2022-10-02, 16:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukrainsk stridsvagn med...hakkors i tyska nyheter.
https://www.youtube.com/watch?v=OSaK2sEYo2c

Fyfan vad lättlurade ni ukrainskaälskare som stödjer nazismen i Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Än äldre video och var inte just denna video redan avslöjad som falsk? Tror mig ha läst det här i tråden tidigare. Videon är i vart fall densamma.
Stämmer bra det. Jag kollade upp videon förra gången den dök upp, och då hade man missat och rita in ”hakkorset” på den icke-zoomade filmen. Det var bara en suddig fyrkant. Skall gräva fram det inlägget.

Edit: här är det.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
https://twitter.com/runews/status/1572638784633851906?s=21
Det sjuka är att det inte är samma klipp på twitter nu som 22/9.
- Jag sparade en skärmdump på tfn eftersom jag ville kunna zooma in, och i just det ögonblicket där man fryser filmen (där mannen i luckan på fordonet precis passerat skylten), då har mannen t.v. munnen stängd i den första filmen, nu är munnen öppen.
- Soldaten i vagnen ser ut att ha huvudet vänt bort och man ser ingen blåaktig hjälm i den första filmen.
- I den första versionen är ”hakkorset” bara en suddig fyrkant. Går inte att se något, nu är det tydligare.

F-n vet hur man lyckats byta filmen, men det är bevisligen inte samma som den jag skärmdumpade ifrån. Man har alltså gjort ett fejk-klipp, fått felen påtalade, och sedan gjort ytterligare en version.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-10-02 kl. 17:21.
Citera
2022-10-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssarna producerade stridsvagnen T-34 i totalt 85 000 exemplar. Också med hjälp av USA..?

Sovjet var också först med att skicka ut en människa i rymden, var det också med hjälp av USA?

Med hjälp av tyskarna. Man kom över tyska ritningar i Peenemunde. Vernher von Braun flydde till amerikanerna men många duktiga tyska tekniker, som arbetade med V2 och den kommande större "Amerikabombaren", togs till Ryssland och fick arbeta där.

Men det fanns en ryss som stack ut, Sergej Korolev. Han låg bakom konstruktionsarbetet av "little Seven", bra gjort att kunna foga ihop raketdelar och få balans i farkosten som sände upp Sputnik I och som utvecklades till att kunna sända upp Vostok I. Men utan tyskarna hade det inte gått att få upp Vostok I redan år 1961. Tyskarna släpptes när man inte behövde dom längre. USA fick också nytta av Vernher von Braun men han fick resurser först 1959, man gillade inte hans bakgrund.
Citera
2022-10-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ni är en serb eller pissryss. Googla på hur det ser ut i pissrysslan map Nazism.

Din stavning och grammatik tyder på att du inte är svensk.

Jag är svensk så långt tillbaka i släktträdet som går att komma.

Inget annat land än Ukraina har omfamnat nazister i statsapparaten. Ukraina har en obruten nazistisk tradition sedan WW2. Deras folkhjältar var nazister. Nazismen i Ukraina har varit känd länge och beskrivits som ett problem i alla medier i mer än 10 år. Att du är nyvaken är ditt problem. Nu när medierna försöker släta över nazismen i Ukraina med whataboutism så står du på knä och sväljer så mycket du kan. Det är patetiskt att se hur lättlurade ni är, bara för att media har fått order om att mörka all skit i Ukraina. Noll kritiskt tänkande.

Det är två skitländer som slåss och man behöver inte ta någon sida. Men du är så jävla efterbliven att du ändå ställer dig på nazisternas sida. Sanslöst.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-10-02 kl. 16:54.
Citera
2022-10-02, 16:51
Medlem
donald12s avatar
Grillade orcher vid en stridsvagn i Lyman. Måste brunnit sjukt mycket då det bara är ett skelett kvar av en orch. En annan ser ut som en helstekt gris.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xtn94o/lyman_aftermath/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-10-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
De ska nog vara väldigt försiktiga nu med tanke på Putins mobilisering. Det kan mycket väl vara så att man låter Ukraina tro att de vinner tillbaka mark för att sedan slå till stenhårt i ett överraskningsmoment. De borde nog inte gå längre österut, Putin ser detta som Ryskt territorium nu. Att försvara det kommer inte klassas som en ”militär specialoperation” längre, då kommer han kalla det för krig och det lär vara en ny nivå av våld.

