2022-04-02, 01:15
Medlem
Jag är ganska säker på att Ryssland och Ukraina är såpass sammanflätade med släktskapsband att många helt enkelt har medborgarskap i båda länderna.

Sedan om ryssar flyr från Ryssland så finns det väl rätt goda skäl till det, man stöder helt enkelt inte putinregimen.

De jag främst skulle vilja vara misstänksam mot är oligarkerna, de har utnyttjat Ryssland å det grövsta och i princip plundrat landet. Dessa borde ställas till ansvar och deras förmögenheter borde beslagtas.
Citera
2022-04-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Går att hitta ett stort antal folk som är betydligt värre än ryssar.

Jo, nästan alla på jorden faktiskt. Jag vill kanske inte att Sverige ska fyllas med jättemånga ryssar men ryssar är ju tusen gånger bättre än araber, negrer, afghaner, somalier, zigenare m.fl. som vi nu har flera miljoner av i Sverige.
Citera
2022-04-02, 01:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Fet finns gott om ukrainska medborgare och ukrainare överlag som har ryska pass.
Citera
2022-04-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är ganska säker på att Ryssland och Ukraina är såpass sammanflätade med släktskapsband att många helt enkelt har medborgarskap i båda länderna.

Sedan om ryssar flyr från Ryssland så finns det väl rätt goda skäl till det, man stöder helt enkelt inte putinregimen.

De jag främst skulle vilja vara misstänksam mot är oligarkerna, de har utnyttjat Ryssland å det grövsta och i princip plundrat landet. Dessa borde ställas till ansvar och deras förmögenheter borde beslagtas.

Nästan alla oligarker är judar och sticker därför vid behov till Israel där de i egenskap av judar omedelbart beviljas medborgarskap.
Citera
2022-04-02, 09:36
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fet finns gott om ukrainska medborgare och ukrainare överlag som har ryska pass.

Ja, skräpfolket i LNR/DNR tog hundratusentals ryska pass. Så det kan vara de med som kommer hit. Hoppas att dessa femtekolonnare kontrolleras noggrant.
Citera
2022-04-02, 10:14
Medlem
2MetersUffenymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nästan alla oligarker är judar och sticker därför vid behov till Israel där de i egenskap av judar omedelbart beviljas medborgarskap.

Svinaktigt, elitism a la oligarki...
Citera
2022-04-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Fast vara ryss och utge sig för ukrainare känns som rätt svinaktigt i dagens situation...
Händer det då? Det krävs ju ukrainskt medborgarskap för att bli registrerad som flykting därifrån, och eftersom det nu är civiliserade folkslag det handlar om så funkar det inte med "jag tappade passet i vattnet när vi åkte gummibåt över Medelhavet". Ukrainare har sitt ukrainska pass med sig och ryssar sitt ryska, så hur skall någon kunna "utge sig för att vara ukrainare"?

Sedan om det vore svinaktigt, tja, vi har redan hundratusentals människor i Sverige som ljugit om sin bakgrund på alla möjliga sätt, så det vore i alla fall inte något nytt. Både ukrainare och ryssar ljuger nog betydligt mindre än getskötarna som kommit hit från diverse hålor i Mellanöstern.
Citera
2022-04-02, 11:12
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Händer det då? Det krävs ju ukrainskt medborgarskap för att bli registrerad som flykting därifrån, och eftersom det nu är civiliserade folkslag det handlar om så funkar det inte med "jag tappade passet i vattnet när vi åkte gummibåt över Medelhavet". Ukrainare har sitt ukrainska pass med sig och ryssar sitt ryska, så hur skall någon kunna "utge sig för att vara ukrainare"?

Sedan om det vore svinaktigt, tja, vi har redan hundratusentals människor i Sverige som ljugit om sin bakgrund på alla möjliga sätt, så det vore i alla fall inte något nytt. Både ukrainare och ryssar ljuger nog betydligt mindre än getskötarna som kommit hit från diverse hålor i Mellanöstern.

Det står så:
"Mellan den 21 februari och den 27 mars sökte 264 ryska medborgare skydd i Sverige som visar Migrationsverkets statistik. Av dem var 160 asylsökande, medan 104 sökte skydd enligt massflyktsdirektivet. 143 av de sökande har angett Ukraina som senaste vistelseland."

Vilket betyder att folk med ryskt medborgarskap söker skydd enligt massflyktsdirektivet. Fast ev kan det vara några fr DNR/LNR som skaffade RU-pass.
Citera
2022-04-02, 15:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Tja, jo, kanske. Ett exempel är att nästan alla eritreaner i Sverige stödjer och älskar regimen i Eritrea.
Håll med om att det är ett jävla hyckleri.
Citera
2022-04-02, 18:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Fast Abramovich fick väl kalla handen av Talmuddarna?
Citera
2022-04-02, 19:04
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Jag såg en kines på Youtube som bodde i Ukraina med en ukrainsk fru och ett par ungar. De skulle så klart kunna flytta till hans hemland, men familjen tyckte det skulle bli för dyrt med tanke på alla barnen, så de passade på att styra kosan till Sverige istället. I något klipp klagade han på att familjen behövde bo i en gympasal och undrade varför de inte hade fått ett eget hus än.
Citera
2022-04-02, 19:10
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Tja, jo, kanske. Ett exempel är att nästan alla eritreaner i Sverige stödjer och älskar regimen i Eritrea.

Man skulle kunna göra en lång lista på folkgrupper som i exil uttrycker en djup patriotism för sitt moderland men av bekvämlighetsskäl aldrig gör slag i saken och åker tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in