Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-01, 14:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja, absolut finns det bland män också, alla är inte raka manliga och "säger som det är" men det är vanligare bland män med rakhet än bland kvinnor, tycker jag. Så här: en manlig chef kan vara en skitstövel men han får en del gjort eftersom han bestämmer och ibland är de besluten bra. En kvinnlig chef ska känna, snacka igenom, få allas röster hörda, fattar ett obekvämt beslut i smyg och blir någon upprörd kan den människan mötas med allt från desperata tårfyllda "varor hatar du mej?" (Känslomässig utpressning) till "vi ska ha tjejkväll på onsdag på spa... jaså ville du OCKSÅ komma, fick du inte inbjudan...nehäää vad konstigt". Jag tycker det är mer fulspel bland kvinnor men OBS har haft lismande manlig chef också, han var ganska feminin...
Jag hör vad du säger, allt är inte svart och vitt, delar mest med mig av egna erfarenheter ur ett 32-årigt arbetsliv

Vi har helt enkelt lite olika erfarenheter gällande detta.

Jag har, som sagt, jobbat på både mans- och kvinnodominerade arbetsplatser. Inte en enda gång har kvinnorna på de kvinnodominerade arbetsplatserna gråtit eller betett sig så som du ger exempel på. Varken den kvinnliga chefen eller de kvinnliga medarbetarna. Men skitsnack förekom absolut. Jobbade med många unga muslimska tjejer ett tag. Och jäklar vilken social kontroll och press de har på varandra. Stackars jävlar.

Oftast nuförtiden kör man med "platt" organisation. Det har visat sig vara mest lönsamt i längden.

Jag jobbade på danska handelsfartyg för många år sedan. Heldansk besättning. Har aldrig varit med om så mycket agg och skitsnack kollegor emellan som där. Det var hemskt. Den mest mobbade var en ung kille som såg bra ut och var framgångsrik hos det motsatta könet. Jävlar vad mobbad och utstött han blev. Och nej, det var inte "här är tonen hård men hjärtlig". Det var långt över den gränsen.

Det här med en manlig skitstövel-chef som står och pekar med hela handen är förhoppningsvis ett minne blott. Om inget annat så för att det inte visade sig vara lönsamt.
Senast redigerad av Jenny9 2022-10-01 kl. 14:25.
Citera
2022-10-01, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev eller i vilket kontext. Läs om, läs rätt.

Jag förstod exakt vad du menade. Det jag försökte belysa är hur idiotiskt det du skrev låter, genom att härma din tankegång. Men du verkar ha svårt med läsförståelse.
Citera
2022-10-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi har helt enkelt lite olika erfarenheter gällande detta.

Jag har, som sagt, jobbat på både mans- och kvinnodominerade arbetsplatser. Inte en enda gång har kvinnorna på de kvinnodominerade arbetsplatserna gråtit eller betett sig så som du ger exempel på. Varken den kvinnliga chefen eller de kvinnliga medarbetarna. Men skitsnack förekom absolut.

Det här med en manlig skitstövel-chef som står och pekar med hela handen är förhoppningsvis ett minne blott. Om inget annat så för att det inte visade sig vara lönsamt.

Jag måste erkänna här att bland de chefer jag haft så har de kvinnliga varit de bästa.
Män har oftast varit hopplöst lata. Långt, långt från alla män är chefsmaterial.
Citera
2022-10-01, 18:12
Medlem
Läs om, läs rätt. DU har inte förstått i vilket kontext jag skrev mitt inlägg. Så här har du kontextet och hela den röda tråden:

Citat:
Det var patriarkatet som skapade bilden av kvinnan som ren oskuldsfull oskuld.

Medans verkliga kvinnor aldrig kunnat leva upp till den bilden eftersom vi är kåta, blöder en gång i månaden och skiter på oss när vi föder barn.

Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Men då är ni ju inte bättre än de män ni hatar, just för att de är våldsamma?

Citat:
Är kvinnor som är kåta, menstruerar en gång i månaden och bajsar när de föder barn lika dåliga som våldsamma män menar du? Där har du nog inte tänkt så mycket.