En ny nivå av ryska förluster blir resultatet.
Och hur Ryssland ska kunna överraska är ju en gåta då USA förser dom med precis all info dom behöver...
Citera
2022-10-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssarna producerade stridsvagnen T-34 i totalt 85 000 exemplar. Också med hjälp av USA..?

Sovjet var också först med att skicka ut en människa i rymden, var det också med hjälp av USA?

Ja flertalet ryska tank-fabriker var byggda med hjälp av Kahn-bröderna eller kopior av deras fabriker. De som ritade flera fabriker i Detroit. När de byggdes så var det för Stalins industraliseringsprogram - Han ville ha traktorer.

Raketer - Inte av USA men av Tyskland. USA fick också hjälp av Tyskland

Ryssarna har inte varit helt inkompetenta. Till ex inom pedagogiken var de ledande.

Titta på till ex ryssarnas TU-95 så ser man vilken "hjälp" de fick av USA. Det är en kopis B-29 Super fortress. USA uppfann den 1945. Ryssarna ska använda den till minst 2040.
Citera
2022-10-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Stöd från 10 skräpländer. Vad hjälper det?
Enligt Danmarks radio är det dessa 9 länder: Tjekkiet, Estland, Letland, Litauen, Montenegro, Polen, Rumænien og Slovakiet.
Citera
2022-10-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
En ny nivå av ryska förluster blir resultatet.
Och hur Ryssland ska kunna överraska är ju en gåta då USA förser dom med precis all info dom behöver...
Som sagt, ni underskattar Putin hela tiden och det är anledningen till att vi har krig i Europa.

Och återigen, jag står inte på någon sida. Jag skiter bara fullständigt i om Putin tar över Ukraina. Ett skitland som tas över av en annan skitregim. Det är inte värt att offra något för Zelensky. Ukraina kan inte bli sämre än vad det är ändå. Hade Zelensky varnat sitt folk när han fick veta månader i förväg att Ryssland skulle invadera så hade många liv sparats. Han offrade sitt folk.
Citera
2022-10-02, 17:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Och så har ögonblicket kommit som vi alla visste skulle komma. En lastbil från Röda Armén har brakat igenom bron vid Antonivka.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1576587129618329601
Citera
Medlem
Citat:
Din stavning och grammatik tyder på att du inte är svensk.

Jag är svensk så långt tillbaka i släktträdet som går att komma.

Inget annat land än Ukraina har omfamnat nazister i statsapparaten. Ukraina har en obruten nazistisk tradition sedan WW2. Deras folkhjältar var nazister. Nazismen i Ukraina har varit känd länge och beskrivits som ett problem i alla medier i mer än 10 år. Att du är nyvaken är ditt problem. Nu när medierna försöker släta över nazismen i Ukraina med whataboutism så står du på knä och sväljer så mycket du kan. Det är patetiskt att se hur lättlurade ni är, bara för att media har fått order om att mörka all skit i Ukraina. Noll kritiskt tänkande.

Det är två skitländer som slåss och man behöver inte ta någon sida. Men du är så jävla efterbliven att du ändå ställer dig på nazisternas sida. Sanslöst.
Då kan du kanske svara på varför det i Ukrainas parlament inte sitter öppna nazister och varför det i den ryska duman sitter öppna nazister
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Som sagt, ni underskattar Putin hela tiden och det är anledningen till att vi har krig i Europa.

Och återigen, jag står inte på någon sida. Jag skiter bara fullständigt i om Putin tar över Ukraina. Ett skitland som tas över av en annan skitregim. Det är inte värt att offra något för Zelensky. Ukraina kan inte bli sämre än vad det är ändå. Hade Zelensky varnat sitt folk när han fick veta månader i förväg att Ryssland skulle invadera så hade många liv sparats. Han offrade sitt folk.

Har terroristen putler gett fan i att invadera Ukraina så har 60 000 soldater varit i livet nu och mer än 120 000 har inte varit sårade. Men tydligen så är ett människoliv inte mycket värt i rySSland speciellt när man kommer från en minoritet. Men det kommer du att förneka för du älskar ditt rySSnaZZe land.
Citera
2022-10-02, 17:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Ja men då skiter du väl i om Ukraina tar tillbaka sitt land. Så vad gör du här, mer än hålla på Ryssland, vilket du uppenbart gör. Så du säger faktiskt emot dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in