2022-10-02, 14:51
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har haft båda. Mi TV stick alla dagar i veckan. Där har du Tivimate direkt i play store och är smidigt installera. Det är inte fallet på Firestick. Sen upplever jag Mi stick snabbare för det är inte lika mycket bloatware. Firestick är full med reklam från Amazon.

Finns även en 4K version av Mi stick nu, om du har behovet.
Tackar. Själv kör jag på en shield men en polare ville komma undan så billigt som möjligt och väljer mellan stickorna.
Citera
2022-10-02, 15:07
Medlem
Hejdå igen....
Citera
2022-10-02, 16:07
Medlem
Fler som har problem med att kanalerna laddar om varje 3-4 minut?
Citera
2022-10-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Lyssna på Krejxan.
Att köra iptv på en Android-tv med annan app än Tivimate är bara dumt.

Hur loggar du in på Tivimate när du fått felmeddelande?
Kör xtream codes inlogg på Tivimate på båda mina mina Nvidia Shield och funkar klockrent.

Det står något i stil med ” FEL - Fel vid bearbetning av spellista, kontrollera dina uppgifter samt internetanslutning. ”

Har testat både m3u och xtreamcodes. Fattar inte..
Citera
2022-10-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Det står något i stil med ” FEL - Fel vid bearbetning av spellista, kontrollera dina uppgifter samt internetanslutning. ”

Har testat både m3u och xtreamcodes. Fattar inte..

Säker att du matar in rätt uppgifter då när du försöker logga in med t.ex xtream?
Citera
2022-10-02, 21:33
Medlem
Fan va stabilt det verkar vara med IPTV baserat på det man läser här. Kvaliten vet jag är usel jämfört med de äkta alternativen (icke-snål-abonnemang direkt från leverantörerna). Kollat hos tre olika polare med olika av de större IPTV-tjänsterna. HD är inte direkt HD, 4K kommer kanske upp i motsvarande HD.
Citera
2022-10-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottglugg1
Fan va stabilt det verkar vara med IPTV baserat på det man läser här. Kvaliten vet jag är usel jämfört med de äkta alternativen (icke-snål-abonnemang direkt från leverantörerna). Kollat hos tre olika polare med olika av de större IPTV-tjänsterna. HD är inte direkt HD, 4K kommer kanske upp i motsvarande HD.

Det är synd, att deras FHD är som att titta på 360p youtube. Men det är försäljningsknep.
Citera
2022-10-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krejxan
Säker att du matar in rätt uppgifter då när du försöker logga in med t.ex xtream?

Yes, fått två saker från leverantören, en m3u och en server adress. Kör in adressen och sen anv + lösen.. även m3u går inte Få in, får in samma fel där..

Jag har en bravia Sony tv, det skall väl inte vara några problem?
Citera
2022-10-02, 22:34
Medlem
Citat:
Yes, fått två saker från leverantören, en m3u och en server adress. Kör in adressen och sen anv + lösen.. även m3u går inte Få in, får in samma fel där..

Hmm skumt, ja det ska funka.
Adressen i xtream codes skrivs t.ex: http://dinserver.com:8000
Ifall du råkat missa något där, annars har jag tyvärr inte en susning varför du får upp det felmeddelandet
Citera
2022-10-02, 23:10
Medlem
Bawlsacks avatar
Har ni EPG?
Citera
2022-10-03, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är synd, att deras FHD är som att titta på 360p youtube. Men det är försäljningsknep.

Du tror på riktigt att någon tar dig på allvar när du jämför FHD med 360p från YT? 🤦🏻‍♂️
Citera
2022-10-03, 03:57
Medlem
Citat:

Testa avinstallera Tivimate och ladda sen ner den igen till tvn.

Funkar det inte då heller så ladda ner en annan iptv-app på din tv och testa med den.

Du kan ju även testa på valfri iptv-app på din mobil.

När du har dubbelkollat att både portaladressen och username samt password är helt korrekt inskrivet och ändå inte funkar så får du kontakta din säljare.
Senast redigerad av instagam 2022-10-03 kl. 04:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in