2022-10-05, 13:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vänta... ni driver alltså inte? Det finns verkligen bild på någon rysk "soldat" med flip-flops?
Jag har sett bild på någon med gympaskor, men inte detta... Är det sant alltså?

En bit in bildspelet: https://bulgaria.postsen.com/world/57217/Photos-of-captured-Russian-soldiers-show-appalling-misery-in-Russian-army-gallery.html
Citera
2022-10-05, 13:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnvagen
Jo, mitt resonemang utgick från att de började evakuera redan nu medan de fortfarande har viss kontroll över omgivningen, väntar de som de gjort tidigare kommer det bli slakt på ryssarna.

Håller med. Det var ingen kritik, utan bara en reflektion som väcktes av ditt inlägg.
Citera
2022-10-05, 13:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ryssarnas sista förberedda försvarslinje ligger på 40 km avstånd till bron vid Nova Kakhova (där folk åtminstone kan ta sig över till fots). Linjen går mellan orten (med det lustiga namnet) Mylove vid flodstranden och byn Borozenske en bit in i landet.

Om UAF bryter igenom där,
Det är inte frågan om OM utan NÄR Ukraina bryter igenom ryssens sista försvarslinje. Dom är utan resurser och manpower. Kan garantera att den tredje och sista försvarslinjen är den svagaste också då allt tillgängligt har skickats till främsta linjen.
Citera
2022-10-05, 13:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
En bit in bildspelet: https://bulgaria.postsen.com/world/57217/Photos-of-captured-Russian-soldiers-show-appalling-misery-in-Russian-army-gallery.html

Först tik-tok soldater o nu flip-flop soldater 😂
Citera
2022-10-05, 13:50
Medlem
Reuters:

Diplomatisk spänning mellan Moskva och Astana. Ryssland krävde att Kazakstan utvisar Ukrainas ambassadör, vilket de vägrade göra. Ryssland svarade med att kalla in Kazakstans ambassadör i Moskva. Astana kommer kalla in den ryska ambassadören
Citera
2022-10-05, 13:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Men snälla nån, det här är ju Raffa-nivå
Tackar ödmjukast för länken!
Citera
2022-10-05, 13:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Reuters:

Diplomatisk spänning mellan Moskva och Astana. Ryssland krävde att Kazakstan utvisar Ukrainas ambassadör, vilket de vägrade göra. Ryssland svarade med att kalla in Kazakstans ambassadör i Moskva. Astana kommer kalla in den ryska ambassadören

Ryssarna kommer att få backa. Kina har uttryckligen givit sitt stöd till Kazakstan. Intressant dock att Kreml visar horn mot Kazakstan nu..

Har Kazakstan gjort något nyligen ?
Citera
2022-10-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Vet du vad jag hoppas innerligt att du har rätt! Min oro beror på att ryssen ofta överraskar, de har de i och för sig redan gjort genom sin oförmåga, hoppas bara den håller i sig, men min oro är inte helt borta!

Ryssarna kan överraska...hittils bara negativt med sin fantastiska inkompetens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Börjar bli lite less på allt "nu ökar hotet från Ryssland"-svammel. Avfyra eller håll käft. Jag skiter i vilket.

Haha nu måste jag hålla med , men hoppet är väl det sista som man ger upp, och all proryssar på FB ger inte upp, dom är ju så besviken att deras favorit torskar på alla fronter, ekonomiskt och militärt, mänskligt och kulturelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ryssarna kommer att få backa. Kina har uttryckligen givit sitt stöd till Kazakstan. Intressant dock att Kreml visar horn mot Kazakstan nu..

Har Kazakstan gjort något nyligen ?

Kazakstan har inte erkänt annekteringen
Citera
2022-10-05, 13:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tror absolut Ukraina tar en deal som innebär att Ryssland får fri lejd över Dnepr. De vill givetvis inte se Kherson i ruiner.

Men du har väl sett Simonyan, Solovyov m.fl. på RT. Solovyov kan ju inte sjunka djupare i fåtöljen:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1577369748517568522?s=46&t=zrzHoAJYijZFuEzC56v08Q
Och krigsreporter Sasha lovade skabb-Olga att fr.o.m. idag skulle Ryssland hålla linjen:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1577483753278083072?s=46&t=zrzHoAJYijZFuEzC56v08Q
Vad händer om Ryssland nu evakuerar N Kherson? Mass-självmord i live-sändning?

Som jag varit inne på förr, hade de en enkel väg ut om de tänkt evakuera; - se till att de förlorade omröstningen.
"Åh nej, de har blivit nazister. Inget att göra, ni får som ni vill. Alla som bor i Kherson och som inte är nazister får ryskt pass och enkel biljett på Dniepr-pråmen till nya Ryssland". => reträtt. Och viss respekt hos omvärlden för att de accepterat ett resultat som gick mot dem.

Nu är det dömt till att bli fel för dem OM de förlorar Kherson. Då ligger där en "rysk" stad där alla är ryssar enligt dem själva på fel sida av floden - som bli jävligt svår att komma över.

Att de har agerat som de gjort, tyder alltså på att de tror de kan hålla staden. Faller Kherson nu inom 3-4 veckor så är ryssarna helt inkompetenta. Det är en sak att slåss och förlora en hård strid med oviss utgång, en annan att lida ett strategiskt nederlag där det fanns ett alternativ kort före. En bra test på rysk kompetens med andra ord.

Motargument: Det gick faktiskt bra i omröstningen? I så fall för att ryssarna manipulerat civilbefolkningen att rösta ja till Ryssland.
Citera
2022-10-05, 13:57
Medlem
kvarnvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Kazakstan har inte erkänt annekteringen

Fast det är väl de inte unika med, inte ens bland gamla Sovjetstater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in