2022-10-02, 19:04
Bannlyst
varför menar ni på att han som dog i går i södertälje bara är oskyldig och inte andra. man dras in i kriminalitet för man vill ha lite action i sitt liv och de är i typ 12 års ålder. man har inte konsekvenstänk då. ibland undrar jag hur folk tänker. och sen när man väl är inne kan man inte ta sig ut och ingen förtjänar väl att dö iaf
Senast redigerad av chalore 2022-10-02 kl. 19:07.
Citera
2022-10-02, 19:07
Medlem
StonedMonkeys avatar
Han var ostraffad och hade ingen känd koppling till gängmiljön vad polisen hittat ännu om jag förstår det rätt
Citera
2022-10-02, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Han var ostraffad och hade ingen känd koppling till gängmiljön vad polisen hittat ännu om jag förstår det rätt
ja absolut. det klart att det är tragiskt att utomstående drabbas. det jag menar är att jag tycker inte det ä rättvist att olika människoliv värderas högre än andra. i slutet av dagen är vi alla människor. i slutet av dagen är de en mamma och pappa som förlorar sin son. en vän som förlorar en vän m.m. som sagt de är inte alltid en persons egna fel att den blir kriminell. man har inget konsekvenstänk när man är så liten och sen när man väl är inne kan man inte ta sig ur.
Citera
2022-10-02, 19:11
Medlem
Hur får du det till att en 15 årig kriminell är oskyldig ??
Citera
2022-10-02, 19:12
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Befann han sig inte vid en bensinmack i samma bil som en känd gängkriminell?
Citera
2022-10-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chalore
varför menar ni på att han som dog i går i södertälje bara är oskyldig och inte andra. man dras in i kriminalitet för man vill ha lite action i sitt liv och de är i typ 12 års ålder. man har inte konsekvenstänk då. ibland undrar jag hur folk tänker. och sen när man väl är inne kan man inte ta sig ut och ingen förtjänar väl att dö iaf

Folk tänker väl att en människa som är involverad i grov organiserad brottslighet och som har flera domar på sig, har mer sig själv att skylla än en person som aldrig gjort en fluga förnär.

Om man exempelvis skjutit mot andra eller dödat andra, då är det mer logiskt att andra ska vilja skada en.
Citera
2022-10-02, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Hur får du det till att en 15 årig kriminell är oskyldig ??
alla vi människor är oskyldiga från början. och alla liv värderas lika mycket. barn i förorten tex som inte har mycket pengar kanske vill imponera på en tjej och börjar agera springpojke för att köpa fashionabla kläder tex. den pojken har inte utvecklat konsekvenstänk än och förstår inte vad det kommer innebära. om ett tag ångrar han det. då är de redan för sent eftersom när man väl är inne är det väldigt om inte omöjligt svårt att lämna.
Citera
2022-10-02, 19:16
Medlem
Citat:

Problemet är ju att i Sverige har det fram till 11 September 2022 varit så att en mördare har samma värde som en som hjälper människor. Och det lyser igenom i ditt sätt att se det. För dig är en grovt kriminell sate som gör folks liv till ett helvete lika mycket värd som en helt oskyldig person som krigar på varje dag för att betala skatt och göra rätt för sig.

Men nu är den tiden förbi
Citera
2022-10-02, 19:18
Medlem
Masingas avatar
Det handlar om lathet. Ingen av dessa luffare kan gå upp varje morgon och jobbar hederligt i 8h. "Fuck 9 till 5" säger de, som om de är värda något bättre än det.
Citera
2022-10-02, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Problemet är ju att i Sverige har det fram till 11 September 2022 varit så att en mördare har samma värde som en som hjälper människor. Och det lyser igenom i ditt sätt att se det. För dig är en grovt kriminell sate som gör folks liv till ett helvete lika mycket värd som en helt oskyldig person som krigar på varje dag för att betala skatt och göra rätt för sig.

Men nu är den tiden förbi
det finns faktiskt folk som skjuter för annars blir man själv mördad. och det är inte ovanligt. i vissa personers perspektiv är det skjut eller bli skjuten. nu skyddar jag absolut inte skjutandet i sverige och tycker de är hemskt. men vill bara att folk någon gång kan sätta sig in i andras perspektiv och inte sitta där i nån håla i örkelljunga med ett helt ego.
Citera
2022-10-02, 19:22
Medlem
Citat:
det finns faktiskt folk som skjuter för annars blir man själv mördad. och det är inte ovanligt. i vissa personers perspektiv är det skjut eller bli skjuten. nu skyddar jag absolut inte skjutandet i sverige och tycker de är hemskt. men vill bara att folk någon gång kan sätta sig in i andras perspektiv och inte sitta där i nån håla i örkelljunga med ett helt ego.

Istället för att skjutna ihjäl någon för att inte bli mördad, så kan man kliva in hos polisen och kräva att man får ingå i avhopparprogram. Då kan man börja om på nytt i en ny miljö där ingen vet vem man är. Men det vill ju inte dina stackare göra. För de vill åt snabba och enkla pengar, och det i mängder.
Citera
2022-10-02, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Istället för att skjutna ihjäl någon för att inte bli mördad, så kan man kliva in hos polisen och kräva att man får ingå i avhopparprogram. Då kan man börja om på nytt i en ny miljö där ingen vet vem man är. Men det vill ju inte dina stackare göra. För de vill åt snabba och enkla pengar, och det i mängder.
polisen? vad ska polisen göra för att du inte blir mördad? tror du att du kan skaffa livvakter som följer med dig vart du än går eller vad. går man med i ett sånt program ökar risken med 10 gånger att bli skjuten. då har man ju inte varit lojal tycker gänget? sätt in dig i andras perspektiv också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in