2022-10-05, 12:42
Medlem
personen måste givetvis avskedas
Citera
2022-10-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det stämmer, bl a fick en dömd sexualbrottsling tillbaka sin anställning på Arbetsförmedlingen efter avtjänat straff. Wtf liksom?

Nja du får tänka på att i nästan alla såna här fall så sker det mycket bakom kulisserna. Man säger att personen får behålla jobbet men sedan så börjar arbetet med att få bort dom.
Citera
2022-10-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vet du, det tvivlar jag starkt på. Personal på sydeuropeiska myndigheter är knappast kända för sin effektivitet. För att inte tala om ryska.

Håller med, Italien Grekland mm har gigantiska problem.

Folk som fått lön i 20 år men aldrig ens varit på myndigheten,
IT tekniker och programmerare som ansvarar för system som skrotats för 10 år sedan.
Citera
2022-10-05, 13:01
Medlem
TheKhurgans avatar
Han är väl jäkligt trött på sitt jobb helt enkelt.
Har ni inte sett Office Space?
Citera
2022-10-05, 13:04
Medlem
2n00b4Us avatar
Då o då läser jag om sånt här, det jag alltid undrar är hur de lyckas få jobb från första början. I dag har väl de flesta anställningsprocesser flera steg som man måste gå igenom?
Citera
2022-10-05, 13:13
Medlem
Homo-fils avatar
Jag tycker detta är bra.

Missförstå mig rätt, det är samma som med all annan skit. Man måste se hur illa det är, för ingen kommer bara stövla in på en myndighet och ställa saker rätt.

507 samtal från människor som behöver hjälp på grund av socialdemokraterna, blir knullade i röven, mannen. Bre.
Citera
2022-10-05, 13:33
Medlem
Barentss avatar
Är väl därför min fru inte kommer fram till SBAB.

Datorstyrda växlar, ett enkelt program skulle kunna larma om någon anställt gör på detta sätt.
Citera
2022-10-05, 13:34
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhgjhg78778
personen måste givetvis avskedas
Byt till Avrättas.

Jag har inga som helst belägg, men känns verkligen som en afrikan. En svensk är hederlig och arbetar gärna.
Citera
2022-10-05, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja du får tänka på att i nästan alla såna här fall så sker det mycket bakom kulisserna. Man säger att personen får behålla jobbet men sedan så börjar arbetet med att få bort dom.
Personen i fråga fick tillbaka sin anställning och jobbade kvar till pensionen. Gubben var på sin egen dotter och är en känd blottare, så pass att snuten inte verkar vilja ta tag i det längre.
Citera
2022-10-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Personen i fråga fick tillbaka sin anställning och jobbade kvar till pensionen. Gubben var på sin egen dotter och är en känd blottare, så pass att snuten inte verkar vilja ta tag i det längre.

Nej nej nej
Citera
2022-10-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221004160027/https://www.expressen.se/ekonomi/anstalld-pa-skatteverket--kopplade-bort-sina-samtal/

Tankar om det hela?

Tänker på vad det är för slöa och värdelösa chefer de har på skatteverket som inte löpande håller koll på enkel statistik över de anställdas produktivitet. Sånt här ska ju uppmärksammas inom några dagar.
Citera
2022-10-05, 14:26
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221004160027/https://www.expressen.se/ekonomi/anstalld-pa-skatteverket--kopplade-bort-sina-samtal/

Tankar om det hela?

Men vad hade man väntat sig egentligen? Statsanställda är ju per definition människor som fullkomligt loggat ut. Det ska MYCKET till för att en statsanställd ska få sparken. Säg att det finns 4000 anställda tjänstemän på Skatteverket. Då räcker det att tjänsteman gör 1/4000 del för att vederbörande ska kunna sägs vara normal presterande. Med andra ord. Lägga några blanketter i ett fack (det behöver inte vara rätt fack) och sedan ta ett samtal. Sedan är arbetskvoten uppfylld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in