2022-10-03, 04:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Fegisar, rasister, bittra, avundsjuka, mammas källare pojkar, incels etc blir glada för de mördade är oftast invandrare!!!!
I 95% är det kräk som mördar andra kräk, killen som blev mördad häromdagen ..kanske var en av de 5% som var oskyldig. Resten av packet, den som ger sig in i leken får leken tåla. När de avlivar varandra är det bara bra, en bidragsparasit mindre.

Har familj och arbetat i över 40år själv, varför skulle jag vara avundsjuk på döda negrer i gucci-keps?
Citera
2022-10-03, 04:12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalore
ja absolut. det klart att det är tragiskt att utomstående drabbas. det jag menar är att jag tycker inte det ä rättvist att olika människoliv värderas högre än andra. i slutet av dagen är vi alla människor. i slutet av dagen är de en mamma och pappa som förlorar sin son. en vän som förlorar en vän m.m. som sagt de är inte alltid en persons egna fel att den blir kriminell. man har inget konsekvenstänk när man är så liten och sen när man väl är inne kan man inte ta sig ur.

Om nu någon ska drabbas av skjutningar ser jag hellre att det är en individ som själv är inne i branschen av våld och gängkriminalitet än en individ som gör sitt för samhället och jobbar, men som råkar vara på fel plats vid fel tid och blir dräpt. Sen har inte alla människor samma värde, du lär värdera dina närstående högre än en pedofil. Lika värderar samhället en bidragande arbetande taxichaufför högre än en kriminell idiot.

Värde är ett konstigt verktyg, bättre att säga att alla ska ha samma rättigheter samt skyldigheter. I detta synsätt så förbrukar alltså en kriminell sina rättigheter och blir sämre sedd, ur samhället och många av dess medborgare. (Får ett mindre värde om du så vill använda det).
Senast redigerad av Neroxx 2022-10-03 kl. 04:15.
Citera
2022-10-03, 04:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
En normalt uppfostrad 12-åring har heller knappast tid att va gängkriminell.

Skola, läxor, träning/match i 2 sporter.

Däremellan spela Tv-spel och träffa lite kompisar som man som förälder även vet vilka det är.

Problemet är alltså uppfostran och föräldrarna.
Det där stämmer ju inte riktigt.

Visst är det mindre risk att barnet blir gängkriminell med en bra uppfostran men inte alls garanterat!

Tiden finns definitivt för att påbörja en kriminell bana även med det du skrev.

1. Går att göra saker i skolan och umgås med likasinnade där.
2. Bara för att föräldrar vet vem man umgås med så betyder det inte att dom vet vad dom hittar på.
3. Barn kan ljuga om vem dom umgås med och umgås med andra
4. Man kan inte tvinga barn att hålla på med sport hur länge som helst.
Finns gott om tid
Citera
2022-10-03, 04:29
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det där stämmer ju inte riktigt.

Visst är det mindre risk att barnet blir gängkriminell med en bra uppfostran men inte alls garanterat!

Tiden finns definitivt för att påbörja en kriminell bana även med det du skrev.

1. Går att göra saker i skolan och umgås med likasinnade där.
2. Bara för att föräldrar vet vem man umgås med så betyder det inte att dom vet vad dom hittar på.
3. Barn kan ljuga om vem dom umgås med och umgås med andra
4. Man kan inte tvinga barn att hålla på med sport hur länge som helst.
Finns gott om tid
Så om barnet ljuger för sina föräldrar just för han vet om att det är fel crowd, är han "oskyldig" då? 12 åringar vet mycket väl vad som är rätt och fel. De kanske inte fattar att dem inom ett par är kommer glida runt på en voi med en gun. Men att de gör fel är de sannerligen medvetna om.
Citera
2022-10-03, 04:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Så om barnet ljuger för sina föräldrar just för han vet om att det är fel crowd, är han "oskyldig" då? 12 åringar vet mycket väl vad som är rätt och fel. De kanske inte fattar att dem inom ett par är kommer glida runt på en voi med en gun. Men att de gör fel är de sannerligen medvetna om.
Svara du rätt?
Citera
2022-10-03, 04:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Alltså vadå? Menar du att han skulle vara "skyldig" och få "dödsstraff" bara för att han hängt med dom "coola grabbarna" och ljugit om det?

