Äntligen förlust för United så ETH får en ursäkt att ta bort sopan McTominay och ta in Casemeiro. Men säger sig självt. Man spenderade 60 m pund på en position man jagat spelare på hela fönstret så fastnar han på bänken för McTominay. Var aldrig i ETHs intresse att värva brassen utan en desperat klubbvärvning för överpris
Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Chelseas största rivaler är Sp*rs det har varit så ända sedan 60-talet då Jimmy Greaves som tidigare spelat för oss gick dit. Oavsett om rivaliteten svalnar så som efter 2003 för att sedan bli blodigt hat igen 2016 (battle of the bridge) när vi skänkte titeln till Leicester så kommer The Scum alltid vara värst.
Arsenal är också en av de klubbarna i England som jag hyser ett blodigt och personligt hat mot.
Min hatlista i England topp 3:
Sp*rs
Liverpool ( på gränsen till nummer ett)
Arsenal
Sen finns det annat pack som jag ogillar skarpt men dessa tre är en kategori för sig själv.
Blir inte mer plast än såhär. Du har läst på wikipedia om en incident med Greaves från 60 talet som gjorde Spurs till rivaler med Chelsea och bestämt dig för att haka på tåget. Finns inget genuint i supporterskapet utan det är tillgjort av wikipediafakta. Men passar ju utmärkt in på din profil och hur du beter dig.
Men visst samma gäller ju alla utomstående supportrar. Ska inte dra upp den fåniga diskussionen från tidigare igen men det finns en anledning till ramsan we support our local team som sjungs ständigt på Engelska arenor. Ser framför mig tönten med Wolves sympatier som gömt sig efter förlust igen ståendes där och skrika det samtidigt som han känner sig fett äkta för att han valde ett lag utanför topp 6.
Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Någon som kollar på Preston i Championship? I så fall, hur fan spelar de? För det är målsnålt både offensivt och defensivt. Aldrig sett något liknande rent tabellmässigt efter så här många matcher.
13 poäng på 11 matcher. På 3 gjorda mål.
Här är resultatraden:
0-0
0-0
1-0
0-0
0-0
0-0
1-0
0-1
1-1
0-2
0-0
Har inte sett matcherna men uppmärksammat Preston tidigare i tråden just på grund av deras resultat jag följt i livescore. Tittat på deras statistik dock och tycker inte avslutsstatistiken sticker ut något speciellt negativt ur mängden.
Och tittar man på xg, en statistik jag egentligen ogillar iförsig, så är man på 10 plats. Alltså övre halvan ändå med 1.43.
Xga så är man 9 med 1.47.
Så egentligen både gör man färre och släpper in färre än man borde.