2022-10-03, 16:45
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Äh har man suttit över 20 år tycker jag man kan anse ha sonat sitt brott.

Hade jag varit anhörig till brottsoffren hade jag givetvis resonerat annorlunda men det är också därför vi har en rättsapparat som sköter den där biten.

Återfall i liknande brottslighet är väl dessutom väldigt ovanligt för dem som släpps efter ett livstidsstraff.
Man sonar - naturligtvis - aldrig ett dubbelmord. Dumheter!
Citera
2022-10-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nu hoppas vi på kårandan.
Att någon polis knäpper honom, menar du?
Citera
2022-10-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Att någon polis knäpper honom, menar du?

Ungefär så. Eller något långsammare sätt.
Citera
2022-10-03, 17:36
Medlem
Tycker han har avtjänat sitt straff vid det här laget. Tony Olsson (numera Byström) kommer att släppas 2023.. Känns som återfallsrisken är högre där.. Har ju misskött sig även i fängelset. Arklöv har ännu inte fått tidsbestämt.

Kan man släppa ut typ Bobbys styvfar/mamma och annat skräp efter bara ett fåtal år som torterar ihjäl barn så kan de också släppa ut dessa 3 som suttit väldigt länge.
Citera
2022-10-03, 17:37
Medlem
Om någon av dessa tre var rätt ok så är det ju faktiskt han
Citera
2022-10-03, 18:05
Medlem
Soterns avatar
Hoppas någon plockar honom.
Citera
2022-10-03, 18:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Om någon av dessa tre var rätt ok så är det ju faktiskt han

Han är ju den som har hållit klart lägst profil genom åren i alla fall. Verkar av artiklar att döma ha skött sig i stort sett klanderfritt genom åren i fängelse. Tony Olsson hade ju sin rymning och har väl varit kriminell hela livet egentligen. Arklöv en knepig typ i största allmänhet, utöver att ha varit den som de facto mördade poliserna.
Citera
2022-10-03, 18:25
Bannlyst
Mördarmaskinen och polismördaren Andreas Axelsson släpps i förtid. Fick inte livstid

VARNING! DINA BARN KAN VARA I FARA! SAMHÄLLET VILL SLÄPPA UT LIVSFARLIG MÖRDARMASKIN INGEN!

Mördamaskinen Andreas Axelsson släppts ut i förrtid pga ett allt fö liberalt straffsystem. I andra länderr låter man polismördare få sitta livet ut, i Sverige dalta sönder brottslingar och släpper ut dem förrtid. För ett tag sedan släppet man ut Stureplans mördaren ifråm 1994, han fick inte heller livstid. Skall vi ha ett samhälle där man dalta sönder brottslingar och förhärdade mördarmaskiner på det här sättet?

Andreas Axelsson, en av de tre som dömdes för morden i Malexander 1999, har släppts ur fängelset. Något som Corren var först att berätta. Axelsson, Tony Olsson och Jackie Arklöv dömdes 2000 till livstids fängelse. För två år sedan fick Axelsson sitt straff omvandlat till 35 års fängelse.

– Jag blir påmind om det här nästan varje dag bland annat genom massmedia. Det händer saker som berör mig och som jag tycker illa om, säger Astrid Gladh.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/en-av-malexandermordarna-slappt-ur-fangelse
Citera
2022-10-03, 18:35
Avslutad
Mördarmaskiningen - Trailer kommer snart.
Citera
2022-10-03, 18:39
Medlem
PistolPartiets avatar
Hellre en svensk polismördare än hundra våldtäktsnegrer på gatorna.
Jag gör gärna byten rakt av - hundra kriminella babbar in, en svensk ut.
Citera
2022-10-03, 18:46
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Axelsson är ingen polismördare din idiot. Det var legosoldaten Arklöv som dödade poliserna. Två huvudskott på nära håll, sådant gör bara en soldat.

Axelsson borde inte dömts för polismord över huvudtaget, utan bara bankrån men dömdes för polismord för man ville hålla alla skyldiga för något en av dom gjort.
Citera
2022-10-03, 18:49
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
VARNING! DINA BARN KAN VARA I FARA! SAMHÄLLET VILL SLÄPPA UT LIVSFARLIG MÖRDARMASKIN INGEN!

[/url]
Jösses nu tog du i ordentligt
Vem har han mördat ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in