring i badhusen med små bebisar i armarna.

Ja, låt oss skicka kvinnorna till fronten i jämställdhetens namn!
Citera
2022-10-06, 03:49
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
1. Alla Scandia kvinnor står inte bakom denna gränslösa politik som har varit.

2. Jag kan försvara mej själv å dom mina.

Hur då?
Citera
2022-10-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Destruktiv politik, det som har förstört landet.
Det är en enorm skillnad på hur kvinnor och män röstar och det är kvinnorna som har förstört landet.

Kan du ge mer specifik information om vilken politik du menar, som har varit destruktiv och förstört landet?

Nej, det är inte en "enorm" skillnad. Enligt VALU 2022 röstade kvinnor och män såhär (i procent):

S Kvinnor: 34% Män: 26% = största partiet för både män och kvinnor, men större för kvinnorna än för männen. Enligt VALU.

M Kvinnor: 17% Män: 25% = större för männen än för kvinnorna. Näst största parti för båda könen. Enligt VALU.

SD Kvinnor: 16% Män: 21% = Inte helt långt ifrån varandra. Tredje största parti för både män och kvinnor. Enligt VALU.

C Kvinnor: 8% Män: 6% = Nära varandra i hur män och kvinnor röstat på detta parti.

V Kvinnor: 8% Män: 6% = Nära varandra hur män och kvinnor har röstat på detta parti.

MP Kvinnor: 6% Män: 5% = Nära varandra hur män och kvinnor har röstat på detta parti.

KD Kvinnor: 6% Män: 5% = Nära varandra hur män och kvinnor röstar på detta parti.

L Kvinnor: 4% Män: 4% = Exakt lika.
Citera
2022-10-06, 03:54
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Kan du ge mer specifik information om vilken politik du menar, som har varit destruktiv och förstört landet?

Nej, det är inte en "enorm" skillnad. Enligt VALU 2022 röstade kvinnor och män såhär (i procent):

S Kvinnor: 34% Män: 26% = största partiet för både män och kvinnor, men större för kvinnorna än för männen. Enligt VALU.

M Kvinnor: 17% Män: 25% = större för männen än för kvinnorna. Näst största parti för båda könen. Enligt VALU.

SD Kvinnor: 16% Män: 21% = Inte helt långt ifrån varandra. Tredje största parti för både män och kvinnor. Enligt VALU.

C Kvinnor: 8% Män: 6% = Nära varandra i hur män och kvinnor röstat på detta parti.

V Kvinnor: 8% Män: 6% = Nära varandra hur män och kvinnor har röstat på detta parti.

MP Kvinnor: 6% Män: 5% = Nära varandra hur män och

KD Kvinnor: 6% Män: 5% = Nära varandra hur män och kvinnor röstar på detta parti.

L Kvinnor: 4% Män: 4% = Exakt lika.

Mainstream media sätter ju demokratin ur spel och ser till att kvinnliga värderingar dominerar across the board i alla fall. Det börjar väl bli hög tid att sätta sista spiken i den gynocentriska kistan?
Citera
2022-10-06, 03:54
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Hur då?

Hålla mej borta från själva krigets centrum 😁
Citera
2022-10-06, 03:56
Medlem
Citat:

Den politik som gjort att Sverige liknar en krigszon, barn och mammor skjuts ned på lekplatser, handgranater kastas in i lägenheter, bostadshus sprängs mm.

Kvinnor har röstat fram en vänsterregering med de partier som i allra högst utsträckning verkat för denna utveckling, inte män.
Citera
2022-10-06, 03:58
Medlem
Citat:
Mainstream media sätter ju demokratin ur spel och ser till att kvinnliga värderingar dominerar across the board i alla fall. Det börjar väl bli hög tid att sätta sista spiken i den gynocentriska kistan?

Kvinnliga värderingar är välfärdsfrågor. Kvinnor värnar ofta om barn, äldre och sjuka och jobbar ofta inom yrken där man tar hand om barn, äldre och sjuka. Inte fasiken är det vad som dominerar mainstream media. Mainstream media domineras av dödsskjutningar, spektakulära brott, lite mer dödsskjutningar, lite mera spektakulära brott, krig, pandemi, krig, koranbränningar och så lite mer dödsskjutningar, gasläckor. Lite beroende på vad som är mest aktuellt för tillfället. Det som säljer bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in