2022-10-03, 19:26
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Men vadå var det alltså Andreas Axelsson som avrättade båda polismännen?
Vad jag hörde låg han skottskadad i baksätet..

Enligt media och alla upprörda här i tråden så låter det som att han ensam avrättade båda polismännen.

Det finns gruppvåldtäksmän, pedofiler etc som inte ens blir utvisade och får fängelsestraff på 2-3 år.
Här har vi en jävel som suttit i 20 år efter ett rån som gick snett och 2 poliser som blev avrättade och alla här gråter för att han är släppt nu.
Tänk på att killen som sköt ihjäl senaste polisen är släppt om 4-6 år!

Var det han som enskilt mördade polismännen? Ja eller nej?
Det är ett brott begånget av alla tre, gemensamt och i samförstånd. Därför blev dom alla dömda.

Hade det inte varit så hade han inte dömts till livstids fängelse.
Citera
2022-10-03, 19:29
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Jackie Arklöv var det ..
Ja exakt, är inte då ett 20 års långt fängelsestraff för killen som låg skottskadad i baksätet helt okej?
Han var väl psyksjuk också.

Finns gängmedlemar, pedofiler och mördare som inte ens får 10 år herregud.
Citera
2022-10-03, 19:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Han får nog leva med att alltid bli ihågkommen som en av Malexandermördarna i alla fall(hjälper inte att han bara körde eller nu vad han ursäktade sig med)-kanske göra som Fänrik Flink-flytta upp till nån öde skog långt bort och såga ved om dagarna?

Fast jag tror inte på nån kåranda i polisen-de är väl som svenssons flest-knyter näven i fickan bara och gör inget.( Kanske skulle nåt hända om han dök upp med ett gäng på krogen i Malexander nån kväll för att fira,men det lär väl inte hända)
Citera
2022-10-03, 19:32
Medlem
4608s avatar
Citat:
Tycker han har avtjänat sitt straff vid det här laget. Tony Olsson (numera Byström) kommer att släppas 2023.. Känns som återfallsrisken är högre där.. Har ju misskött sig även i fängelset. Arklöv har ännu inte fått tidsbestämt.

Kan man släppa ut typ Bobbys styvfar/mamma och annat skräp efter bara ett fåtal år som torterar ihjäl barn så kan de också släppa ut dessa 3 som suttit väldigt länge.
Tyvärr så är det alltid värre - ur ett juridiskt perspektiv - att mörda en snut än ett barn.
Citera
2022-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Tyvärr så är det alltid värre - ur ett juridiskt perspektiv - att mörda en snut än ett barn.

Ja tydligen.. Jag tycker dock det inte finns något värre och fegare att ge sig på ett försvarslöst barn .
Citera
2022-10-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ja exakt, är inte då ett 20 års långt fängelsestraff för killen som låg skottskadad i baksätet helt okej?

Jo jag håller med dig helt klart.
Citera
2022-10-03, 19:38
Medlem
quts avatar
För en tid sen hade han mött gud,,,,,,,,,,,,,,,, hahahaha Det sa Svartenbrandt också.
Citera
2022-10-03, 19:39
Medlem
Ska bli intressant och se vart han bosätter sig.
Citera
2022-10-03, 19:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men vadå var det alltså Andreas Axelsson som avrättade båda polismännen?
Vad jag hörde låg han skottskadad i baksätet..

Enligt media och alla upprörda här i tråden så låter det som att han ensam avrättade båda polismännen.

Det finns gruppvåldtäksmän, pedofiler etc som inte ens blir utvisade och får fängelsestraff på 2-3 år.
Här har vi en jävel som suttit i 20 år efter ett rån som gick snett och 2 poliser som blev avrättade och alla här gråter för att han är släppt nu.
Tänk på att killen som sköt ihjäl senaste polisen är släppt om 4-6 år!

Var det han som enskilt mördade polismännen? Ja eller nej?

Gemensamt och i samförstånd dödades 2 poliser = livstid. Poliserna är döda, deras barn utan pappor medans mördarna lever vidare.
Citera
2022-10-03, 19:43
Medlem
cerns avatar
Citat:
Jo jag håller med dig helt klart.
Tänk att han kommer ut till ett Sverige där över 50 pers skjuts till döds årligen och en polismördare inte ens är 20 år gammal.

Man kan tycka att Sverige borde ha förändrats till det bättre efter morden i Malexander.
Citera
2022-10-03, 19:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
En tid innan Malexander.

Citat:

Det har jag svårt att tänka mig. Ett eller två år innan Malexander så träffade jag AA. Det var en bekant till mig som kom dragandes med honom hem till min bostad. Hur de hade träffats vet jag inte men båda kom från Småland. Under ca en timme som vi drack kaffe tillsammans och pratade märktes inte på något sätt att han skulle haft psykiska problem. Fast sådant märker man inte altid. Minns att jag tyckte att han verkade "bonnig".
Citera
2022-10-03, 19:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Axelsson är ingen polismördare din idiot. Det var legosoldaten Arklöv som dödade poliserna. Två huvudskott på nära håll, sådant gör bara en soldat.

Axelsson borde inte dömts för polismord över huvudtaget, utan bara bankrån men dömdes för polismord för man ville hålla alla skyldiga för något en av dom gjort.
Gemensamt och i samförstånd dödades de 2 poliserna =. livstid.
Poliserna är döda, deras barn utan pappor, mördarna lever vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in