Man blir inte alltid som man umgås. Bara för att man umgås med några som begår brott så behöver man inte själv göra det, man kanske inte ens vet om att dom gör det...
Citera
2022-10-03, 04:46
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Alltså vadå? Menar du att han skulle vara "skyldig" och få "dödsstraff" bara för att han hängt med dom "coola grabbarna" och ljugit om det?

Man blir inte alltid som man umgås. Bara för att man umgås med några som begår brott så behöver man inte själv göra det, man kanske inte ens vet om att dom gör det...
Nej det menar jag inte. Menar bara att små tonåringar utan tvekan vet vad dem "coola grabbarna" pysslar med. Och rör man sig däromkring så är det inte synd om dig ifall det går åt helvete.
Citera
2022-10-03, 04:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej det menar jag inte. Menar bara att små tonåringar utan tvekan vet vad dem "coola grabbarna" pysslar med. Och rör man sig däromkring så är det inte synd om dig ifall det går åt helvete.
Fast vet man verkligen det som tolvåring? Då kanske man bara antar att dom gör lite bus såsom små inbrott, någon smash and grab på ICA, kanske snor en skitbil och fyllekör osv osv... Tror inte en vanlig Svensk tolvåring direkt vet att dom är mycket mycket värre än så.
Citera
2022-10-03, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chalore
ja absolut. det klart att det är tragiskt att utomstående drabbas. det jag menar är att jag tycker inte det ä rättvist att olika människoliv värderas högre än andra. i slutet av dagen är vi alla människor. i slutet av dagen är de en mamma och pappa som förlorar sin son. en vän som förlorar en vän m.m. som sagt de är inte alltid en persons egna fel att den blir kriminell. man har inget konsekvenstänk när man är så liten och sen när man väl är inne kan man inte ta sig ur.

Spelar ingen roll, människoliv är värda olika. Den dagen du bestämmer dig för att springa runt och orsaka andra människor lidande är samma dag som ditt liv blir värt mindre än de som inte skapar lidande.

Sekunden som du försöker råna, hota eller misshandla mig så har du gett upp din rätt till ditt liv. Händer det, i stunden, att jag dödar dig i självförsvar så är det inte moraliskt fel då det är en konsekvens av ditt egna agerande. Hade du inte satt dig själv i situationen, så hade den aldrig hänt.

Alla är ansvariga för sina handlingar. Ungdomar är ansvarig för sina i kombination med föräldrarna, så bäst är om man slänger in föräldrarna i fängelse med.
Citera
2022-10-03, 08:37
Medlem
MarioMerolas avatar
I laglig mening har ts helt rätt. Det vi sett i svenska medier senaste cirka tio åren är ett införlivande av pöbelvälde, där de medeltida människorna på torget står och skrattar åt han på sträckbänken eller hon på bålet.

Vi har teoretiskt inte dödsstraff i Sverige men definitivt praktiskt. Dessutom utlagt på entreprenad till förorternas många frivilligorganisationer.
Citera
2022-10-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
I 95% är det kräk som mördar andra kräk, killen som blev mördad häromdagen ..kanske var en av de 5% som var oskyldig. Resten av packet, den som ger sig in i leken får leken tåla. När de avlivar varandra är det bara bra, en bidragsparasit mindre.

Har familj och arbetat i över 40år själv, varför skulle jag vara avundsjuk på döda negrer i gucci-keps?
Oavsett de ändå har mamma, pappa, sykon osv som ledsna!!
Citera
2022-10-03, 23:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Spelar ingen roll, människoliv är värda olika. Den dagen du bestämmer dig för att springa runt och orsaka andra människor lidande är samma dag som ditt liv blir värt mindre än de som inte skapar lidande.

Sekunden som du försöker råna, hota eller misshandla mig så har du gett upp din rätt till ditt liv. Händer det, i stunden, att jag dödar dig i självförsvar så är det inte moraliskt fel då det är en konsekvens av ditt egna agerande. Hade du inte satt dig själv i situationen, så hade den aldrig hänt.

Alla är ansvariga för sina handlingar. Ungdomar är ansvarig för sina i kombination med föräldrarna, så bäst är om man slänger in föräldrarna i fängelse med.
Bästa jag läst på länge!

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Oavsett de ändå har mamma, pappa, sykon osv som ledsna!!
Mamma och pappa har misslyckats med uppfostran när deras telningar blir kriminella. Det är nästan alltid någon som sörjer en misslyckad människa, det gör den inte oskyldig, oskyldig var han innan han valde att bli kriminell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in