Kvinnor och män som är våldsamma är betydligt värre än:
- Kvinnor som är kåta, menstruerar en gång i månaden och bajsar när de föder barn
- Män som är kåta, rakar sig dagligen och svimmar när deras kvinnor föder barn

Citat:
Ursprungligen postat av FAKEWEFAGENT
Vi kan med din logik konstatera att:
-Bilar med fem dörrar är farliga
-Bilar med fyra dörrar är ofarliga

Män som har en femte lem är farligare än kvinnor som har bara fyra.

Citat:
Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev eller i vilket kontext. Läs om, läs rätt.

Citat:
Jag förstod exakt vad du menade. Det jag försökte belysa är hur idiotiskt det du skrev låter, genom att härma din tankegång. Men du verkar ha svårt med läsförståelse.

Nej, det gjorde du inte. Som sagt: läs om, läs rätt och se hela kontextet som mitt inlägg skrevs i. Du missade det tydligen. Och skrev därav ett obegripligt inlägg om bildörrar.
Citera
2022-10-01, 21:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, det gjorde du inte. Som sagt: läs om, läs rätt och se hela kontextet som mitt inlägg skrevs i. Du missade det tydligen. Och skrev därav ett obegripligt inlägg om bildörrar.

Mycket obegripligt inlägg om bildörrar. Men så går när man måste öppna käften bara för att.
Citera
2022-10-02, 11:12
Medlem
Citat:
Mycket obegripligt inlägg om bildörrar. Men så går när man måste öppna käften bara för att.

Ja, definitivt. Får se vad personen i fråga svarar nu.
Citera
2022-10-02, 14:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, definitivt. Får se vad personen i fråga svarar nu.

Han berättar kanske hur många mullvadar han har i gräsmattan och försöker utifrån det dra långtgående teorier om ett ämne han för längesen tappat fokus på.
Citera
2022-10-02, 15:16
Avstängd
Citat:
DU har inte förstått
Det har du rätt i. Pratar du i floskler kommer ingen nånsin förstå dig. Jag har också svårt att förstå min katt ibland, det kan vara att du ligger på samma IQ-nivå.

Citat:
Allt du skriver är obegripligt och att svaren du får är obegripliga för dig belyser din oförmåga att förmedla sammanhängande tankegångar, liksom min kastrerade innekatt.
Citera
2022-10-02, 15:29
Medlem
Citat:
Han berättar kanske hur många mullvadar han har i gräsmattan och försöker utifrån det dra långtgående teorier om ett ämne han för längesen tappat fokus på.

Ja, väntan blev inte lång. Här kommer hans svar:

Citat:
Det har du rätt i. Pratar du i floskler kommer ingen nånsin förstå dig. Jag har också svårt att förstå min katt ibland, det kan vara att du ligger på samma IQ-nivå.

Allt du skriver är obegripligt och att svaren du får är obegripliga för dig belyser din oförmåga att förmedla sammanhängande tankegångar, liksom min kastrerade innekatt.

Jag förstår vad jag menar. Jenny9 förstår vad jag menar. Men ditt inlägg om bildörrarna är rejält obegripligt. Läs om, läs rätt.
Citera
2022-10-02, 16:57
Avstängd
Citat:
Ja, väntan blev inte lång. Här kommer hans svar:

Jag förstår vad jag menar. Jenny9 förstår vad jag menar. Men ditt inlägg om bildörrarna är rejält obegripligt. Läs om, läs rätt.

Grattis, du har hittat en mini-eko-kammare på Flashback. Nu gäller det att utropa dig själv som den sanna vetaren av verkligheten.
Citera
2022-10-02, 17:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Grattis, du har hittat en mini-eko-kammare på Flashback. Nu gäller det att utropa dig själv som den sanna vetaren av verkligheten.

Nu får du gå och kamma dig Snurresprätt.
Ny dag imorgon.
Citera
2022-10-02, 17:58
Medlem
Citat:

Jag anser inte att jag gör någon större bedrift när jag skriver begripliga inlägg.

Jag skulle uppskatta om du hädanefter också försöker dig på att skriva begripliga inlägg och även försöker förstå när vi andra skriver begripliga inlägg. Blir lättare att debattera då, nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in