Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-12, 19:24
  #49
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hoppas att du hittar en Vinyl rip. Själv så vad jag vet så hittar jag ingen .
Det är som sagt 2 medlemar från Anekdoten & 2 medlemmar av Landberk.

har dock frågat Stefan Dimle en gång ifall det skulle komma en uppföljare till Morte Macabre skivan å
han hänvisade till Paatos första skiva Timeloss https://youtu.be/0nQOochRiJo
Turid har skrivit en låt på den skivan Tea heter den å är även en av skivans höjdpunkter

Bandet Paatos startade 1999

Känner ganska många "trade only" vinyl elitist muppar, nån har nog antingen den eller kan få fram en. Så det ska nog gå att lösa, har hittat betydligt mer obskyra och svår hittade grejer förr så.

Ok, så Paatos verkar då vara uppföljaren till MM då, intressant.
Citera
2021-12-12, 19:30
  #50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Känner ganska många "trade only" vinyl elitist muppar, nån har nog antingen den eller kan få fram en. Så det ska nog gå att lösa, har hittat betydligt mer obskyra och svår hittade grejer förr så.
Ok, så Paatos verkar då vara uppföljaren till MM då, intressant.

Håller tummarna för dig å om du hittar den så skicka gärna ett PM är du snäll
Det skulle vara intressant ifall det finns en del bootlegs med bandet (Om det går att hitta vill säga)

Paatos blev på sitt sätt en fortsättning eftersom Morte Macabre gjorde bara en skiva.
Så ge skivan Timeloss en chans. Själv så finns den i samlingen
Citera
2021-12-12, 19:34
  #51
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller tummarna för dig å om du hittar den så skicka gärna ett PM är du snäll
Det skulle vara intressant ifall det finns en del bootlegs med bandet (Om det går att hitta vill säga)

Paatos blev på sitt sätt en fortsättning eftersom Morte Macabre gjorde bara en skiva.
Så ge skivan Timeloss en chans. Själv så finns den i samlingen

Det ska jag göra, lovar inget men dessa elitist gossar har överraskat tidigare.
Bootlegs, du tänker typ live och sånt? Aldrig hört talas om att det skulle finnas ens en MM bootleg (bortsett från skivan då).

Japp, ska kolla in Paatos.
Citera
2021-12-12, 19:40
  #52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Det ska jag göra, lovar inget men dessa elitist gossar har överraskat tidigare.
Bootlegs, du tänker typ live och sånt? Aldrig hört talas om att det skulle finnas ens en MM bootleg (bortsett från skivan då). Japp, ska kolla in Paatos.


Tackar och bockar.

Bootlegs menar jag som sagt Liveinspelningar eller piratispelningar ifall det finns.
Demos, Outgivna låtar m.m. om man fick drömma lite.

Hoppas du kommer att gillar Paatos ifall det kan vara något för dig.
Citera
2021-12-12, 19:45
  #53
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tackar och bockar.

Bootlegs menar jag som sagt Liveinspelningar eller piratispelningar ifall det finns.
Demos, Outgivna låtar m.m. om man fick drömma lite.

Hoppas du kommer att gillar Paatos ifall det kan vara något för dig.

Lungt. Men ja det hade verkligen varit intressant med lite demos och annat gott. Nog sitter säkert MM på lite sånt men då är ju frågan om dem nu vill att sånt ska komma ut.
Kollade lite snabbt på discogs vad vinylen skulle kosta, men dra åt helvete mellan 4000 och 27 000!! kr?

Är väl ingen prog rock fantast men är öppen för det mesta inom musik, finns alltid något bra man inte hört tidigare. Likt dig så håller jag Morte Macabre skivan väldigt högt, är nog en utav mina favorit skivor.
Så jag tror nog Paatos håller hög klass också.
__________________
Senast redigerad av iwaalgeudat 2021-12-12 kl. 19:49.
Citera
2021-12-12, 19:57
  #54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Lungt. Men ja det hade verkligen varit intressant med lite demos och annat gott. Nog sitter säkert MM på lite sånt men då är ju frågan om dem nu vill att sånt ska komma ut.
Kollade lite snabbt på discogs vad vinylen skulle kosta, men dra åt helvete mellan 4000 och 27 000!! kr?

Är väl ingen prog rock fantast men är öppen för det mesta inom musik, finns alltid något bra man inte hört tidigare. Likt dig så håller jag Morte Macabre skivan väldigt högt, är nog en utav mina favorit skivor.
Så jag tror nog Paatos håller hög klass också.

