Citat:
Ursprungligen postat av
Makramento
Det med skilsmässan har hänt mig nu och jag har rätt taskig relation med min far.
Mitt psyke producerar vissa bilder, som iofs stämmer, men man kan ju välja olika ingångar på hur man ska tänka.
Hur tänker du och hur hjälper det dig?
Tråkigt att höra att du inte heller har någon vidare relation med din pappa.
Jag tänker att det var ett svårt beslut för honom med. Att mina föräldrar träffades och gifte sig unga och att jag nu med den erfarenheten jag själv har inte vet hur mitt liv hade sett ut om jag hade gift mig och fått barn med den jag träffade när jag var typ 20 år.
Jag tror inte att han någonsin tänkte att han skulle sluta höra av sig till mig eller inte brydde sig men han hade nog väldigt mycket med sig själv. Han är väl en klassisk man med som inte är så duktig på att höra av sig. Hans egen pappa dog när han var rätt ung och han pratar inte så ofta med sin mamma. Så det kanske bara inte har fallit sig så naturligt att ha nära kontakt med sina vuxna barn.
Dom skilde sig när jag var ca 20 år så jag var ju vuxen då. Det är kanske med en svår tid eftersom man precis går över från att vara barn och inte behöver sina föräldrar på det naturliga sättet längre. Att hitta en relation där man båda är vuxna är väl lite av en omställning i sig.
Sen blir det väl ännu svårare att ta upp kontakten igen när det går längre och längre tid. Man har inte så mycket naturligt att prata om och då blir det väl ännu svårare att höra av sig.
Vad har du själv för inställning? Försöker du ha kontakt eller skulle du vilja ha en bättre kontakt?