• 1
  • 2
2022-10-04, 09:39
Medlem
Jag har senaste året börjat intressera mig för olika gabapentinoider/GABA-substanser där jag letat efter den ultimata. Den ultimata för mig är den som fungerar till vardags, som man inte ser påverkad ut på men som ändå ger bra effekt. Jag kan också uppskatta någon att ta till helgen om man är ledig, denna kan vara starkare.

Jag har gjort en lista nedan på dom jag provat där jag också rankat vilka jag tycker bäst om. Det vore intressant att höra era favoriter och varför, jag har säkert missat något guldkorn som ni kan berätta om. För att detta inte ska klassas som en listtråd får vi diskutera dom olika substanserna utifrån varför era favoriter är just era favoriter, hur känner ni er, tar ni dom för att fungera, för att få mer arbete gjort, för träningen, sömnen?

1. Phenibut - Går att göra allting på, arbeta, träna, sova. Man ser inte påverkad ut heller. Jag håller mig inom 250mg per dos. En av få substanser som inte verkar påverka mig negativt överhuvudtaget. Jag har personligen inte upplevt tolerans på denna trots att jag vid två tillfällen tagit varje dag i 2v. Känslan är att man har en jävligt bra dag, som pwo är den helt fantastiskt.

2. Gabapentin - Endast tagit till natten för sömnbesvär, Blir väldigt trött av denna. Jag sover väldigt bra och känner mig utvilad dagen efter. Inte hittat något minus ännu.

3. F-phenibut - Samma här att jag tar den till natten. Sover djupt. Minuset är den extrema toleransutvecklingen. Den här är extrem för mig, vanligt Phenibut räcker 250mg ALLTID. Med denna är man snabbt uppe i 500mg för att två dagar senare inte känna av det. Ett till minus är att man kan vakna ganska snurrig om man doserat för högt. Illamående kommer lättare vid höga doser med. Tror den är ganska dålig att använda för mycket, lite för stark egentligen.

4. Lyrica - Väldigt stark, fungerar garanterat inte att varken arbeta eller träna på. Dock ett väldigt skönt rus som påminde om en mix mellan någon opiat blandat med comeupen på MDMA med en skvätt whiskey till. Jag tog 150mg på förmiddagen och 150mg på kvällen där kvällsdosen slog på kraftigt. Blev också snurrig på ett väldigt konstigt, nästan skönt sätt.

5. Alkohol - Går inte att göra någonting produktivt med denna skitdrog. Får inget arbete gjort, går inte att träna på, man luktar och det syns att man är berusad ganska så snabbt. Sömnen blir slaktad också. Enda positiva är att det är gott och socialt accepterat.

6. Benzo - Mår man riktigt riktigt dåligt så fungerar denna extremt bra, framförallt Xanor. Man blir pigg och social på låga doser om man mår skit. Mår man bra innan blir man bara trött och likgiltig. Hela kroppen blir påverkad nedåt som med alkohol fast starkare, talet, hållningen, blicken, libidon, spärrarna, ja allting blir totalslaktat. Extrema konsekvenser om man pillat i sig för många, vilket är lätt om man sitter med en karta hemma.

Vilka har jag missat att prova? Baserat på listan ovan, kan ni tipsa om någon annan som ni tror jag skulle uppskatta? Kan även tänka mig något likt Lyrica som man kan ta någon helgdag om man bara är hemma.
Citera
2022-10-04, 09:58
Medlem
Gabapentin. Kan göra allt på Gabapentin, blir inte trött som du blir.
Citera
2022-10-04, 10:02
Medlem
den.dryges avatar
Ehh va?

Hur många kg äter du om dagen då?
Ska jag känns någon som helst form av rus, behöver jag nog trycka i mig 30 st 300 mg
Citera
2022-10-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ehh va?

Hur många kg äter du om dagen då?
Ska jag känns någon som helst form av rus, behöver jag nog trycka i mig 30 st 300 mg
Av vilken drog?
Citera
2022-10-04, 10:26
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Av vilken drog?

Ja vilken snackar vi om?
Citera
2022-10-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ja vilken snackar vi om?
Ja TS radade upp 6 stycken olika droger. De är inte alla samma drog bara för att de faller under kategorin gabapentinoider.
Om du menar att du måste svälja 30 stycken 300mg-tabletter för att ens känna ett rus på gabapentin till exempel så snackar du skit, det är inte möjligt om man inte totalt har knarkat sönder sin hjärna sen tidigare.
Senast redigerad av Tjunky 2022-10-04 kl. 10:43.
Citera
2022-10-04, 10:43
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ja TS radade upp 6 stycken olika droger. De är inte alla samma drog bara för att de faller under kategorin gabapentinoider.

ahh, sorry, läste inte klart hela inlägget ser jag haha

Ja jag menade specifikt gabapentin
Citera
2022-10-04, 11:25
Medlem
Citat:

ahh, sorry, läste inte klart hela inlägget ser jag haha

Ja jag menade specifikt gabapentin
Då ljuger du eller så har du knarkat sönder din hjärna så mycket att din personliga erfarenhet är helt värdelös att dela med sig av. En normal människa behöver inte 30 x 300mg gabapentin för att känna något.
Citera
2022-10-04, 11:33
Medlem
1: Lyrica då jag gillar att vara väck. 600mg utan tolerans och lite sprit brukar göra mig rätt skön, perfekt att sitta och lira dator på.

2: Phenibut, enbart testat ett fåtal gånger. Men det lägger sig där subtilt, man känner sig inte det minsta väck samtidigt som man blir otroligt smidig socialt. Tog det före en dejt och har aldrig klickat så bra med en tjej tror jag.

3: Gabapentin, känns lite som lyrica fast betydligt svagare. Man får peta i sig en jävla massa, och inte allt på en gång för att få ett rus. Har dock bara testat gabapentin i syftet att bli väck. Aldrig för att fungera i vardagen.

4: Alkohol, alla vet hur alkohol fungerar och hur destruktivt det är.
Citera
2022-10-04, 11:33
Medlem
Baclofen - 70 mg, kändes som en blandning mellan Phenibut och Alkohol.
Mådde väldigt bra men blev vinglig och kraftigt bakfull dagen efter. Inte värt.

Här finns en lista på många andra Gaba-analoger
(FB) Lista över GABA analogier
Senast redigerad av Rvrvrp 2022-10-04 kl. 11:36.
Citera
2022-10-04, 11:38
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Då ljuger du eller så har du knarkat sönder din hjärna så mycket att din personliga erfarenhet är helt värdelös att dela med sig av. En normal människa behöver inte 30 x 300mg gabapentin för att känna något.

Ja för vi alla har inte olika toleransnivåer ?
Citera
2022-10-04, 12:13
Medlem
Popetoterors avatar
Till och början är GABA en receptor på ren svenska gammaaminosmörsyra.
Sen kommer grupperingen av beroendeframkallande medel efter verkningsmekanism, (receptor som påverkas) och vilken naturlig (endogen) substans (ligand) som receptorn påvekas av eller som transportör.
Man kan ta ett enkelt exempel som alkohol runt 0,5‰ så påverkas NMDA_receptorn däröver så kickar GABA in, men på NMDA sidan så finns endogen ligand som Glutamat och på GABA så är det GABA som är den endogena liganden.
I Nikotin är det Nikotin receptor och Acetylkolin som endogen ligand.
Heroin så är det μ-opioid receptor och endorfiner som endogen ligand
Amfetamin så har man Dopamin som transportör och Dopamin som endogen ligand.
kan förtsätta i de flesta droger som påverkas så med det sagt kan man inte bara kolla på GABA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in