2022-10-02, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Någon som kollar på Preston i Championship? I så fall, hur fan spelar de? För det är målsnålt både offensivt och defensivt. Aldrig sett något liknande rent tabellmässigt efter så här många matcher.

13 poäng på 11 matcher. På 3 gjorda mål.

Här är resultatraden:
0-0
0-0
1-0
0-0
0-0
0-0
1-0
0-1
1-1
0-2
0-0
Kolla Burgos i andradivisionen i Spanien.
Citera
2022-10-02, 17:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
+1 på allt du skriver i princip. Aldrig förstått grejen. Visst att man kan ha lite banter mellan varandra och slänga lite skit om ens lag vann matchen och man kan skoja om det, men "hatet" som du säger är bara löjligt och överdrivet.

Helt enig. Klart det hör till med att slänga lite käft och skoja. Men det som är drivkraften i mitt och de flestas supporterskap är att ens eget lag ska lyckas, vara bra och på topp. En ständig strävan efter en perfektion och framgång som nästan aldrig inträffar.

Men sen stöter man på de här rötäggen ibland. Som snubben jag satt bordet bredvid under CL-finalen 2019 mot Spurs.

Istället för att hoppa, skrika, fira och glädjas när Liverpool sätter tvåan, vad gör han? Han går bort till Spurs-bordet och ska sparka på dem när de ligger ner. Bröla, bete sig, provocera. Varför? Vad fan har Spurs-fansen gjort för ont, utöver att hålla på ett annat lag?

Jag tror det är nån slags biologisk grej. Den här "stammen" (Spurs) hotade "min stams" (Liverpools) väg mot framgång, och nu när vi besegrat dem så kan man inte vara en god vinnare utan måste pissa på dem, för att ingen annan ska få för sig att hota "min stams" auktoritet igen.
Citera
2022-10-02, 17:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Äntligen förlust för United så ETH får en ursäkt att ta bort sopan McTominay och ta in Casemeiro. Men säger sig självt. Man spenderade 60 m pund på en position man jagat spelare på hela fönstret så fastnar han på bänken för McTominay. Var aldrig i ETHs intresse att värva brassen utan en desperat klubbvärvning för överpris

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Chelseas största rivaler är Sp*rs det har varit så ända sedan 60-talet då Jimmy Greaves som tidigare spelat för oss gick dit. Oavsett om rivaliteten svalnar så som efter 2003 för att sedan bli blodigt hat igen 2016 (battle of the bridge) när vi skänkte titeln till Leicester så kommer The Scum alltid vara värst.

Arsenal är också en av de klubbarna i England som jag hyser ett blodigt och personligt hat mot.

Min hatlista i England topp 3:

Sp*rs
Liverpool ( på gränsen till nummer ett)
Arsenal

Sen finns det annat pack som jag ogillar skarpt men dessa tre är en kategori för sig själv.
Blir inte mer plast än såhär. Du har läst på wikipedia om en incident med Greaves från 60 talet som gjorde Spurs till rivaler med Chelsea och bestämt dig för att haka på tåget. Finns inget genuint i supporterskapet utan det är tillgjort av wikipediafakta. Men passar ju utmärkt in på din profil och hur du beter dig.

Men visst samma gäller ju alla utomstående supportrar. Ska inte dra upp den fåniga diskussionen från tidigare igen men det finns en anledning till ramsan we support our local team som sjungs ständigt på Engelska arenor. Ser framför mig tönten med Wolves sympatier som gömt sig efter förlust igen ståendes där och skrika det samtidigt som han känner sig fett äkta för att han valde ett lag utanför topp 6.
Citat:
Någon som kollar på Preston i Championship? I så fall, hur fan spelar de? För det är målsnålt både offensivt och defensivt. Aldrig sett något liknande rent tabellmässigt efter så här många matcher.

Här är resultatraden:
0-0
0-0
1-0
0-0
0-0
0-0
1-0
0-1
1-1
0-2
0-0
Har inte sett matcherna men uppmärksammat Preston tidigare i tråden just på grund av deras resultat jag följt i livescore. Tittat på deras statistik dock och tycker inte avslutsstatistiken sticker ut något speciellt negativt ur mängden.

Och tittar man på xg, en statistik jag egentligen ogillar iförsig, så är man på 10 plats. Alltså övre halvan ändå med 1.43.

Xga så är man 9 med 1.47.

Så egentligen både gör man färre och släpper in färre än man borde.
Citera
2022-10-02, 17:41
Medlem
Haaland, vad är det för spelare? 3+2 idag..
Han är på en helt annan nivå.. Mbappe osv, släng er i väggen..
Vem trodde för fem år sedan att en Norrman skulle bli nästa stora efter Messi och Ronaldo?
Citera
2022-10-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Haaland, vad är det för spelare? 3+2 idag..
Han är på en helt annan nivå.. Mbappe osv, släng er i väggen..
Vem trodde för fem år sedan att en Norrman skulle bli nästa stora efter Messi och Ronaldo?

Aldrig vart med om nåt liknande! Motståndare borde få ha 12 spelare istället när man möter City känns det som 😄
Citera
2022-10-02, 17:57
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Blir inte mer plast än såhär. Du har läst på wikipedia om en incident med Greaves från 60 talet som gjorde Spurs till rivaler med Chelsea och bestämt dig för att haka på tåget. Finns inget genuint i supporterskapet utan det är tillgjort av wikipediafakta. Men passar ju utmärkt in på din profil och hur du beter dig.

Ännu ett misslyckat försök till att måla upp mig som en plastsupporter grattis!

Historian om Greaves har jag hört flera gånger från Chelseafans särskilt en som varit med sen 60/70 talet. Mitt hat mot Sp*rs är knappast att hoppa på tåget, min främsta anledning till att hata loserklubben bortsett från att det sitter i mitt DNA är deras fans som trots evig titeltorka firar mediokra kryss och försäsongsturneringar som det vore en avgjord VM Final efter förlängning.

Sen kan vi lägga till att horungarna från Shite Hart Lane kastar skit på oss pga Abramovich när vi alla vet att det endast grundar sig på en sak avundsjuka. Inget Sp*rsfan kommer någonsin att få uppleva den framgång som jag fått göra med Chelsea helt enkelt.
Citera
2022-10-02, 17:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Måste vara riktigt jobbigt som Manu fan att se United bara spela fotboll i 45 minuter. Hade ju fungerat om man inte släppt in så mycket i första. Spelarna ska ha skäll för första halvlek men elvan ten hag ställde upp med är ren komedi. Förlåt.
Citera
2022-10-02, 18:05
Medlem
Beaver14s avatar
Wolves sparkar Bruno Lage
Citera
2022-10-02, 18:21
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:

Här är resultatraden:
0-0
0-0
1-0
0-0
0-0
0-0
1-0
0-1
1-1
0-2
0-0

Härliga, klassiska Preston North End. De riktiga Invincibles.
Vann ligan utan förlust och FA-cupen utan att släppa in ett mål under samma säsong (1888-89).
Citera
2022-10-02, 18:25
Avslutad
Wolves sparkar sin tränare
Citera
2022-10-02, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Wolves sparkar Bruno Lage

Sorry. 2a på bollen
Citera
2022-10-02, 18:44
Medlem
Det är bara att lyfta på hatten för Håland. Kommer han dominera världsfotbollen i 10 år nu eller kommer skador eller något annat sätta stopp?

Intressant att Virre går in istället för Magurie. Snyggt mål av Antony och bra straff, annars är det inte mycket att ta med sig. hade gärna sett ett rött kort och lite känslor vid typ 3-0, men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in