2022-04-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tror du ryssar som stöder Putin flyr landet? Det är väl snarare tvärt om.
De flyr säkert Ryssland för att det börjar bli brist på det mesta och det som finns kostar skjortan.
Citera
2022-04-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det står så:
"Mellan den 21 februari och den 27 mars sökte 264 ryska medborgare skydd i Sverige som visar Migrationsverkets statistik. Av dem var 160 asylsökande, medan 104 sökte skydd enligt massflyktsdirektivet. 143 av de sökande har angett Ukraina som senaste vistelseland."
Om jag visar ett svenskt pass och anger att min senaste vistelseort var Tokyo, låtsas jag då vara japan?
Citera
2022-04-02, 21:40
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Om jag visar ett svenskt pass och anger att min senaste vistelseort var Tokyo, låtsas jag då vara japan?

Nej, du är forfarande en ljugande ryss!
Citera
2022-10-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De flyr säkert Ryssland för att det börjar bli brist på det mesta och det som finns kostar skjortan.

De flyr också för att slippa bli kanonmat i Ukraina.
Citera
2022-10-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Hur kan du tro det? Har du röster i huvudet?
Citera
2022-10-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
De flyr också för att slippa bli kanonmat i Ukraina.
Du såg väl att du svarade på ett halvår gammalt inlägg. Annat läge då än nu.

Men det kvittar, att bli inkallad är inget skäl till asyl i Sverige. Om du rymmer från värnplikt eller mobilisering i Sverige så blir det fängelse eller möjligen direkt avrättning vid krig här. Alltså ett brott både här och där. Därtill hade ryss-svinen inget emot att Ukraina bombades så länge det inte drabbade dem själv. Vill de inte kriga i Ukraina får de göra det hemma och avsätta dvärgen-Putin!
Citera
2022-10-05, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du såg väl att du svarade på ett halvår gammalt inlägg. Annat läge då än nu.

Men det kvittar, att bli inkallad är inget skäl till asyl i Sverige. Om du rymmer från värnplikt eller mobilisering i Sverige så blir det fängelse eller möjligen direkt avrättning vid krig här. Alltså ett brott både här och där. Därtill hade ryss-svinen inget emot att Ukraina bombades så länge det inte drabbade dem själv. Vill de inte kriga i Ukraina får de göra det hemma och avsätta dvärgen-Putin!

Ryssarna ska inte få asyl i Sverige oavsett orsak. Om de får det kommer det att strömma in Ryssar i Sverige. Många av dem kommer att vara Putin-vänliga. Det kommer inte att gå att avgöra. Vi kommer att göra samma misstag med dem som vi gjort med Eritreanerna som stöder tortyr-diktaturen i Eritrea.
Citera
2022-10-05, 08:17
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ja...inte förvånande fr detta äckelfolk. Hur kontrollerar man att dessa INTE ÄR moskvaagenter som ljuger?

"Av dem var 160 asylsökande, medan 104 sökte skydd enligt massflyktsdirektivet. 143 av de sökande har angett Ukraina som senaste vistelseland."

https://www.expressen.se/nyheter/tio-ganger-fler-flyr-hit-fran-ryssland/

Har även läst att ryssarna redan boende i Europa tar nu på sig tröjor/T-skirts med ukrainska symboler, för att ha det "säkrare" och ev få "gtatissaker". Dessa as.
Och att några tipsade att man kan försöka få gratisresor inom EU om man tar på sitt ryska pass ett överdrag med "tryzub"(Ukrainas riksvapen).

De ryssar som är kvar i områden som inte är under Rysk kontroll far naturligtvis illa. Ukrainsk azov är inte nådiga mot rysk civilbefolkning.
Citera
2022-10-05, 08:29
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det där verkar som trams. Många ukrainare har flytt till Ryssland. Ryssland har själv upprättat flyktingläger, bl.a. utanför Mariupol som totalförstörts av UKRAINSK ARMÉ. Under dessa åtta år av inbördeskrig i Ukraina och innan Putin lade sig i, har redan över 2 miljoner ukrainare flytt till Ryssland.

(FB) Ukraina använder civila som mänskliga sköldar

Lägg ned och sluta trolla din Putinist!
Citera
2022-10-05, 09:39
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tror du ryssar som stöder Putin flyr landet? Det är väl snarare tvärt om.

Det har rapporterats att en del som flytt mobiliseringen har haft Z klistermärken på sina bilar.
Citera
2022-10-05, 09:41
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
De ryssar som är kvar i områden som inte är under Rysk kontroll far naturligtvis illa. Ukrainsk azov är inte nådiga mot rysk civilbefolkning.

Ponera att det stämmer, hur vet de vilka som är "Ryssar" och vilka som är "Ukrainare" i dessa regioner? Alla pratar ryska, ingen pratar Ukrainska.
Citera
2022-10-05, 09:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ponera att det stämmer, hur vet de vilka som är "Ryssar" och vilka som är "Ukrainare" i dessa regioner? Alla pratar ryska, ingen pratar Ukrainska.
Det är svårt att avgöra. Namnet och språket kan till viss del ge en ledtråd men är inget säkert sätt att avgöra sen finns det många barn och barnbarn med föräldrar av bladad etnicitet. De etniska ryssar med ukrainskt pass jag känner i Sverige hade tills för några år sedan inga problem att säga att de var ryssar men sen februari i år är alla "ukrainare". Blir då hyllade och får gratis kollektivtrafik, gåvor m.m. Naiva svenskar med SL i spetsen tror dom är "goda". När man påtalar för någon hur det ligger till är det som att konfrontera en godhetsknarkare som just stoppat en sedel i zigenarmuggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in