Citat:
Ursprungligen postat av
ApansPappa
Tjena,
Jag har en katt, en raskatt som är 12 år gammal.
Han har IBS och reagerar som helvetet på typ Sheba och liknande.
Därför har han fått specialanpassat foder som Royal Canin Gastrointestinal, som har fungerat helt fint.
MEN! Så har han börjat vägra maten helt. Han stupar i vikt och är slapp. Jag köpte faktiskt Sheba för att se om han var sjuk på något annat sätt, men då skutta han ner och åt girigt.
Jag behöver att han ska äta sin vanliga mat! För nu diarréar han ner hela lägenheten. Det fullkomligt stinker överallt. Och man vet aldrig var nästa överraskning kan hittas.
Vad gör jag???? Kan man ge kattskrället en koltablett eller?
Hej!
Jag har varit med om liknande med min katt efter en operation. Min katt hade efter operationen svårt att svälja och ville därför inte äta. Efter några dagar utan att fått i katten mer än vätska åkte jag in akut och fick reda på att katten utvecklat fettlever vilket är oerhört lätt för katt att få enbart med bara några få dagar emellan intag av föda.
Om det visar sig vara fettlever, ta ett fint farväl av din gamle vän för med fettlever finns nästan aldrig några lyckliga slut.
..vi överlever det också 🤝
"Katter som förlorar aptiten i två eller tre dagar kan drabbas av Feline Hepatic Lipidos, ett tillstånd som associeras med livsfarlig upplagring av fett i levern, vilket förhindrar normal funktion. Om din katt inte äter, konsultera snarast din veterinär."