Citat:
Ursprungligen postat av HepCat
Nej, eftersom USA har 40% av världens samlade militärbudget så måste ju hela världen ner på knä för dem - och inte bara i krig, militär och finansiell makt slutar nämligen inte där - och det ser du som helt oproblematiskt, förstår vi.
Okej- vad gör vi med detta problem? Gillar läget? Vad skall du o jag o resten av världen göra åt att USA är starka. Kanske anfalla Ukraina... det kanske kan vara en bra idé- då begriper nog USA att de omedelbart får sluta upp med att vara starka militärt, ekonomiskt och kulturellt. Tipsa rysk ledning om detta, vet ja'.
Citat:
För egen del tror jag att Ukrainakriget är ett viktigt steg på vägen mot en mer multipolär värld, där USA inte längre kan agera världspolis. I längden en säkrare värld, efersom USA blir allt mer instabilt ich desperat på flera nivåer.
Jag tror att Ukrainakriget innebär Ryssland sönderfall- tiden får väl visa.
Citat:
Ryssland hade inga större intressen av att verkligen gå in och försvara Saddam Hussein med boots on the ground och egna vapen, det vet du också även om du sitter och skriver ut rollhäften till olika sidor i den konflikten.
Då kanske Ryssland tyckte det var en bra grej det här med Irak, jag har ingen aning om den saken. Eller också finns (fanns) det ingen som hade något att sätta emot USA vid tiden för dessa händelser, det tror jag mer på...