Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Som sagt, ni underskattar Putin hela tiden och det är anledningen till att vi har krig i Europa.
Och återigen, jag står inte på någon sida. Jag skiter bara fullständigt i om Putin tar över Ukraina. Ett skitland som tas över av en annan skitregim. Det är inte värt att offra något för Zelensky. Ukraina kan inte bli sämre än vad det är ändå. Hade Zelensky varnat sitt folk när han fick veta månader i förväg att Ryssland skulle invadera så hade många liv sparats. Han offrade sitt folk.
Jag kan nog hålla med om att den största delen av världen underskattade Putins dårskap.
Kan nog själv räkna in mig i den skaran, trodde aldrig han var så felnavlad att han skulle öppet anfalla Ukraina.
Att du struntar hur det går i omvärlden får du stå för, men varför bryr du dig om ämnet aoch debaterar i den här tråden?
Personligen är jag ganska upprörd och ser att Ryssland startat ett nytt kapitel gällande våldsutövning i Europa.
Nåt vi inte sett på 80 år. Vad är det som driver den kulturen som nu visar sitt rätta ansikte.
Men du har rätt att många underskattade Putins dårskap.