Den vanliga utgåvan med svarta skivor är det bara en till salu för som sagt 27.000
https://www.discogs.com/release/1726...onic-Holocaust


Den Röda utgåvan brukar vara den som går mest på Discogs. Ligger nu på ca 5.000
https://www.discogs.com/release/6361...onic-Holocaust

Men även Mellotronens CD-utgåva som finns även här i min samling
verkar gå rätt dyrt också på Discogs på ca 400- 500 https://www.discogs.com/release/1610...onic-Holocaust
av någon konstig anledning

Har faktiskt bett Stefan Dimle att ge oss en nyutgåva av skivan.
Men det vill han inte göra utan det ligger andra projekt framför honom.
Det ryktas om en Landberk - Box
Citera
2021-12-13, 10:02
  #55
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Den vanliga utgåvan med svarta skivor är det bara en till salu för som sagt 27.000
https://www.discogs.com/release/1726...onic-Holocaust


Den Röda utgåvan brukar vara den som går mest på Discogs. Ligger nu på ca 5.000
https://www.discogs.com/release/6361...onic-Holocaust

Men även Mellotronens CD-utgåva som finns även här i min samling
verkar gå rätt dyrt också på Discogs på ca 400- 500 https://www.discogs.com/release/1610...onic-Holocaust
av någon konstig anledning

Har faktiskt bett Stefan Dimle att ge oss en nyutgåva av skivan.
Men det vill han inte göra utan det ligger andra projekt framför honom.
Det ryktas om en Landberk - Box

Sjukt. Då behövs det verkligen ett återsläpp av skivan, minst 4000 för en i ok skick eller 27 000 för en i mint, är lite väl mycket. Det är Mellotronens CD jag också har.
Är inte så väl bevandrad med Landberk eller Anekdoten, men kanske skulle ta och ändra på det.
Citera
2021-12-13, 21:48
  #56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Sjukt. Då behövs det verkligen ett återsläpp av skivan, minst 4000 för en i ok skick eller 27 000 för en i mint, är lite väl mycket. Det är Mellotronens CD jag också har.
Är inte så väl bevandrad med Landberk eller Anekdoten, men kanske skulle ta och ändra på det.

Håller med dig där att det verkligen behövs en nyutgåva på vinyl av skivan
Men att den svarta LP:n är värd så mycket får vi ta med en nypa salt
eftersom det är säljaren som sätter priset. Så 27.000 är lite väl häftigt som sagt.
Det högsta som skivan har sålts för är ca 2,500 :-


Vet dock inte hur många exemplar det gjordes av
Citera
2021-12-17, 11:43
  #57
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig där att det verkligen behövs en nyutgåva på vinyl av skivan
Men att den svarta LP:n är värd så mycket får vi ta med en nypa salt
eftersom det är säljaren som sätter priset. Så 27.000 är lite väl häftigt som sagt.
Det högsta som skivan har sålts för är ca 2,500 :-


Vet dock inte hur många exemplar det gjordes av

Förhoppningsvis är det ingen mupp som betalar 27 000 för den, då det skulle sätta käppar i hjulen för många andra som vlll ha skivan. Men det är ju även ett tecken på att skivan är väldigt eftertraktad av många, så därför är ju ett nysläpp något som borde hända (önsketänkande). Hade varit fint med nysläpp både på cd och lp, med kanske nå extra godis på båda.
Citera
2021-12-18, 19:08
  #58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Förhoppningsvis är det ingen mupp som betalar 27 000 för den, då det skulle sätta käppar i hjulen för många andra som vlll ha skivan. Men det är ju även ett tecken på att skivan är väldigt eftertraktad av många, så därför är ju ett nysläpp något som borde hända (önsketänkande). Hade varit fint med nysläpp både på cd och lp, med kanske nå extra godis på båda.


jag kallar den för en liten dyrgrip å jag hoppas verkligen att det kommer ett nysläpp.
Men det är som sagt Stefan Dimle på Mellotronen som själv vägrar att ge ut den igen på nytt.
Hoppas verkligen på ett nysläpp både på cd och lp, med kanske nå extra godis på båda.
Citera
2022-10-02, 15:40
  #59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Lungt. Men ja det hade verkligen varit intressant med lite demos och annat gott. Nog sitter säkert MM på lite sånt men då är ju frågan om dem nu vill att sånt ska komma ut. .


Hur gick det för dig med jakten på en vinylripp för lite extra låtar med Morte Macabre ifall du fick napp.
Annars får du nöja dig med CD;n
Citera
2022-10-29, 19:23
  #60
Medlem
Rebali179s avatar
Nu när vi närmar oss den mörka November så är väl det väl läge att spela deras ända skiva.
Morte Macabre - Symphonic Holocaust https://youtu.be/vq6M2oTB8gk

Kan dock inte låta bli att tänka ibland vilka låtar de skulle kunna spela in ifall det
hade blivit en uppföljare till Symphonic Holocaust albumet.

Men vi fick Paatos istället så man får vara glad ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback